Kondicionierių pildymas aikštelėse: kas slypi už mažos kainos?

Į šalį pagaliau grįžus vasariškai šilumai lietuviai suskubo rūpintis automobilių kondicionieriais.

Prieš pildant kondicionierių sistema turi būti patikrinama.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Prieš pildant kondicionierių sistema turi būti patikrinama.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Prieš pildant kondicionierių sistema turi būti patikrinama.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Prieš pildant kondicionierių sistema turi būti patikrinama.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Prieš pildant kondicionierių sistema turi būti patikrinama.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Prieš pildant kondicionierių sistema turi būti patikrinama.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Laikinose vietose prie didžiųjų prekybos centrų įsikūrę įmonės vilioja vairuotojus, tačiau servisuose dirbantys konkurentai tikina, kad tai – apgavystė.<br>newspress.co.uk nuotr.
Laikinose vietose prie didžiųjų prekybos centrų įsikūrę įmonės vilioja vairuotojus, tačiau servisuose dirbantys konkurentai tikina, kad tai – apgavystė.<br>newspress.co.uk nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Saulius Rinkevičius

Aug 19, 2016, 2:35 PM, atnaujinta May 15, 2017, 11:07 AM

Patogi didmiesčiuose siūloma paslauga – jų pildymas greta prekybos centrų esančiose aikštelėse. Nereikalinga jokia išankstinė registracija, o kol meistrai rūpinasi automobiliu, vairuotojas turi laiko čia pat apsipirkti.

Tačiau reikia turėti omenyje, kad ne visuose tokiuose punktuose meistrai teikiasi patikrinti sistemos sandarumą, o be šios procedūros pildymas tampa beprasmis, nes gedimas nepašalinamas ir netrukus kondicionierių tenka pildyti iš naujo.

Todėl vairuotojams būtina prieš pildant kondicionierių pasidomėti, ar bus tikrinamas kondicionavimo sistemos sandarumas. Tai svarbu išsiaiškinti ir mobiliuose kondicionierių pildymo taškuose, ir nuolat veikiančiuose servisuose, kad neliktumėte apgauti.

„Kondicionierių centro“ vadovas Jonas Ignatavičius neslėpė, kad dažnai sulaukia apsigavusių klientų.

„Kai praėjus karščiams atvėsta orai, pas mus ima važiuoti klientai, kurie kondicionierius užsipildė prie įvairių prekybos centrų, bet po kelių dienų šaldymas baigėsi, kadangi sistema yra kiaura“, – pasakojo jis.

Būtinas sandarumo patikrinimas   J.Ignatavičius pažymėjo, kad tvarkingai atliekant darbus sistemą reikia tikrinti tiek prieš pildymą, tiek po jo. Taip pat dauguma servisų teikia garantiją ir jei nepraėjus nustatytam terminui šaldymo skystis išbėga, pakartotinis pildymas yra nemokamas.

  „Jeigu žmogus užsipildo bet kur, dažnai moka dvigubai – vieną kartą jiems, o kitą kartą – mums“, – konstatavo pašnekovas.

  Jis ilgą laiką manė, kad stovėjimo aikštelėse įsikūrę pildytojai yra laikinas reiškinys, tačiau vėliau suprato klydęs. J. Ignatavičius iškėlė versiją, kad galbūt klientų tokios įmonės vis dar sulaukia dėl savo patogumo.

„Žmonėms nereikia nieko ieškoti – atvažiavo, užpildė, galbūt tuo metu dar į parduotuvę suvaikščiojo. Taip va, iš pradžių nekreipia dėmesio, o vėliau – nukenčia“, – kalbėjo pašnekovas.

J. Ignatavičius pastebėjo, kad daug tokių klientų atvažiuoja su tikrai problematiškais automobiliais. Laikinose vietose jiems užpildomos sistemos ir pasakoma, kad reikalingas remontas.

„Užuot pildę, jie galėtų ištraukti freoną, bet tada negalėtų paimti pinigų. Todėl viskas logiška – užpildo, gauna pinigus, o žmogų išsiunčia ieškoti serviso“, – stebėjosi vadovas.

„Ivkondicienieriai“ meistras Ivanas Irušas atkreipė dėmesį, kad yra aikštelėse dirbančių įmonių, kurios atlieka ir patikrą, tačiau dauguma jų tuo neužsiima. Užpildo aušinimo skysčiu ir atsisveikina.

