Pripažino iš atsinaujinančių šaltinių gaminamą dyzeliną

Lengvųjų automobilių gamintojai „Peugeot“ ir „Citroen“ kartu su motinine kompanija „PSA Group“ pirmieji Europoje oficialiai pripažino, kad dyzelinas tik iš atsinaujinančių šaltinių tinka jų automobiliuose montuojamiems varikliams.

„PSA Group“ oficialiai pripažino, kad dyzelinas iš atsinaujinančių šaltinių tinka jų automobiliuose montuojamiems varikliams.<br>Gamintojo nuotr.
„PSA Group“ oficialiai pripažino, kad dyzelinas iš atsinaujinančių šaltinių tinka jų automobiliuose montuojamiems varikliams.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 26, 2016, 12:15 PM, atnaujinta May 12, 2017, 12:55 AM

Šis lengvųjų automobilių gamintojų žingsnis sekė po to, kai 100 proc. dyzelinas iš atsinaujinančių šaltinių buvo pripažintas kaip tinkamas sunkiasvorių transporto priemonių – „Volvo“, „Scania“, „Mercedes“, DAF ir MAN – varikliams, o juos gaminančios kompanijos, siekdamos prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo, ėmė skatinti šio dyzelino naudojimą.

Kalbėti apie švaresnio transporto sprendimus automobilių gamintojams leido Suomijos korporacijos „Neste“ patentuota NEXBTL technologija, skirta pirmojo ir kol kas vienintelio pasaulyje dyzelino gamybai iš atsinaujinančių šaltinių – biomasės.

Šis dyzelinas pasižymi unikalia molekuline sandara – jis gaminamas hidrinant augalinį aliejų ar gyvulinės kilmės riebalus.

„Neste“ tikina, kad naudojant gryną iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą dyzeliną, šiltnamio efektą sukeliančių išmetamųjų dujų emisijos būna 60-85 proc. mažesnės nei naudojant tradicinį (iš naftos pagamintą) dyzeliną. Kietųjų dalelių emisijos sumažėja 30-40 proc., o azoto oksidų – 10 proc.

Norvegijoje ir Švedijoje jau patvirtinta, jog „Peugeot“ ir „Citroën“ lengviesiems automobiliams bei furgonams, turintiems įmontuotus „Euro 5“ ar „Euro 6“ standartus atitinkančius variklius, tinka toks iš atsinaujinančių šaltinių gaminamas dyzelinas.

Tikimasi, kad naujasis parafininio dyzelino standartas EN 15940, kurį neseniai patvirtino Europos standartizacijos komitetas, paskatins daugumą automobilių gamintojų pripažinti šį mineralinio dyzelino analogą.

Minėtu standartu apibrėžiami kokybės reikalavimai naujos kartos dyzelinui, kuris gali būti gaminamas sintezės arba hidrovalymo būdu naudojant žaliavas iš atsinaujinančių šaltinių. Šis dokumentas, užtikrinantis aukštą degalų kokybę, visoje Europoje įsigalios iki 2016 m. pabaigos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.