Kodėl naujos kartos automobilių remontas brangesnis? Dėl to kalti ir meistrai

Nors Lietuvoje dominuoja dyzeliniai automobiliai, tačiau sparčiai daugėja hibridinių modelių ir elektromobilių. Draudikai pastebi, kad naujos kartos automobilių gedimai bei remontas po eismo įvykių jų savininkams dažnai pažeria netikėtumų, su kuriais pastarieji dažniausiai nebūna susidūrę.

Įžūlesni meistrai net ir smulkių žalų ar kosmetinio remonto atvejais nepasidrovi paprašyti didesnių sumų.<br>Gamintojo nuotr.
Įžūlesni meistrai net ir smulkių žalų ar kosmetinio remonto atvejais nepasidrovi paprašyti didesnių sumų.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2018-03-07 12:18

„Vien hibridinių automobilių skaičius išaugo nuo 665 naujai užregistruotų per 2013 metus, iki daugiau nei 3 tūkst. per praėjusius metus.

2013 metais buvo registruoti vos 6 elektra varomi automobiliai, o iki 2017 metais jau 324 ir tai – daugiau nei pusė Lietuvos elektromobilių parko.

Tokius sparčius pokyčius reiktų sieti su išaugusiu prieinamumu, sparčiai tobulėjančiomis technologijomis, gerėjančia naujos kartos automobiliams pritaikyta infrastruktūra, stiprėjančiu ekologiniu sąmoningumu ir imlumu technologinėms naujovėms“, – sako draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Specialisto teigimu, augant tokių automobilių skaičiui, daugėja ir eismo įvykių, į kuriuos patenka naujos kartos automobiliai, tačiau žalos nėra itin didelės, o išmokos – artimos vidutinėms ir siekia apie 800 eurų.

„Mūsų duomenimis, hibridinių automobilių avaringumas kiek viršija pačių automobilių skaičiaus augimą, t. y. jei automobilių pernai padaugėjo du kartus, tai avaringumas išaugo 2,5 karto.

Tiesa, eismo įvykiai pakankamai standartiniai, dažniausiai smulkūs, o žalos neviršija vidutinių“, – teigia A. Žiukelis.

Būdingi kitokie gedimai

Vienas iš aspektų yra tai, kad šie automobiliai genda kiek kitaip nei įprasti benzininiai ar dyzeliniai automobiliai.

„Tiesa, kad naujos kartos automobiliai ir prižiūrimi kitaip, ir genda kitaip. Elektromobiliuose nėra nei tepalų, nei jų filtrų, nei žvakių ar kitų įprastų automobilių vairuotojams puikiai žinomų dalykų.

Dažniausias elektra varomų automobilių „gedimas“ dėl kurio kviečiama techninė pagalba – išsikrovimas bevažiuojant.

Tik matome, kad dabar situacija keičiasi į gerąją pusę, plečiasi infrastruktūra, todėl nors tokių automobilių ir daugėja, suteikti vairuotojams pagalbą bei nuvežti iki įkrovimo stotelės, tenka labai retai“, – sako BTA specialistas.

Papildomos problemos žiemą

Pasak jo, tokių automobilių Lietuvos keliuose daugėjant jų vairavimą bei priežiūrą vis dar gaubia ir nemažai nepagrįstų mitų.

„Tenka girdėti abejones, kad žiemą hibridiniai ar elektriniai automobiliai gali būti labai sunkiai eksploatuojami.

Tai tik iš dalies tiesa – vien elektriniams automobiliams, kai elektra naudojama ir salono, langų šildymui, dalį energijos tenka panaudoti šildymui, o ne kilometrams įveikti.

Tai žinantiems elektrinių automobilių vairuotojams žiemą reiktų atidžiau ir pakankamai kritiškai įvertinti bei pasirinkti atstumą, kurį galės nuvažiuoti.

O štai hibridinių automobilių šeimininkai gali automobiliu naudotis įprastai ir nuogąstavimai neturi pagrindo, o dažniausiai kyla iš nežinojimo bei patirties stokos“, – teigia A. Žiukelis.

Remontas kainuoja brangiau

Pasak jo, hibridinių automobilių bei elektromobilių remonto išlaidos dažnai būna didesnės nei populiariausių modelių automobilių dėl brangesnių detalių, o ir meistrų darbas taip pat dažnu atveju kainuoja daugiau.

„Tokių automobilių remontas tiek gedimo atveju, tiek ir po eismo įvykių savininkui kainuoja brangiau.
 
Įžūlesni meistrai net ir smulkių žalų ar kosmetinio remonto atvejais nepasidrovi paprašyti didesnių sumų, nes esą jei žmogus galėjo nusipirkti brangesnį automobilį, tai ir už remontą galės brangiau sumokėti.

Tai psichologinis triukas, kuriam tikrai neverta pasiduoti, o dėl kainos konsultuotis bent keliose vietose“, – perspėja A. Žiukelis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar panaikinta PVM lengvata tikrai žlugdo maitinimo verslą?