Pekine kasmet vykstančioje technologijų parodoje Song Youzhou savo koncepcinę transporto priemonę buvo pristatęs dar 2010-aisiais, tačiau tuomet ji nesulaukė dėmesio.
Bet šįmet jam pasisekė: anot Kinijos televizijos, pagal šio inžinieriaus projektą sukonstruotas traukinio ir autobuso hibridas jau vasarą pajudės Činhuangdao miesto gatvėmis.
Idėja neįprasta tik iš pirmo žvilgsnio, o iš tiesų net gana paprasta. Plačių gatvių šonuose ar sankryžose tereikia įrengti bėgius, o jais paleisti transporto priemonę, kuri važiuotų virš stovinčių automobilių, nes jos apatinėje dalyje yra aukštesnė nei 2 metrų kiaurymė.
Transporto priemonėms pradingstant plačioje angoje susidaro toks įspūdis tarsi automobiliai yra praryjami.
Pagal inžinieriaus sumanymą, toks mechanizmas bus 60 metrų ilgio ir 8 metrų pločio, o salone vienu metu galėtų tilpti net 1400 keleivių.
Šio miesto traukinio greitis būtų iki 60 kilometrų per valandą. Lėčiau, nei lekia metro, bet pakankamai greitai, kad būtų įveiktos didmiesčius kankinančios spūstys.
Konstruotojai rengiasi vienu šūviu nušauti du zuikius, nes traukinys bus varomas elektra, o dėl to turėtų sumažėti Kinijos miestus dažnai supantis smogas.
Tiesa, daug kas užsiminė ir apie trūkumus. Pirmiausia gatvėse, kuriose važinės šis hibridas, negalės pasirodyti aukštesni nei 2 metrų automobiliai, daugiausia – krovininiai.
Antra, tokią naujovę galbūt geriau išmėginti kur nors Vokietijoje, Šveicarijoje ar kitoje drausmingų vairuotojų valstybėje.
Kinijoje eismas yra toks chaotiškas, kad avarijų tiesiog neįmanoma išvengti. („Sueddeutsche.de“, LR)