„Labai dažnai tokie vėliau pas mus važiuoja. Be patikros atliekamas pildymas tada kainuoja gerokai daugiau“, – kalbėjo jis.

Kaip tai atlieka sertifikuoti servisai?

  „Toptis“ servisų tinklo vadovas Artūras Mačiūnas paaiškino, kad prieš pildant kondicionierių visų pirma fiksuojamas sistemos slėgis. Jei jis patenka į nustatytas ribas, įprastai sandarumas nėra tikrinamas.

„Jei slėgis yra per mažas, arba sistema visiškai tuščia, 16 barų slėgiu pučiamos azoto dujos. Yra atskiri slėgio matuokliai ir jei matomas akivaizdus kritimas, meistras turi įsiklausyti – kur girdės šnypštimą, ten bus nesandaru“, – aiškino specialistas.  

Toliau vieta tikrinama padangų pradūrimų nustatymui skirtu ar kitu skysčiu. Jei pradeda kilti burbulai – tą vietą reikia remontuoti.

„Visgi būna taip, kad slėgio kritimas yra minimalus. Tuomet sistema pildoma į aušinimo skystį įmaišant dažų.

Automobiliu leidžiama važinėti gerą savaitę, o vėliau visa sistema tikrinama šviečiant ultravioletinių spindulių lempa. Nustačius nesandarumą skystis traukiamas lauk ir pradedamas remontas“, – dėstė A. Mačiūnas.

Jis nemano, kad įmonės kondicionieriaus sandarumo aikštelėse dirbančios įmonės netikrina piktybiškai. Pašnekovas svarstė, kad galbūt dalis jų tiesiog neturi patirties šioje srityje.  

„Pildančios kompanijos turi turėti sertifikatus, o juos gauna tik baigę mokymus, taigi automatiškai turėtų tikrinti sandarumą azoto dujomis“, – pastebėjo specialistas.

Pildyti kondicionierių, kurio sistemoje yra didelė skylė, anot A. Mačiūno, tiesiog nėra prasmės. Pilamas aušinimo skystis tiesiog eitų lauk ir klientui nebūtų suteikti norima paslauga. Tuo metu, jei nesandarumas ne toks akivaizdus, viskas tampa įmanoma.

  „Jei tose aikštelėse pildo be dažų, su pačiu pigiausiu aušinimo skysčiu ir nieko netikrina, tuomet išeina lyg ir apgavystė“, – konstatavo serviso vadovas.

Sumoka pinigus už nieką

  Anot jo, tokiu atveju žmonės vietoje neveikiančio kondicionieriaus problemos sprendimo gauna tik tam tikrą kiekį aušinimo skysčio, kuris vis tiek dingsta.

J. Ignatavičius pažymėjo, kad jei kondicionieriui trūksta šaldymo skysčio, 70 proc. tikimybė, kad sistema nėra sandari. Todėl pildymas netikrinant, anot pašnekovo, kvepia vartotojų teisių pažeidimu.

Dėl skirtingų darbo metodų ir paslaugų kokybės kondicionierių pildymo kainų diapazonas ir siekia nuo 7 iki 35 eurų. Reikia turėti omenyje, kad konkreti suma priklauso ir nuo to, ar sistemą visiškai tuščia ar reikalingas tik papildymas.  

Pašnekovas pastebėjo, kad klientų padaugėja vasaros pradžioje. Taip pat papildomi srautai juntami ir su kiekviena karščio banga.

Jei sistema reikalauja remonto „Kondicionierių centre“ teks keletą dienų laukti, kol atsiras laisvas meistras. Analogiška situacija ir „AC kondicionieriai“ servise – pildymas atliekamas atvykus, tačiau remontui eilės tektų laukti dieną arba dvi.

Tuo metu pildymas vyksta vadinamuoju „gyvos eilės“ principu, t. y. atvažiavęs į servisą vairuotojas vietoje laukia, kol jam bus suteikta paslauga.

„Vėsesnę dieną, tai atliekama iškarto. Per karščius susidaro eilės, tačiau dažniausiai laukti klientams tenka ne ilgiau kaip 15 minučių“, – tvirtino J. Ignatavičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.