Daugiau nei pusės sostinės troleibusų amžius siekia per 20 metų, planuose – pusšimtis naujų autobusų

Įlipa, važiuoja, išlipa ir pėdina savais reikalais – tokiu ritmu iki karantino gyveno didžioji dalis viešuoju transportu keliaujančių vilniečių. Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų: puikiai visiems į atmintį įstrigę pirmieji „Volvo“ autobusai, po šių sekusios „Scanios“ bei prieš metus pasirodę puikiai vėdinami žemagrindžiai troleibusai „Solaris“.

Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>Lrytas.lt fotomontažas.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>V.Balkūno nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>V.Balkūno nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>M.Patašiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>T.Bauro nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>T.Bauro nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>V.Balkūno nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>V.Balkūno nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Autobusų parkas, kasdien vežantis tūkstančius sostinės gyventojų, išgyveno daug pokyčio etapų.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Vilniaus viešasis transportas, MAN Lion‘s City autobuso prototipas, MAN Lion‘s City, hibridinis autobusas, naujas autobusas<br>D.Umbraso nuotr.
Vilniaus viešasis transportas, MAN Lion‘s City autobuso prototipas, MAN Lion‘s City, hibridinis autobusas, naujas autobusas<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (11)

Lrytas.lt

May 23, 2020, 5:15 PM

Pastaraisiais metais Vilniuje sparčiai augant naujų autobusų ir troleibusų skaičiui, naujienų portalas lrytas.lt nusprendė pasidomėti, kokia yra dabartinė Vilniaus viešojo transporto globojamos technikos būklė bei artimiausi įmonės planai.

Skaičiai iškalbingi: sostinėje šiuo metu gatvėmis ratus suka 528 autobusai, iš kurių – 496 žemagrindžiai. Perpus mažiau, tačiau vis tiek įspūdingais 267 vienetais puikuojasi troleibusų parkas. Tiesa, žemagrindžiai sudaro mažumą – tokių troleibusų Vilniuje yra tik 88.

Įdomu tai, jog net beveik pusė žemagrindžių troleibusų yra vos vienerių metų senumo, o didžiąją dalį – 179 – sudaro 27 metų vidurkį fiksuojantys „ūsuočiai“. Tuo metu 45 troleibusų vidurkis siekia 15 metų, o dviejų likusių – aštuonerius metus.

Vilniaus viešojo transporto brėžiniuose taip yra ir vienas pilnai elektrifikuotas maršrutas, žymimas 89 numeriu. Šiuo keliones vykdo pirmieji Lietuvoje pilnai elektriniai autobusai „Karsan“, sostinės centre kursuojantys nuo praėjusių metų rudens.

Visi kiti sostinės autobusai turi vidaus degimo variklius, iš jų 58 dviašiai ir 6 mikroautobusai turi suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomus agregatus.

Visgi augantis sostinės gyventojų skaičius reikalauja ir didesnių resursų, todėl planuojama, kad dar 2020-aisiais į Vilnių atvyks 50 naujų triašių autobusų, o 2021 m. viešojo transporto parką papildys dar 15 naujų troleibusų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.