Žuvus jaunai merginai, ieškoma atsakymo – kaip žinoti, ar automobilyje yra saugos oro pagalvės

Šiurpioje avarijoje žuvus jaunai merginai lietuviai staiga susirūpino naujų modelių saugumu. Bet yra ir kita rimta problema – į šalį įvežami naudoti automobiliai, kurie itin dažnai jau būna patekę į avarijas. 

Specialistai sako, kad net ir patyrę meistrai tiksliai pasakyti, ar naudotame automobilyje yra saugos oro pagalvės gali tik išardę jo saloną. <br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Specialistai sako, kad net ir patyrę meistrai tiksliai pasakyti, ar naudotame automobilyje yra saugos oro pagalvės gali tik išardę jo saloną. <br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Specialistai sako, kad net ir patyrę meistrai tiksliai pasakyti, ar naudotame automobilyje yra saugos oro pagalvės gali tik išardę jo saloną. <br>M.Patašiaus nuotr.
Specialistai sako, kad net ir patyrę meistrai tiksliai pasakyti, ar naudotame automobilyje yra saugos oro pagalvės gali tik išardę jo saloną. <br>M.Patašiaus nuotr.
Specialistai sako, kad net ir patyrę meistrai tiksliai pasakyti, ar naudotame automobilyje yra saugos oro pagalvės gali tik išardę jo saloną. <br>A.Barzdžiaus nuotr.
Specialistai sako, kad net ir patyrę meistrai tiksliai pasakyti, ar naudotame automobilyje yra saugos oro pagalvės gali tik išardę jo saloną. <br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Sep 1, 2018, 4:33 PM, atnaujinta Sep 1, 2018, 7:21 PM

Saugos oro pagalvės gali išsaugoti keleivių gyvybes, tačiau kaip perkant nenaują mašiną patikrinti, ar jos viduje yra?

Padeda apsaugoti

Žinoma, saugos pagalvės nėra visagaliai gelbėtojai nuo bet kokių traumų, bet jos padeda apsaugoti galvą ir kojas bei rankas (jei yra šoninės bei kelių saugos pagalvės). 

Jos ypač efektyvios priekinio smūgio bei kaktomušos metu. Tai itin gerai įrodė ketvirtadienį kelyje Varėna-Vilnius įvykusi avarija.

Netoli Naujųjų Valkininkų kaktomuša susidūrė automobilis SAAB ir minivenas „Mercedes Benz“. Abu automobiliai buvo stipriai sudaužyti, bet abu vairuotojai ne tik išgyveno, bet ir išvengė stiprių sužalojimų. Abiejuose automobiliuose išsiskleidė saugos pagalvės.

Įvykio metu nukentėjo tik SAAB vairuotojas, pirminiais duomenimis vaikinui lūžo raktikaulis, prakirsta nosis. „Mercedes Benz“ vairuotojas nebuvo sužeistas, jo automobilyje oro pagalvės taip pat išsiskleidė. 

Deganti lemputė – įspėjimas

Prietaisų skydelyje užsidegusios lemputės – pirmasis signalas įspėjantis vairuotoją apie oro pagalvių gedimus. 

Tokiais atvejais įspėjančios lemputės ženkliukas yra diržu apjuostas keleivis, o oro pagalvę smbolizuoja priešais jį esantis apskritimas.

Oro pagalves, saugos diržus ir interjero apdailą tvarkančios kompanijos „Sumitas“ vadovas Aleksandras Šmitas patvirtino, kad pamačius tokį degantį simbolį vertėtų susirūpinti. 

Visgi jis atkreipė dėmesį, kad tai nebūtinai reiškia, kad automobilyje nėra oro pagalvių. 

„Gali būti tūkstantis priežasčių, kodėl dega lemputė. Galbūt nėra kontakto ar dar kokios problemos – tiesiog ji praneša, kad reikia važiuoti į servisą ir tai patikrinti“, – aiškino pašnekovas. 

Jis pridūrė, kad aiški priežastis gali būti tik vienu atveju – jei akivaizdu, kad automobilis buvo patekęs į avariją ir suveikė oro pagalvės. 

