Techninių apžiūrų specialistai paskelbė, kurie dyzeliniai automobiliai mažiausiai genda

Vis garsiau kalbama, kad jau 2020 metų sausio 1 dieną bus pradėtas skaičiuoti automobilių taršos mokestis. Ta proga Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacija „Transeksta“ panagrinėjo, kokių gamintojų transporto priemonės patikros metu dažniausiai išbrokuojamos dėl išmetimo sistemos trūkumų.

„Transeksta“ sudarė patikimiausių dyzelinių automobilių reitingą.<br>M. Patašiaus nuotr.
„Transeksta“ sudarė patikimiausių dyzelinių automobilių reitingą.<br>M. Patašiaus nuotr.
„Transeksta“ sudarė patikimiausių dyzelinių automobilių reitingą.<br>Organizatorių nuotr.
„Transeksta“ sudarė patikimiausių dyzelinių automobilių reitingą.<br>Organizatorių nuotr.
„Transekstos“ sudarytas automobilių su dyzeliniais varikliais reitingas.<br>Ekrano nuotr.
„Transekstos“ sudarytas automobilių su dyzeliniais varikliais reitingas.<br>Ekrano nuotr.
„Transekstos“ sudarytas automobilių su dyzeliniais varikliais reitingas.<br>Ekrano nuotr.
„Transekstos“ sudarytas automobilių su dyzeliniais varikliais reitingas.<br>Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Sep 6, 2019, 7:59 PM

Puikiai suvokdami, koks nepopuliarus bus sprendimas paversti taršiausius finansiškai nepatraukliais, Vyriausybė lig šiol atskleidė tik kai kuriuos būsimojo taršos mokesčio projekto detales.

Klausimų kas, kaip, kada, kiek, kodėl tebėra gerokai daugiau nei atsakymų.

Premjeras Saulius Skvernelis yra ne kartą patikinęs, kad būsimasis mokestis bus taikomas tik naujai į Lietuvą įvežamiems automobiliams, kurie pagal gamyklinius parametrus išmeta virš 130 gramų CO2 kilometrui.

Kita vertus, tiek su šiuo projektu dirbantys įstatymų kūrėjai, tiek atskiras informacijos nuotrupas komentuojantys nepriklausomi ekspertai pastebi, kad minėtas rodiklis gali būti koreguojamas priklausomai nuo politinės valios.

Tikėtina, kad gali keistis ir nuostata neliesti šiuo metu mūsų keliais jau važinėjančių taršių automobilių.

Sudarė dyzelių reitingą

Asociacija „Transeksta“, turinti milžinišką kiekį pačios įvairiausios informacijos apie Lietuvos transporto parką, parengė dažniausiai kritikos dėl poveikio aplinkai sulaukiančių automobilių su dyzeliniais varikliais reitingą.

Jis sudarytas pagal tai, kiek techninės apžiūros metu didelių trūkumų fiksuojama dėl dūmingumo ir išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemų.

„Lietuvoje yra 505 tūkst. M1 ir N1 klasių automobilių su dyzeliniais varikliais arba 69,7 proc. nuo viso transporto parko.

Mes daugiausia dėmesio skyrėme populiariausiai 5 – 12 metų amžiaus grupei, iš kurios 2018 metais techninės apžiūros stotyse apsilankė per 200 tūkst. automobilių (iš jųd augiau nei 148 tūkst. – dyzeliai).

Kai kurių markių dyzeliniai modeliai sudaro net po 90 proc. visų  mūsų šalyje registruotų egzempliorių“, – komentuodamas tyrimo rezultatus pastebėjo asociacijos „Transeksta“ direktoriaus pavaduotojas Audrius Glėbus.

Netikėtas rezultatas

Didžiausiu siurprizu jis pavadino tai, kad mažiausiai didelių trūkumų egzaminuojant dyzelines versijas užfiksuota tikrinant „Land Rover“ visureigius: iš 682 automobilių problemų turėjo tik 12 arba 1,76 proc.

Antroje vietoje – dyzeliniai „Porsche“ (2,4 proc. trūkumų turinčių mašinų),  trečioje – BMW (2,55 proc.). Ketvirtoje vietoje rikiuojasi  „Volvo“ (3,22 proc.), o penktoje – „Honda“ ( 3,31 proc.).

Daugiausia šioje srityje fiksuota tikrinant „Dodge“ (12,3 proc. ), „Citroen“ (11,53 proc.) ir „Peugeot“ (11,03 proc.). Kiek mažiau bėdų turėjo „Ford“ (11,01 proc.) ir „Alfa Romeo“ (10,98 proc.).

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.