„Ferrari“ įveikusio „Passat“ savininkas: „Noriu viską išbandyti“

„Taikos dragai“ sprinto lenktynėse susirinkusi publika tapo įspūdingo reginio liudininkais – senutėlis antros kartos „Volkswagen Passat“ įveikė žvilgantį „Ferrari 485 Italia“ superautomobilį.

Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Šis kukliai atrodantis „Passat“ išgarsėjo po to, kai sprinto lenktynėse įveikė „Ferrari 485 Italia“.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Salone – jokių sportinių sėdynių ar saugos lankų.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Salone – jokių sportinių sėdynių ar saugos lankų.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Didžiausi pakeitimai variklio skyriuje – tai du turbokompresoriai ir du degalų siurbliai.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Didžiausi pakeitimai variklio skyriuje – tai du turbokompresoriai ir du degalų siurbliai.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Didžiausi pakeitimai variklio skyriuje – tai du turbokompresoriai ir du degalų siurbliai.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Didžiausi pakeitimai variklio skyriuje – tai du turbokompresoriai ir du degalų siurbliai.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Po didžiule turbina slepiasi antras turbokompresorius.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Po didžiule turbina slepiasi antras turbokompresorius.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Didžiausi pakeitimai variklio skyriuje – tai du turbokompresoriai ir du degalų siurbliai.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Didžiausi pakeitimai variklio skyriuje – tai du turbokompresoriai ir du degalų siurbliai.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Po didžiule turbina slepiasi antras turbokompresorius.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Po didžiule turbina slepiasi antras turbokompresorius.<br>Modesto Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Saulius Rinkevičius

2015-08-09 18:16, atnaujinta 2017-10-21 08:13

Šios netikėtos dvikovos vaizdo siužetas tapo tikra interneto sensacija – pateko net tik į lietuviškus, bet ir užsienio portalus, o per porą savaičių peržiūrėjo daugiau nei 1,9 mln. internautų. Jie davė oranžiniam universalui naują vardą – „Passerati“.

Automobilio savininkas, kaunietis Vytautas tokiais pasiekimais per daug nesididžiuoja. Pragyvenimui užsidirba vadovaudamas jam priklausančiai tarptautiniais pervežimais užsiimančiai transporto paslaugų įmonei ir nėra linkęs į chuliganišką vairavimą.

„Didelio stebuklo aš nematau. Yra gerokai greitesnių mašinų, tik tiek, kad tai labai senas automobilis ir sportui jų paprastai niekas neruošia“, – kuklinosi jis.

Pagrindas – 1,9 l dyzelinis motoras

1985 m. oranžinį „Volkswagen Passat“ kaunietis turi jau beveik 20 m. Anot jo, tai buvo vienas iš pirmųjų į šalį importuotų vokiškų automobilių po nepriklausomybės atgavimo. Ilgą laiką jis buvo naudojamas kaip kasdieninė transporto priemonė

Universalo transformacijos prasidėjo nuo sniego valytuvo montavimo, kadangi automobilis turi keturių ratų „Synchro“ pavarą jis puikiai tam tiko. Vėliau numirė gamykloje sumontuotas 1,6 l dyzelinis variklis ir Vytautas pradėjo eksperimentus su 1,9 l agregatais.

„Tas motoras man pasirodė įdomus – mačiau, kad jį galima „pasukinėti“ į vieną ar į kitą pusę. Taip galiausiai ir išsivystė toks automobilis“, – pasakojo kaunietis.

Tai, ką dažnas technikos entuziastas pavadintų projekto tobulinimu, pašnekovas daro jau šešerius metus. Vytautas jau negali tiksliai suskaičiuoti kiek variklio blokų pakeitė – galbūt šešis, o gal jau ir septynis.

Kaunietis sutinka, kad yra automobilių ir motorų, kurie gerokai labiau tiktų sprinto lenktynėms, tačiau pažymi, kad sportinių rezultatų siekimas – toli gražu nėra svarbiausias jo tikslas. Vyras tiesiog eksperimentuoja su itin populiariu mūsuose „Volkswagen“ koncerno 1,9 l turbodyzeliniu agregatu, bando išspausti kuo daugiau.