Atgrubnagiai išsiduoda 

„Airbag LT“ meistras Rimantas sakė, kad nustatyti, jog automobilyje nėra oro pagalvių vien apžiūros užtektų nebent labai patyrusiam šios srities specialistui. 

„Jeigu klientai kreiptųsi į mus ir paprašytų apžiūrėti saloną, mes pateiktume pirminį įvertinimą, tačiau jis vis tiek nebūtų tikslus“, – komentavo jis.

Specialistas pažymėjo, kad akivaizdžiai pagalvių trūkumą išduotų tik itin prasto meistro atliktas salono apdailos remontas. 

Galima pastebėti nelygias siūles arba netvarkingai surinktas plastikines salono apdailos detales – tarpai tarp jų bus nevienodi.

„Būna atvejų, kad darbus atlieka lyg kirviu – tuomet tikrai galėtum įtarti, kad kažkas negerai. 

Bet jeigu viskas atlikta tvarkingai, įvertinti bus labai sunku ir teks ardyti saloną“, – patirtimi dalijosi Rimantas.

Užtikrintas  tik vienas būdas

Užsidegusios lemputės ar netvarkingai surinkta salono apdaila, anot specialistų, yra tik įspėjantys ženklai.

Patikrinti, ar viskas savo vietoje, galima vieninteliu būdu - išardyti salono apdailą ir pažiūrėti.

A. Šmitas sakė, kad neardant salono neįmanoma tiksliai pasakyti, ar automobilyje yra oro pagalvės. 

„Vietoje jų galima sumontuoti varžas ir net atliekant diagnostiką nesimatys jokių trūkumų“, – konstatavo jis.

Pašnekovas paaiškino, kad tokia elektros grandinė veikia panašiai kaip senoje girliandoje. Jeigu reikiamos varžos yra ten, kur ir turi būti, kompiuteris negali užfiksuoti neatitikimų.  

A. Šmitas pripažino, kad buvo laikai, kai ir jų kompanija vietoje saugos diržų montuodavo varžas. Esą tuo atžvilgiu jie nebuvo išskirtiniai. 

„Seniau tai buvo populiaru – tai darė bet kas ir bet kaip.

Dabar tuo neužsiimame, o jeigu žmogus atsisako montuoti oro pagalves – nepriimame automobilio į servisą“, – komentavo jis. 

Suveikia nebūtinai visos

A. Šmitas pažymėjo, kad avarijos metu nebūtinai suveikia visos saugos oro pagalvės. 

Dažni atvejai, kai išauna vairuotojo pagalvė ir aktyvuojamas saugos diržo įtempimo mechanizmas. 

Anot pašnekovo, viskas akivaizdžiai matosi. 

„Tarkime, kad vairuotojas važiavo vienas. Avarijos metu iššauna jo oro pagalvė, taip pat pagalvė ties kojomis. 

Automatiškai suveikia saugos diržo įtempėjas, bet gali būti suveikę ir galinių diržų mechanizmai“, – dėstė A. Šmitas. 

Pašnekovas sakė, kad apynaujiam automobiliui saugos oro pagalvių keitimas kartu su originalia salono apdaila gali kainuoti nuo 1000 iki 1500 eurų.

Atsiranda prašančių užgesinti

Kompanijos vadovas sakė, kad dar pasitaiko žmonių, kurie pageidauja tik užgesinti prietaisų skydelyje užsidegusias lemputes. 

Anot pašnekovo, su tokiais klientais pokalbis įprastai būna trumpas – jiems pasiūlo sumontuoti oro pagalves, šie atsisako – taip ir išsiskiria. 

„Vieną mano darbuotoją kadaise susitikęs žmogus priekaištavo, kad automobilis prieš trejus metus buvo remontuotas mūsų servise, tačiau jame nebuvo oro pagalvių. 

O juk buvo taip, kad to pageidavo pats klientas. Kad panašių kalbų daugiau nesigirdėtų, tokių darbų nebeatliekame“, – komentavo A. Šmitas. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.