Norite atgaivinti per šalčius nejudintą automobilį? Tai būtina žinoti

Šalčiams atsitraukus ne vienas vairuotojas imasi automobilio gaivinimo.

Gaivinant automobilį reikėtų pradėti nuo akumuliatoriaus.<br>Louis/Flickr.com nuotr.
Gaivinant automobilį reikėtų pradėti nuo akumuliatoriaus.<br>Louis/Flickr.com nuotr.
Gaivinant automobilį reikėtų pradėti nuo akumuliatoriaus.<br>V. Balkūno asociatyvi nuotr.
Gaivinant automobilį reikėtų pradėti nuo akumuliatoriaus.<br>V. Balkūno asociatyvi nuotr.
Gaivinant automobilį reikėtų pradėti nuo akumuliatoriaus.<br>M. Patašiaus asociatyvi nuotr.
Gaivinant automobilį reikėtų pradėti nuo akumuliatoriaus.<br>M. Patašiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 14, 2017, 10:32 AM, atnaujinta Apr 12, 2017, 5:16 AM

Temperatūrai svyruojant apie nulį, užvesti mašiną gerokai paprasčiau, tačiau norint palengvinti sau užduotį reikėtų atkreipti dėmesį į keletą itin svarbių dalykų.

Pasirūpinti akumuliatoriumi

Visų pirma, vertėtų prisiminti, kad automobilio akumuliatorius reikalauja ypatingos priežiūros. Jei spaudžiant šalčiams jis buvo nenaudojamas bei nebuvote išėmę akumuliatoriaus ir įnešę jo į vidų, startinė srovė gali būti net apie 70 proc. sumažėjusi.

Jei akumuliatorius „miręs“ (ne tik nepavyksta užvesti automobilio, bet ir blausiai šviečia įvairios lemputės bei mygtukai) „Žydriaus motorai“ variklių dirbtuvių įkūrėjas Žydrūnas Janušauskas patarė neskubėti automobilio užvedinėti laidais prijungus prie kito automobilio akumuliatoriaus.

Mažiausiai šešias valandas akumuliatorių būtina šildyti kambario temperatūroje, o tik po to krauti.

Meistras paaiškino, kad užšalusio akumuliatoriaus elektrolito rūgštis atsiskiria nuo vandens, todėl kraunamas jis pradės kaisti ir gali netgi sprogti.

Pernelyg maža akumuliatoriaus atiduodama srovė, anot pašnekovo, gali būti žalinga ir automobilio starteriui. Kai jį bandoma sukti pernelyg maža srove, pradeda degti šepetėliai, todėl mazgą nesunku sugadinti.

Prieš užvedant variklį taip pat patartina pasirūpinti, kad ties elektros mazgais nebūtų susikaupusi drėgmė.

Drėgmė – klastingas priešas

Jos pašalinimui galima panaudoti purškiamus cheminius preparatus. Ypatingai tai svarbu benzininiams motorams. Tam galima panaudoti acetoną, metilo eterį ar kitus skysčius.

„Nupūskite chemija visus laidus ir aukštos įtampos rites. Jei tai naujesnis automobilis, aišku, viskas bus uždengta, tačiau jei turite senesnį modelį, rekomenduoju tai padaryti“, – patarė meistras.

Jei nenorite naudoti chemijos, raskite šiltą ir sausą garažą, kuriame trumpam galėtumėte pastatyti automobilį. Užteks keletą valandų palaikyti atidarytą variklio dangtį ir drėgmė nugaruos.

„Po šalčių susikondensuojančia drėgme reikia pasirūpinti, nes ji tampa dažna priežastimi visiems aukštos įtampos laidų ir mazgų „pramušimams“, – akcentavo Ž. Janušauskas.

Jis patarė atkreipti dėmesį į tepalo užpylimo angą ir jei po užvedimo ant kamščio bus baltų nuosėdų, jas nuvalyti.

Patyręs variklių mechanikas taip pat patarė nepamiršti ir dyzelinių variklių degalų filtrų.

Juose susikaupusį kondensatą išleisite atsukę nedidelį plastikinį ar metalinį varžtą, kuris atstoja vožtuvą. Nereikia nupilti didelio kiekio – užteks 20-50 gramų.

Dar geresnis sprendimas, anot meistro, po didelių šalčių apskritai pakeisti dyzelinio variklio degalų filtrą.

Ar verta maišyti degalus?

Manoma, kad dyzelinį variklį užvesti lengviau, jei pirmajam kartui į baką įpilsite šiek tiek benzino. Tačiau tai gana rizikinga. Jei vis tik nusprendėte imtis šio būdo, nereikėtų persistengti. Rekomenduojama proporcija – 50 gramų benzino 10 litrų dyzelino tūriui.

Be to, tai turėtų būti ne grynas benzinas, o jo mišinys su dvitakčiuose varikliuose naudojama alyva. Rekomenduojama skirti šiek tiek laiko, per kurį viskas tolygiau pasiskirstytų bake. Apskritai, jei automobilis iš naujesnių, geriausia šio metodo nebandyti.

Jei automobilis varomas benzinu, palengvinti pirmąjį užvedimą po šalčių galima įpilant aukštesnio 98 oktatinio skaičiaus degalų.

Šiuo atveju nereikia sukti galvos dėl proporcijų – neįprasto benzino galite pilti trečdalį bako ar netgi daugiau.

Pirmą kartą po šalčių užvedę variklį pernelyg stipriai nespauskite akceleratoriaus. Ž. Janušauskas pažymėjo, kad reikia leisti atsistatyti normaliam alyvos tepimui, todėl iš pradžių nereikėtų spausti pedalo daugiau nei trečdalio jo eigos.

„Neverta kelti daugiau 2000 sūkių per minutę, tačiau leisti ilgai dirbti laisva eiga irgi neverta. Gaudamas šiek tiek krūvio variklis greičiau pasieks darbinį režimą“, – aiškino pašnekovas.

Pasirodys senos bėdos

Dirbantis motoras nebūtinai reiškia, kad išvengėte nuostolių. Reikėtų atkreipti dėmesį į aušinimo skysčio nutekėjimus.

„Po tokių šalčių neretai trūksta prie radiatorių esančios jungtys, įtrūkimų dėl didelio temperatūrų svyravimo gali atsirasti ir pačiose aušinimo žarnose“, – komentavo meistras.

Jis taip pat įvardino ir kitus gedimus, kurių rizika po šalčių išauga. Anot pašnekovo, padidėja tikimybė, kad trūks ar praslys generatoriaus dirželis. Problemų gali sukelti ir paskirstymo diržas.

„Daugeliu atveju, tai bus senos bėdos, kurios galėjo pasirodyti ir anksčiau. Šiaip šaltis automobiliui nekenkia, išskyrus paliekamą kondensacinę drėgmę“, – reziumavo Ž. Janušauskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.