Juokinga britų mašina pagerino elektromobilių greičio rekordą

Miniatiūrinis britų automobilis tapo greičiausiu pasaulyje gatvėms skirtu elektromobiliu. Aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje gaminto „Enfield 8000“ pagrindu sukonstruotą mašiną vairavo britų žurnalistas Jonny Smithas.

Kukliu „Enfield 8000“ kadaise buvusi mašina pagerino elektromobilių greičio rekordą.<br>newspress.co.uk nuotr.
Kukliu „Enfield 8000“ kadaise buvusi mašina pagerino elektromobilių greičio rekordą.<br>newspress.co.uk nuotr.
Kukliu „Enfield 8000“ kadaise buvusi mašina pagerino elektromobilių greičio rekordą.<br>newspress.co.uk nuotr.
Kukliu „Enfield 8000“ kadaise buvusi mašina pagerino elektromobilių greičio rekordą.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 19, 2016, 4:29 PM, atnaujinta May 18, 2017, 10:26 AM

Vaito saloje naftos krizės laikotarpiu pagamintas miesto automobilis buvo prikeltas naujam gyvenimui. „Santa Pod“ lenktynių trasos tiesiojoje ketvirtį mylios iš keistais atrodantis inžinierių kūrinys įveikė per 9,86 sekundės, o finišo liniją kirto važiuodamas 195 km/val. greičiu.

Galia išaugo šimtą kartų

„Flux Capacitor“ pavadinimą gavęs elektromobilis kadaise turėjo vos 8 AG vidaus degimo variklį, tačiau dabar jis pakeistas 800 AG galią ir 1630 Nm sukimo momentą suteikiančiais elektros motorais. Tokios įspūdingos traukos užtenka tam, kad 180 km/val. greitį šis nedidelis automobilis pasiektų greičiau nei per šešias sekundes.

Šiam linksmai atrodančiam elektromobiliui neprilygsta joks šiuolaikinis superautomobilis įskaitant „Lamborghini Aventador“, „McLaren 650S“, „Porsche 911 Turbo S“ ar netgi neįtikėtiną dinaminę charakteristiką demonstruojančius „Tesla“ elektromobilius.

J. Smithas pagerino ankstesnįjį rekordą, kuris priklausė Oregono valstijos mieste Portlende gyvenančiam Johnui Waylandui. Amerikietis ketvirtį mylios su į elektromobilį paverstu senu „Datsun“ įveikė per 10,25 sekundės.

„Mane stebina tai, ką gali šis mažas geltonas automobilis. Daug kas mana sakė, kad dėl trumpos bazės jis negalės saugiai pasiekti norimo greičio, tačiau „Enfield“ parodė, kad jie klydo“, – kalbėjo nuo 2006 metų laidą „Fifth Gear“ su kolegomis vedantis žurnalistas.

Išgelbėjo skendusią mašiną

Po potvynio nurašytą seną automobilį jis išgelbėjo prie ketverius metus. Vėliau restauravo jį papildydamas dvidešimt pirmojo amžiaus elektrinėmis technologijomis.

Galinius modernizuoto „Enfield“ ratus suka du 23 centimetrų skersmens elektros motorai, kuriems energiją tiekia 188 ličio jonų baterijos. Jų charakteristikos taip pat įspūdingos – maksimali atiduodamas srovė siekia 2000 amperų, o įtampa – 400 voltų.

Tokios baterijos įprastai naudojamos rotaciniuose greitošaudos pabūkluose ir koviniuose „Bell Super Cobra“ sraigtasparniuose.

Nepaisant to, kad 160 km/val. greitį šis 2,8 metro ilgio kėbulą turintis automobilis gali pasiekti greičiau nei per 6 sekundes, jis vis tiek yra pritaikytas bendrojo naudojimo keliams. Taip pat jam galioja visos Didžiojoje Britanijoje elektromobiliams taikomos mokesčių lengvatos.

Gatvėms skirto automobilio padangos turi būti su protektoriumi. Taip pat jame negali būti nuo priekinės ašies pakilimo saugančių atramų su ratukais. Žinant tai, kad „Enfield“ bazė siekia vos 1,7 metro, pastarasis patobulinimas būtų itin naudingas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.