Lrytas.lt testas: „Audi e-Tron“ – elektrinis transformeris iš ateities, prie kurios reikia pratintis

„Tesla“ kol kas nedraugiškai dominuoja prabangių elektromobilių rinkoje. Visgi kitiems gamintojams jau seniai atsibodo varvinant seilę žiūrėti, kaip amerikiečiai vieninteliai prie stalo pjausto didžiulį pyragą. 

 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
 „Audi e-Tron“ elektrinis visureigis.<br> M. Ambrazo nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

Jul 7, 2019, 9:37 AM

„Porsche“ ketina atsiriekti nemažą gabalą, taip pat ir „Aston Martin“. Viskas priklausys nuo to, ar jiems pavyks užsitikrinti baterijų gamybai reikalingų brangiųjų metalų tiekimą. 

Audi“ taip pat ši problema taip pat rimtas galvos skausmas, o mes tik galime pasidžiaugti, kad maža rinka šiuo atveju turi savo privalumų. 

10 automobilių, kuriuos per metus ketina parduoti gamintojo atstovai, jie tikrai gaus.

Turime omenyje pirmąjį „Audi“ vien elektros energija varomą serijinės gamybos modelį – „e-Tron“ visureigį. 

82650 eurų kaina už kukliausią versiją yra nemenka suma net ir keturių žiedų prekės ženklui. 

Kartu su faktu, kad tai vis dar negali būti vienintelis šeimos automobilis, ši suma garantuoja, kad pirkėjai eilėmis prie atstovybių kol kas nesirikiuos.

Gerų orų automobilis

„e-Tron“ bandymo įspūdžius vertėtų pradėti nuo dviejų esminių faktų konstatavimo. 

Pirma, 400 kilometrų ir didesnis veikimo nuotolis įmanomas tik sukinėjantis mieste, kur greitis nėra labai didelis.

Antra, su pilnai įkrauta baterija užmiestyje galima įveikti apie 340 kilometrų. 

Paklaida yra didelė ir priklauso nuo daugelio faktorių. Kondicionierius, nelygu kada jį įjungsite ir kokiu pajėgumu naudosite, veikimo nuotolį sumažins iki 15 kilometrų. 

Vienas agresyvus lenkimas maksimaliu tempu pagreitėjant 200 metų atkarpoje ilgiausią kelionę sutrumpins bent 5 kilometrais. 

Lietus, o ypatingai – stiprus vėjas, yra didžiausi „e-Tron“ vairuotojo priešai. Esant blogoms oro sąlygoms vienu įkrovimu neįveiksite ir 300 kilometrų. 

Orientuotis, kiek dar energijos liko baterijoje labai padeda tai, kad veikimo nuotolis skaičiuojamas realiu laiku – skirtumo tarp to, ką rodo automobilio kompiuteris ir kokį atstumą iš tiesų nuvažiuosite, praktiškai nėra.

Nerimo beveik nebeliko

Gerai nuteikia ir faktas, kad važiuojant civilizuotu greičiu vidutinės energijos sąnaudos neviršija gamintojo skelbiamų. 

Mūsų bandomojo važiavimo metu jos siekė 25 kWh/100 km.  

Nerimo dėl to, kad išsikrovus baterijai teks sustoti viduryje kelio, šiame elektromobilyje jau nesijaučia, tačiau važiuoti, kur tik sugalvoji, dar neįmanoma.

Keliones į užsienį gali planuoti tik visiški ekstremalai. 

Net ir naudojant „e-Tron“ vietiniam susisiekimui reikia rinktis maršrutą, šalia kurio būtų greitojo įkrovimo stotelės arba ieškoti nakvynės su prieinama rozete. 

150 kilovatų (kW) galios greitasis krovimas suteikia galimybę didžiulę 95 kilovatvalandžių, iš kurių realiai naudojamos 84, įkrauti vos per pusvalandį. 

Čia vėlgi yra šiokia tokia problema, kadangi dauguma Lietuvoje viešai prieinamų įkrovimų stotelių galia siekia vos 50 kilovatų. 

Įrengtos pavienės stotelės, kurių įkrovimo galia siekia 120 kilovatų, tačiau jos jų kol kas nedaug ir tos pačios – mokamos.

Su laidu prisijungus namuose teoriškai galima krauti iki 10 kilovatų galia, tačiau realybėje buitiniai namų elektros tinklai tokio pajėgumo duoti negali. 

Mūsų bandymo metu iš rozetės nenaujo namo garaže pavyko gauti ne daugiau kaip 1,6 kilovato, taigi per valandą įkrauti tik tiek energijos, kurios užtektų nuvažiuoti 4,5 kilometro. 

Masė ir neparodus greitis

„e-Tron“ turi du elektros variklius – galingesnis 165 kilovatų (220 AG) elektros motoras įrengtas ant galinės ašies. 

Įsibėgėjimo metu labiau pakraunamas būtent automobilio galas, todėl tai – logiškas sprendimas. 

