„Mazda“ negali pamiršti rotorinio variklio: sugalvojo naują pritaikymą

„Mazda“ labiausiai prisidėjo prie rotorinių variklių populiarumo. Nors tokie motorai yra maži, bet išvysto pakankamai didelę galią.

„Mazda“ inžinieriai rotorinius variklius ketina naudoti kaip generatorius elektromobiliuose.<br>Gamintojo nuotr.
„Mazda“ inžinieriai rotorinius variklius ketina naudoti kaip generatorius elektromobiliuose.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 3, 2018, 2:31 PM

Visgi jie turi rimtų trūkumų ir abejojama, ar  dar bus naudojami sportiniuose automobiliuose.

Tačiau japonai nenori atsisakyti savo sentimentus keliančios technologijos ir ieško jai vietos. Kodėl dabar kompanija galvoja, kad rotorinis variklis galėtų puikiai tikti elektromobiliams?

Turi rimtų trūkumų

Rotoriniai varikliai turi labai rimtų trūkumų. Nors jie išvysto solidžią galią, sukimo momentas yra nedidelis.

Taip pat dėl nepakankamo sandarumo ir naudojamos tepimo sistemos, nuolat deginama alyva. Dėl to išauga variklio taršos rodikliai.

Galiausiai, tokių variklių degalų sąnaudos yra didelės. Visi šie trūkumai neleidžia rotorinių variklių pritaikyti serijinės gamybos sportiniuose automobiliuose.

Tačiau „Mazda“ inžinieriai mano, kad rotorinis variklis vis dar gali sugrįžti atlikdamas kitokią funkciją.

Sugalvojo, kur panaudoti

„Mazda“ galvoja, kad rotorinis variklis gali būti naudojamas elektromobiliuose kaip generatorius, užtikrinantis ilgesnį vienu įkrovimu nuvažiuojamą atstumą.

„Mazda“ kompanijos variklių projektavimo vadovas Mitsuo Hitomi teigia, kad rotorinis variklis puikiai tinka elektromobiliams.

Juose toks motoras nesuktų ratų, o būtų naudojamas tose situacijose, kai reikia nuvažiuoti didesnį atstumą nei leidžia pilnai įkrautos baterijos. Tokia sistema naudojama BMW i3 modeliuose.

Rotorinis variklis tam tiktų dėl gerųjų savo savybių – tylaus darbo, stabilumo ir beveik nejuntamos vibracijos.

M. Hitomi įsitikinęs, kad toks generatoriumi virtęs variklis veiktų kur kas efektyviau ir tyliau nei kitų įprasti motorai.

Japonas patvirtino, kad „Mazda“ ir toliau tobulina rotorinį variklį. Tai – sena kompanijos svajonė, tačiau negalima pamiršti, kad šis gamintojas nėra iš didžiausių.

Teks laukti elektromobilio

„Mazda“ negali sau leisti padovanoti sportinį automobilį su rotoriniu varikliu markės gerbėjams vien tam, kad sustiprintų savo įvaizdį – automobilis privalo būti pelningas.

O tuo pačiu metu reikia investuoti į elektromobilius ir į autonomines technologijas.

„RX-Vision“ koncepcinis automobilis sužavėjo minias žmonių ir ne vienas entuziastas džiaugėsi, kad rotorinis variklis sugrįžta.  

Vėliau pasklido dvejonės – „Mazda“ pareikšdavo, kad rotorinis variklis mirė, o kartais tvirtindavo, jog prie jo vis dar dirbama.

Galiausiai tapo aišku, kad kompanijos inžinieriai nesugebėjo įtikinti investuotojų ir akcininkų.

„Mazda“ tyrimų vadovo Kiyoshio Fujiwaros teigimu, jei verslas seksis geriau, jis gali vėl pabandyti siūlyti rotoriniu varikliu varomą automobilį.

Visgi kol kas juokaujama, kad tai taps įmanoma tik gaminant elektromobilį su rotoriniu varikliu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.