„Nissan Leaf“ bandymas: blizgesį iškeitė į sveiką protą

Nuo pat 2010-ųjų, kai „Nissan“ pristatė pirmosios kartos „Leaf“, jis tapo „normalių elektromobilių“ rinkos standartu. 

 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br> I.Steponėnės nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
 Antrosios kartos „Nissan Leaf".<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (30)

Specialiai Lrytas.lt iš Kopenhagos

Mar 25, 2018, 1:11 PM

Bet ėjo metai ir vis daugiau gamintojų pristatė greitesnius, gražesnius ar toliau nuvažiuojančius modelius, todėl „Nissan“ buvo būtina keistis.

Tad praėjusių metų spalį buvo pristatytas naujas, antrosios kartos „Nissan Leaf“, kuris visai neseniai pasiekė pirmuosius pirkėjus. 

Antrosios kartos, 2018-ųjų „Nissan Leaf“ lietingoje Kopenhagoje išbandėme ir mes.

Tarp naujo ir seno

Pirmiausia į akis krenta naujojo „Leaf“ išvaizda. Vidutinio dydžio elektrinis hečbekas dizainu visiškai nebeprimena ankstesniojo modelio. Šiek tiek ilgesnis, platesnis ir žemesnis „Leaf“ atrodo moderniai, išsiskiria aštriomis linijomis, o jo priekyje – stambi juoda detalė, imintuojanti variklio aušinimo groteles.

Vis tik kelios detalės išduoda tai, kad naujasis modelis pernelyg nenutolo nuo savo pirmtako. Išlikusi tokio paties ilgio bazė ir automobilio priekyje įmontuota krovimo jungtis išduoda tai, kad naujasis „Leaf“ gaminamas ant tos pačios platformos, kaip ir pirmoji karta.

Įsėdus į vidų panašumų matosi dar daugiau – tiek pat erdvės salone, tik aukštyn/žemyn kilnojamas vairas, dalis tokių pačių mygtukų ir net toks pats atrakinimo pultelis. 

Prie to pridėjus vos 7 colių skersmens multimedijos ekraną sėdus vairuoti naujojo „Leaf“ nekyla toks naujumo įspūdis, kaip galima tikėtis į naują elektromobilį. Ypač visai neseniai grįžus iš Ženevos automobilių parodos, kur daugybė elektrinių fantazijų atrodė lyg nusileidusios iš kosmoso.

Svajones iškeitė į praktiškumą

Tačiau, kad ir kaip paradoksaliai skambėtų, būtent toks paprastumas ir yra naujojo „Leaf“ išskirtinumas. Gamintojas neslėpė, kad jam svarbiausia praktiškumas – ne pristatyti įspūdingą automobilį, o pasiekti, kad naujieji modeliai iš tiesų nedelsiant išriedėtų į gatves.

Didžioji dauguma šiuo metu rinkoje siūlomų elektromobilių su „Tesla“ priešakyje turi dvi dideles problemas – norint su savo naujuoju pirkiniu išvažiuoti į gatves reikia laukti beveik metus ar net dar daugiau, o kaina tokia aukšta, kad be valstybinių nuolaidų jis vargu ar kada atsipirktų.

Tokie modeliai patraukia „svajonių pirkėjus“ – žadamos galimybės patraukia vairuotojus ir  jie pasiduoda ateities lūkesčiams.

Tuo tarpu „Nissan“ nusitaikė į praktiškus pirkėjus. Panaudoję senojo modelio detales jie sugebėjo ne tik nepabranginti naujojo „Leaf“, bet dar ir atpiginti jį. 

Naujasis „Leaf“ Lietuvoje kainuoja nuo 33 tūkst. 990 eurų – tai šiek tiek mažiau nei  pirmosios kartos modelis.

Turimos platformos naudojimas padeda ir nedelsti su gamyba. Pirmiesiems pirkėjams užteko palaukti porą mėnesių, o šiuo metų nuo užsakymo iki pristatymo žadami 4-5 mėnesiai.

