Ar dygliuotos padangos žiemą vis dar yra nepakeičiamos?

Nemažai daliai Lietuvos vairuotojų žiema išlieka kelionių laikotarpiu. Iš miesto į kaimą, iš miesto į miestą bei iš vienos Europos šalies į kitą keliaujantys tautiečiai suka galvas, kokias žiemines padangas pasirinkti.

Dygliuotos padangos yra geriausias pasirinkimas atšiaurią žiemą, tačiau esant atodrėkiui jos kelia pastebimą diskomfortą.<br>newspress.co.uk nuotr.
Dygliuotos padangos yra geriausias pasirinkimas atšiaurią žiemą, tačiau esant atodrėkiui jos kelia pastebimą diskomfortą.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2015-11-09 16:46, atnaujinta 2017-10-05 02:58

Kai kuriose valstybėse draudžiama važinėti dygliuotomis padangomis arba važinėjimas jomis yra apmokestinamas. Tuo tarpu vis dar manoma, kad nedygliuotos nėra tokios efektyvios žiemos sąlygomis kaip dygliuotos. Koks sprendimas būtų geriausias?

„Goodyear Dunlop Nordic“ produktų specialistas Šiaurės ir Baltijos šalių regionui Ernestas Čejauskas Lietuvos vairuotojams pataria rinktis Šiaurės šalims skirtas geriausiai subalansuotų savybių žiemines nedygliuotas padangas. Anot jo, būtent šios padangos užtikrins saugią kelionę tiek apsnigtu ar apledėjusiu, tiek pažliugusiu žiemos keliu.

Testuojamos šiaurėje

Šios padangos buvo testuojamos Šiaurės šalyse. Viena iš pagrindinių priežasčių – jų gamybai panaudota labai elastiška guma, duodanti gerą efektą esant labai žemai oro temperatūrai. Būtent ši guma ir suteikia padangoms ypatingą išskirtinumą. Testuojant buvo tradiciškai įvertintos žiemos sąlygomis svarbios padangos ypatybės automobiliui įsibėgėjant, stabdant bei jį valdant. Šios savybės buvo tikrinamos skirtingos kelio dangos sąlygomis – esant snieguotam, apledėjusiam keliui bei šlapiai dangai.

Stabdymo kelias buvo matuojamas įsibėgėjant iki konkretaus greičio ant skirtingų paviršių. Ant ledo stabdoma įsibėgėjus nuo 50 km/val. iki visiško sustojimo. Ant sniego, šlapios ir sausos dangos stabdoma pasiekus 80 km/val. iki visiško sustojimo.

Akvaplanavimo testo metu važiuojant per didelį vandens plotą buvo stebima, kaip padanga išstumia po ja esantį vandenį, o kada ji jau nebesuvaldo šio vandens ir pradeda slysti. Komforto testo metu įvertintas padangos skleidžiamas triukšmas. Be to, buvo matuojamas ir jos pasipriešinimas riedėjimui.

Tinka įvairioms sąlygoms

Pasak E. Čejausko, „UtraGrip Ice 2“ vertintina kaip tarpinis efektyvus variantas žiemos sąlygomis – savo efektyvumu ji pranoksta vadinamąsias europines žiemines padangas ir tam tikromis savybėmis labai nedaug atsilieka nuo dygliuotų padangų.

„Ji yra puikus pasirinkimas, norint užsitikrinti saugų važiavimą žiemą. Užsidėjus tokias padangas, galima nebesukti sau galvos, kada ji tiks, o kada – ne, nes ji pritaikyta įvairiomis žiemos sąlygomis – ir paspaudus šalčiams, kai daug sniego ar kelią dengia ledas, ir per atodrėkį.

Naudojantis europines žiemines padangas vairuotojas tiek labai ramiai jaustis negalės. Jam neretai teks prisitaikyti prie kelio, mažinti greitį, norint, kad nenutiktų kas nors nemalonaus“, – sakė produktų specialistas.

E.Čejausko tvirtinimu, tokios padangos tinka visiems Lietuvos žiemos sąlygomis važiuojantiems vairuotojams. Jos praverčia ir mieste, kuriame šiuo metu populiarios automobilių stovėjimo aikštelės, į kurias įvažiuoti ar išvažiuoti iš jų tenka gana stačiu nuolydžiu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.