Bet pagal Lietuvos įstatymus toks atsakymas būtų neteisingas.
Dvi sąvokos
Išvydę Lietuvos keliais važinėjančių „Porsche“, BMW, „Audi“ ir kitų prabangių, į ekologiškus visai nepanašių automobilių su EV serijos numeriais vairuotojai neslepia nustebimo.
Tačiau nuo šių metų balandžio 3-ios EV serijos numeriai išduodami ir iš tinklo įkraunamiems hibridams („plug-in“).
Taip yra todėl, kad pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą elektromobilis yra „motorinė transporto priemonė, kurioje sumontuota jėgos pavara, turinti bent vieną ne išorinį elektros energijos keitiklį su elektrine įkraunamąja energijos kaupimo sistema, kurią galima įkrauti iš išorės.“
Tai reiškia, kad pagal įstatymą elektromobiliais vadinami visi įkraunami automobiliai, nesvarbu ar jie varomi vien elektra, ar šalia elektrinio variklio yra ir galingas benzininis motoras.
Tiesa, Kelių eismo taisyklėse ilgą laiką buvo įrašytas kitoks elektromobilio apibrėžimas. Pagal jas buvo numatyta, kad elektromobilis – transporto priemonė, kurioje energija mechaniniam judesiui atlikti tiekiama tik iš elektros energijos kaupiklio, t. y., šie automobiliai turėtų būti varomi vien elektra.
Pakeitė KET
Tačiau spalio 9 dieną ši eilutė iš Kelių eismo taisyklių dingo. Spalio pradžioje Vyriausybė priėmė KET pakeitimų rinkinį, tarp kurių buvo ir KET buvusios elektromobilio sąvokos pašalinimas bei pakeitimas nuoroda į Atsinaujinančių išteklių įstatymą.
Visi pakeitimai, išskyrus kelis, nukeltus vėlesniam laikui, įsigalios lapkričio 1 dieną, bet dėl elektromobilių buvo nuspręsta nelaukti nė kiek.
Lrytas.lt paklausus, ar pakeitimams turėjo įtakos tai, kad įkraunamų hibridų vairuotojai pažeisdavo KET važiuodami per A juostas, nes nepaisant jiems skiriamų EV serijos numerių eismas organizuojamas pagal KET nuostatas, susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis tiesiai neatsakė.
„Susisiekimo ministerija pasiūlė nustatyti, kad elektromobilis KET būtų suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos atsinaujinančių išteklių energetikos įstatyme, nes elektromobilio sąvoka, įtvirtinta įstatyme, negali prieštarauti KET nuostatoms. Pakeitimu tiesiog suderinamos teisės aktų nuostatos“, – pakeitimą aiškino jis.
KET atsiradęs pakeitimas reiškia, kad iš tinko įkraunamų hibridų vairuotojai, kad ir kokiais numeriais būtų pažymėti jų automobiliai, gali naudotis visomis elektromobiliams skirtomis privilegijomis, kurias suteikia kelio ženklai – važiuoti A juostomis su elektromobilių simboliu, parkuotis elektromobiliams skirtose vietose ir važiuoti ten, kur leidžiama tik elektromobiliams.
Tačiau KET pakeitimas nesuteikia finansinių privilegijų, kaip nemokamas parkavimas. Šie papildomi privalumai nėra numatyti įstatyme, juos skiria savivaldybės savo iniciatyva ir gali taikyti savas taisykles.
Pvz., Vilniuje ir Kaune leidimai nemokamai statyti elektromobilį suteikiami tik vien elektra varomoms transporto priemonėms.