Daugiau galios

Taupumo sumetimais į „Leaf“ sumontuota ir ne pati didžiausia baterija. 

40 kWh baterija tiekia energiją gerokai galingesniam 150 AG elektros varikliui. Tradiciniam modeliui 150 „arklių“ būtų nedaug, bet elektriniam motorui, turinčiam momentinį 320 Nm sukimo momentą, to daugiau nei pakanka. 

Teoriškai naujasis „Leaf“ vienu įkrovimu gali nuvažiuoti 378 km, o pagal naująjį realias važiavimo sąlygas atitinkantį bandymą WLTP atstumas vidutiniškai siekia 270-285 km ir net iki 415 km. mieste.

Per gerą pusdienį sukinėjantis po Kopenhagą bei jos apylinkes, įskaitant gabalą kelio per greitkelį, nepavyko ištuštinti nė pusės baterijos.

Be to, kam būtinai reikia daugiau nuvažiuojamų kilometrų, metų pabaigoje atsiras ir „Leaf“ su 60 kWh baterija.

Užuomina į autonomiją

Naujasis „Leaf“ guvus, manevringas, o dėl aukšto sukimo momento staigiai bėgėjasi net važiuojant greitkeliu. 

Važiavimui mieste „Nissan“ sukūrė naują technologiją „e-Pedal“. Tai reiškia, kad ir greitėti, ir stabdyti galima su vienu, akceleratoriaus pedalu.

Jį spaudžiant automobilis greitėja, o atleidus – ima stabdyti. Tiesa, prie šios sistemos reikia priprasti. Pedalas gana jautrus, todėl reikia turėti „lengvą koją“, nes staigiai atleidus akceleratorių automobilis stabdo gana stipriai.

Sistema gana patogi spustyse, kai reikia nuolat greitėti ir stabdyti, o užmiestyje, kai norisi leisti mašinai ir pariedėti, „e-Pedal“ galima išjungti.

Dar viena įdomi sistema – autonominio vairavimo bruožų turinti „ProPilot Assist“ sistema, kuri veikia kruizo kontrolės pagrindu, bet gali būti naudojama ir mieste. Ją įjungus „Leaf“ pats stebi eismo juostas ir seka priekyje važiuojantį automobilį.

Elektromobilis gali net pilnai sustoti ir vėl pajudėti. Bet šią sistemą reikia prižiūrėti – ir dėl saugumo, ir todėl, kad ji gali be perspėjimo išsijungti ilgiau pastovėjus arba priekyje buvusiam automobiliui viršijus nustatytą greitį. 

Ar naujasis „Leaf“ bus konkurentas „Teslai“? Tai nėra racionalus svarstymas, juk niekas neklausia, ar „golfas“ galės varžytis su nauju „Mercedes-Benz“.

Elektromobilių rinka jau pasiekė tokį lygį, kai elektros motoras nebėra vienintelis  išskirtinumas. Modelių atsirado pakankamai daug, kad būtų galima juos rinktis pagal svajones, poreikius bei kišenę. 

O daugeliui gamintojų pasirinkus prabangos kryptį, naujajam „Leaf“ vis dar yra daugybė vietos praktiškų vairuotojų garažuose.

„Nissan Leaf“ bandymas: skaičiai 

Kaina: 33 tūkst. 990 eurų. 

Variklis: 110 kW (150 AG) elektrinis variklis;

Pavarų dėžė: vieno laipsnio nuolatinio perdavimo automatinė;

Išmatavimai (ilgis/plotis/aukštis, mm.): 4490/1790/1540 

Ratų bazė, mm.: 2700 

Svoris: 1543 kg. 

Įsibėgėjimas iki 100 km: 7,9 sek. 

Didžiausias greitis: 144 km/val. 

Vidutinis nuvažiuojamas atstumas (WLTP): 270-415 km.

Gamybos vieta: Sanderlendas, Didžioji Britanija

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.