Priekyje sumontuotas silpnesnis 135 kilovatų variklis, kurio pagrindinės užduotys – palaikyti greitį ir kaupti energiją, kai automobilis lėtėja. 

Dėl geresnio svorio pasiskirstymo baterija buvo įrengta arčiau galinės ašies. 

700 kilogramų yra rimtas balastas, dėl kurio ir visų minėtų elektros variklių, bendras visureigio svoris pasiekė 2,5 tonos.

„S“ režimu maksimali elektros motorų galia siekia 300 kilovatų arba kiek daugiau nei 400 AG. Dar svarbesnis rodiklis yra 664 Nm sukimo momentas.

Tokia trauka daro „e-Tron“ nepadoriai greitą: įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km/val. „S“ režimu trunka 5,7 sekundės. Maksimalus greitis ribojamas iki 200 km/val.

Tai dar ne „Tesla Model X“ skaičiai, tačiau jau BMW X5M ir „Porsche Cayenne Turbo“ teritorija. O juk dinamiškas važiavimas netgi nėra stiprioji „e-Tron“ pusė.

Neskubėti, o mėgautis

Sėdus į šį visureigį dažniau norisi rinktis ne „dynamic“, o „comfort“ režimą.

Labiausiai tokiai nuotaikai įtakos turi tyla salone: variklis ir transmisija neskleidžia jokio garso, o riedėjimo, oro pasipriešinimo ir kitus pašalinius garsus slopinanti garso izoliacija – tiesiog puiki.

Galima paminėti tik pajudant iš vietos dėl apkrovų kartais garsiai aimanuojančias vairo traukes. 

Visa kita – taip gerai, kad netgi nesinori pykti už papildomą svorį, kurį pridėjo tokia garso izoliacija.

„e-Tron“ yra gigantiškas automobilis – 4901 milimetrų ilgio ir 1935 milimetrų pločio. Šiuo atveju priekyje, gale ir šonuose esančius objektus rodančios kameros labai palengvina gyvenimą. 

Gali būti modeliuojamas netgi 3D vaizdas, tačiau mums ši funkcija pernelyg skiriasi nuo to, ką įprastai matome veidrodėliuose.

Iš visų palbinių sistemų, kurių „e-Tron“ turi visą kolekciją mums didžiausią įspūdį paliko įranga pristabdanti automobilį, jei priekyje numatomas greičio ribojamas arba fiksuojamas didelis greičio skirtumas lyginant su priekyje važiuojančiu automobiliu.

Sistema nesikiša, jei laikote koją ant akceleratoriaus, o kai stabdo, tai daro švelniai. Subtilus greičio sumažinimas ne vienam vairuotojui gali leisti išvengti rimtų problemų.

Traukia aplinkinių dėmesį

Pneumatinė pakaba užtikrina puikų komfortą, o dėl visiško patogumo vertėtų rinktis mažesnius už bandomojo modelio 21 colio ratus ir taip sumažinti neamortizuojamą masę.

Oro pagalvės taip pat leidžia reguliuoti važiuoklės aukštį, o tai labai naudinga, jei tenka važiuoti prastesniais keliais arba bekele.

Skelbiama, kad bagažinės tūris siekia 660 litrų, tačiau dėl dvigubo dugno realiai naudinga erdvė yra gerokai mažesnė. 

Visgi turint omenyje, kad „e-Tron“ – ne ilgoms kelionėms skirtas automobilis, tai neturėtų būti problema.

Galiausiai verta pažymėti ir tai, kad „Audielektromobilis traukia visų dėmesį. 

Santūriai futuristinis išorės dizainas, neįprastas pavadinimas ir pasalūniškai tylus judėjimas masina publiką labiau nei bet kada galėtų naujas didieji Q7 ar Q8.

Išvada:

Jei tai, ką matėte kino ekranuose, jums atrodo sunkiai įtikinama, pagalvokite iš naujo. „e-Tron“ važiuoja tyliai ir be juntamo kratymosi – lyg sklęstų ant debesies.

Šis visureigis su didžiuliu apetitu ir greitai gali įsiurbti visą reikiamą energiją, jei tik yra vieta, kuri pajėgi jį pamaitinti. 

Su visais patogumais ir greičiau už kitus automobilius jis gali nulėkti bent 300 kilometrų.

Jis neįkyriai padeda vairuotojui vairuoti ir atkreipia visų dėmesį, net jei ir nesistengia to daryti. Jis nėra praktiškiausias, bet pasiruošęs ir blogiausiems keliams, nes sugeba prisitaikyti.

Ir kas dabar nustebtų, jei „e-Tron“ taip pat tyliai išsilankstytų ir stojęs ant dviejų kojų nueitų savo keliais. Juk savo pavadinimu ir sugebėjimais tai jau dabar – tikras transformeris.

Mums patiko:

Įspūdinga elektros motorų trauka.

Pneumatinės pakabos universalumas.

Talpios baterijos suteikiamas važiavimo nuotolis.

Mums nepatiko:

Vairo sistemos girgždesiai.

Didžiulė masė.

Didelė kaina.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2023 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.