„Taip, tie varikliai yra pigūs, juk montuojami kiekviename „golfe“ ar „audinėje“. Jų pilna visur, kartais gali gauti kone už dyką, todėl su tokiais ir žaidžiu“, – kalbėjo pašnekovas.

Ekonomiškas automobilis užmiestyje

Vytautas negali tiksliai pasakyti, kiek jam jau kainavo automobilio tobulinimas. Anot jo, daugiausiai tenka investuoti savo laisvalaikį.

„Galima sakyt, kad išradinėju dviratį. Yra daug išbandytų metodų: žmonės sako padarysim tą ir aną, bus tiek arklio galių ir atitinkamas sukimo momentas. Aš noriu pats visa tai pasiekti – visais įmanomais ir neįmanomais būdais“, – projekto filosofiją įvardino pašnekovas.

Dabartinės evoliucijos „Passat“ motoras turi du didžiulius turbokompresorius, kurie orą paduoda net 4 barų slėgiu. Idant variklis nejustų bado, degalus jam tiekia du siurbliai. Taip pat iš naujesnės kartos jėgainės paimtas alkūninis velenas, stūmokliai ir švaistikliai.

„Su šituo motoru važiuoju jau antrus metus ir tikrai tokiomis ekstremaliomis sąlygomis. Kai viduriai buvo standartiniai, juos labai dažnai reikėdavo keisti“, – pasakojo Vytautas.

Dažnam lietuviui taip pat įspūdį turėtų padaryti ir faktas, kad važiuojant ramiai vidutinės šio „Passat“ degalų sąnaudos nesiskiria nuo automobilio su standartinio 1,9 l dyzeliniu varikliu, t. y. siekia 5-6 l/100 km.

Variklio galingumo nematuoja

Ant traukos stendo savo dyzelinio universalo jis nevaro. Anot pašnekovo, variklio skyriuje nuolatos daromi pakeitimai, todėl dinaminės charakteristikos skaičiai greitai keistųsi.

Visgi pagal konkurentus, kuriuos jam teko įveikti lenktynėse Vytautas sprendžia, kad motoro galia turėtų siekti maždaug 240 AG. Dyzeliniam varikliui gerokai svarbesnio rodiklio – maksimalaus sukimo momento vyras nepateikė.

Entuziastams, kurie galbūt ketina mesti iššūkį „Passat“ galime pasakyti, kad oficialiai užfiksuotas geriausias jo ketvirčio mylios (400 m) įveikimo laikas yra 12,81 s. Kirsdamas finišo liniją jis tuomet važiavo 180 km/val.

Modifikuoti kėbulo Vytautas neketina, sako, kad universalas liks toks, koks yra, kol subyrės. Visgi jis neatmeta galimybės montuoti saugos lankus, tačiau sako, kad kol kas dar nėra toks greitas. 

Kasdieniniam susisiekimui oranžinio „Passat“ kaunietis jau seniai nebenaudoja. Gatvėje jį galite sutikti tik važiuojantį išbandyti konstrukcijos pakeitimų, į treniruotę arba varžybas. Kaunietis apgailestavo, kad šiais metais kol kas nepavyko dalyvauti šalies „drag“ čempionate: tai darbo reikalai trukdė, tai automobilis gedo.

„Būna kaip ir visiems – tai krumpliaratį kokį nusuki, tai pusašį, kartais kokią granatą sulaužai“, – apie įprastines tokiems automobiliams bėdas pasakojo kaunietis.

Jis viliasi dar sudalyvauti paskutiniame Lietuvos sprinto lenktynių etape, tačiau jei tikitės išvysti oranžinį „Passat“ artimiausiame „Taikos dragų“ renginyje rugpjūčio 13 d., turime jus nuvilti – Vytautas jame nedalyvaus, mat išskrenda suplanuotų atostogų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.