Skraidantys Formulės 1 bolidai pasirodys jau greitai: naikintuvo piloto projektas nustebins

Formulės 1 automobilius dažnai vadiname bolidais. Iš tikrųjų bolidas – tai didelis šviesus meteoras. Kur matėte žeme riedantį meteorą? Bolidai turi skraidyti.

Formulės 1 automobilius dažnai vadiname bolidais. Iš tikrųjų bolidas – tai didelis šviesus meteoras.<br>Gamintojo nuotr.
Formulės 1 automobilius dažnai vadiname bolidais. Iš tikrųjų bolidas – tai didelis šviesus meteoras.<br>Gamintojo nuotr.
Formulės 1 automobilius dažnai vadiname bolidais. Iš tikrųjų bolidas – tai didelis šviesus meteoras.<br>Gamintojo nuotr.
Formulės 1 automobilius dažnai vadiname bolidais. Iš tikrųjų bolidas – tai didelis šviesus meteoras.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Technologijos.lt

Jan 29, 2021, 3:57 PM

Elektrifikacija automobilių sportui seniai nėra naujiena. Formulės 1 automobiliai techniškai yra hibridai, o ir Formulė E vis populiarėja ir auga.

Tačiau yra dar vienas žingsnis, kurį norėtų žengti prancūzų startuolis MACA – bolidams reikia atsiplėšti nuo žemės. Ir štai dėl to šis straipsnis yra „Lėktuvų ir aviacijos“, o ne „Automobilių“ kategorijoje.

MACA norėtų sukurti naują lenktynių kategoriją, kurioje būtų varžomasi nedideliais vertikaliai kylančiais ir tupiančiais elektriniais orlaiviais. Kompanija jau pristatė ir keletą eskizų bei kelis techninės informacijos trupinius.

MACA skraidyklės būtų vandenilinės. Į priekį tokį pilotuojamą orlaivį stumtų šeši 35 kW elektriniai varikliai, maksimalus greitis siektų 246 km/val. Inžinieriams tektų pasitelkti daug unikalių sprendimų ir naujausias kompozitines medžiagas, kad bolidas svertų iki 600 kg.

MACA bolidai turėtų pusiau-autonominę sistemą, kuri padėtų laikytis virtualios trasos ribų. Aišku, organizacijai tektų nemažai padirbėti, kol būtų sukurtos originalios ir naujai lektynių rūšiai gerai pritaikytos taisyklės.

Tačiau manoma, kad MACA lenktynių metu išvystytos technologijos padėtų paskatinti ir kelionėms skirtų vandenilinių asmeninių skraidyklių vystymą.

MACA – tai naikintuvo piloto Thierry de Boisvillierso ir aukštas pareigas „Airbus Helicopters“ kompanijoje užimančio Michaelo Krollako projektas. Manoma, kad pirmasis demonstracinis MACA bolidas pakils dar iki šių metų pabaigos. Lenktynės galėtų prasidėti 2023-2024 metais. Aišku, tektų apmokyti ir pilotus, kurie vis tiek ateitų iš aviacijos pasaulio.

Ar šie planai taps realybe? Lengviausia būtų prognozuoti, kad ne, nes laiko juosta yra labai trumpa. MACA – tai visai maža kompanija turinti didelių idėjų, bet ar jomis patikės investuotojai?

Kaip po poros metų lenktyniausime transporto priemonėmis, kurių tipas dar nėra išrastas? Kita vertus, jei tokia lenktynių serija atsiras, galėsime nustoti Formulės 1 vairuotojus vadinti pilotais.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.