Prieš važiuodami šildote variklį? Dauguma vairuotojų labai klysta

Variklio specialiai šildyti žiemą nereikia.<br>Stop kadras.
Variklio specialiai šildyti žiemą nereikia.<br>Stop kadras.
Variklio specialiai šildyti žiemą nereikia.<br>123rf.com nuotr.
Variklio specialiai šildyti žiemą nereikia.<br>123rf.com nuotr.
Variklio specialiai šildyti žiemą nereikia.<br>Stop kadras.
Variklio specialiai šildyti žiemą nereikia.<br>Stop kadras.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jan 27, 2017, 4:50 PM, atnaujinta Apr 11, 2017, 8:05 AM

Šildyti automobilio variklį prieš važiuojant ar ne? Šis klausimas tarp vairuotojų įžiebia nuožmias diskusijas. Bet supratus, kas vyksta užvedus variklį, lengviau ir apsispręsti kaip elgtis.

„Youtube“ kanalo „Engineering Explained“ kūrėjas, mechanikos inžinierius Jasonas Fenske atliko eksperimentą. Jis užvedė visą parą prastovėjusį 2016 metų „Subaru“, esant beveik 6 laipsniams šalčio.

Inžinierius variklio skyrių filmavo su temperatūrai jautria kamera, kad pamatytų, kaip stipriai ir kaip greitai sušyla skirtingos automobilio dalys.

Jis pabrėžė, kad šį eksperimentą atlieka iš smalsumo, nes iš tikrųjų variklio ilgai šildyti nereikia – tam užtenka vos 15-30 sekundžių, t. y. tiek, kiek užvedus automobilį užtrunka prisisegti saugos diržą, įsijungti žibintus, pavarą, apsižvalgyti ir pradėti judėti.

Be to, inžinierius vos užvedęs mašiną variklio sūkius pakėlė iki maždaug 1800 aps/min., kiek įprasta ir ramiai važiuojant.

J.Fenske rekomendavo iš pradžių važiuoti ramiai, o visiems agregatams pilnai sušilus galima ir stipriau padidinti variklio apsukas. Filmuotas „Subaru“ iki sportiškam važiavimui tinkamos temperatūros sušilo per penkias su puse minutės, imituojant ramų važiavimą.

Užvedus automobilį ir palikus variklį veikti laisvomis apsukomis tai būtų užtrukę gerokai ilgiau.

Inžinierius pabrėžė, kad variklio alyva puikiai teka net ir esant gana žemai temperatūrai. Pavyzdžiui, 10W-30 klampumo alyva išlaiko tepimo savybes esant -20 – +40 C temperatūrai. Skystesnė, 5W-40 klampumo alyva veikia dar didesniame temperatūrų diapazone, nuo -30 iki +40 laipsnių. Todėl vairuotojai be pagrindo baiminasi, kad žiemą nepašildžius variklio neva jis būtų nepakankamai tepamas.

„Alyva gali gerai apsaugoti jūsų variklį net esant žemai temperatūrai, jei nebandote išspausti per daug galios. Palaikykite neaukštas apsukas ir švelniai spauskite akceleratorių, kol variklis sušils. Nieko blogo ir pasiekti didesnį greitį, bet svarbu akceleruoti švelniai ir nuosekliai“, – rekomendavo J.Fenske.

Taigi, žiemą automobilio variklio specialiai šildyti nereikia, bet pirmas penkias minutes vertėtų važiuoti ramiai ir pernelyg nedidinti variklio apsukų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.