Du dešimtmečius autoserviso paslaugas teikiantis Arūnas Brūzga, vadovaujantis bendrovei „Brūzgos dirbtuvė“, teigė, jog marijampoliečiai savo automobilių padangas dažniausiai pradeda keisti spalio viduryje. Klientų srautas atslūgsta lapkričio viduryje.
„Anksčiau marijampoliečiai dažniausiai norėdavo dėvėtų padangų. Pastaraisiais metais tokių pageidavimų mažėja. Žmonės tebenori pigesnių padangų, tačiau nori ir garantijos, ir kokybės, – pastebėjo A.Brūzga. – Šiemet maždaug penkiais procentais atpigo kai kurių gamintojų padangos. Nemažai vairuotojų jas perka internetu. Nauja padanga kainuoja nuo 30 iki 150 eurų.“
Autoserviso vadovas pastebėjo, jog klientai vis rečiau pageidauja restauruotų padangų, mat šios greičiau sudyla, pasitaiko prastos kokybės.
A.Brūzga pasakojo, jog ne kartą vairuotojai nusivylė Kinijoje gamintomis padangomis. Jos deformavosi, automobiliui net nevažiuojant.
Autoserviso paslaugas teikiančios bendrovės „Namastra“ vadovas Jonas Stražnickas pastebėjo, jog maždaug prieš penkerius metus įmonė surinkdavo 3–5 tonas senų padangų, o dabar – 8–9 tonas.
„Auga žmonių sąmoningumas, mažiau teršiama gamta. Beje, padanga suyra per 500 metų.
Vairuotojai renkasi vis kokybiškesnes padangas ir mažiau universalių.
Net specialistai teigia, jog šios nėra kokybiškos nei žiemą, nei vasarą.
Anksčiau marijampoliečiai taupė. Mūsų regione daug kas vertėsi automobilių prekyba. Būdavo, parsiveža iš Vokietijos automobilį, uždeda prastesnės kokybės padangas, o anas parduoda.
Manau, kad padangoms taupyti negalima. Išaugo jų pasiūla, o kainos sumažėjo maždaug 15 procentų“, – teigė ilgametės verslo patirties turintis J.Stražnickas.
Autoservise sutiktas marijampolietis Ričardas tvirtino, jog jis renkasi naujas padangas.
„Tokios dažniausiai atitarnauja tris sezonus. Universalių aš nenaudoju. Jos netinka nei žiemai, nei vasarai“, – sakė Ričardas.
Marijampolės autoservisuose kalbinti vairuotojai, savo eilės laukiantys bemaž po valandą, į klausimą, kodėl keisti padangų susiruošė paskutinę minutę, šypsojosi ir prisipažino, jog taip nutinka labai dažnai.
Vyrai kantriai laukė savo eilės ir nerizikavo pažeisti Kelių eismo taisyklių, kuriose nurodyta, jog nuo lapkričio 10-osios iki kovo 31 dienos draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis:“ Labiausiai baudos drausmina, todėl skubame keisti padangas, nors dar nešąla“.
Solidaus amžiaus Remigijus, į servisą atvažiavęs su savo mikroautobusu, teigė, jog su vasarinėmis padangomis geriau nebevažinėti, nes pavojų kelia ne tik šlapias asfaltas, bet ir nukritę lapai.
Pensininkas Pranas apie padangų keitimą išreiškė kitokią nuomonę.
„Būtų geriausia, kad būtų pagal orą. O jeigu nebus žiemos iki Naujųjų metų, tai kam žieminės padangos dabar?“ – svarstė pensininkas.
Iš serviso jau žieminėmis padangomis išvažiuojantis kitas marijampolietis neabejojo, kad pasikeitė pačiu laiku: „Saugiau jaučiuosi. Ruduo gražus, bet ir žiema anksčiau ar vėliau pasirodys.“ ˙