Po avarijos atkreipė dėmesį į bepiločių automobilių problemas: ar jie turi ateitį?

Mirtina avarija, įvykusi dėl „Tesla“ elektromobilio, privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemas. Ar bepiločiai automobiliai pasirodys keliuose?

Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Mirtina avarija dėl „Tesla“ elektromobilio privertė daugelį atkreipti dėmesį į bepiločių automobilių problemą.<br>www.dw.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

May 24, 2021, 10:18 AM, atnaujinta May 24, 2021, 10:19 AM

Mirtina avarija, įvykusi JAV Teksaso valstijoje su „Tesla“ elektromobiliu, atkreipė visuomenės dėmesį į autonominių automobilių rinkos problemas. Balandžio 17 d. vakarą, 2019 metų gamybos ir penkerių durų automobilis, „Tesla Model S“, važiavęs dideliu greičiu, rėžėsi į medį ir užsidegė. Gaisro nepavyko užgesinti kelias valandas. Automobilyje buvo du žmonės, kurie žuvo.

Pirminio tyrimo duomenimis, elektromobilis važiavo autopiloto režimu, o vairuotojo vieta buvo tuščia. „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas tuo abejoja. „Iki šiol gauti duomenys rodo, kad autopilotas nebuvo įjungtas“, – „Twitter“ paskyroje rašė E.Muskas.

Tyrimo rezultatai parodys, kas iš tikrųjų įvyko. Kaip bebūtų, tai toli gražu ne pirmoji avarija, įvykusi su bepiločiais automobiliais. Įvykę eismo įvykiai yra tik viena iš priežasčių, kodėl jų perspektyvos menkos.

Vos prieš kelerius metus visi – nuo taksi paslaugų „Uber“ iki automobilių giganto „Ford“ – žadėjo, kad bepiločiai automobiliai keliuose pasirodys iki 2020 m., tačiau taip neįvyko.

Šiuo metu bepiločių automobilių gamintojai turi kuklesnius tikslus.

Kada bepiločiai automobiliai pasirodys keliuose?

Nepilotuojamų technologijų rinka yra tokia pat sudėtinga, kaip ir patys autonominiai automobiliai, todėl niekas negali tiksliai pasakyti, kada keliuose pasirodys autonominės transporto priemonės. Sunkvežimiai, lengvieji automobiliai, taksi ir kitos viešojo transporto rūšys skirtingomis sąlygomis atlieka vis kitokias užduotis, todėl skirtingoms transporto rūšims turi būti sukurtos kitos autonominio vairavimo technologijos.

Dar viena kliūtis – bepiločių transporto priemonių patvirtinimo gavimas iš atsakingų institucijų. Taisyklės, kurios reglamentuoja, kokiomis sąlygomis savarankiškai važiuojantis automobilis gali judėti keliuose, priklauso ne tik nuo transporto priemonės rūšies, bet ir nuo konkrečios šalies ar regiono.

Kas gamina bepiločius automobilius?

Kuriant ir gaminant autonominius automobilius dalyvauja daugybė įmonių – pradedant tokiais gigantais, kaip „Ford“ ir „Volkswagen“, baigiant mažais Izraelio startuoliais robotikos srityje.

JAV Kalifornijos valstijoje – viename iš pasaulio skaitmeninių technologijų centrų – daugiau nei 50 kompanijų šiuo metu turi licencijas išbandyti bepiločius automobilius. Tokiu atveju, automobilyje turėtų būti vairuotojas, kuris prireikus galėtų perimti kontrolę.

Ekspertai mano, kad šią sritį palengvins tolesnis bepiločių orlaivių rinkos konsolidavimas, kur informacinių technologijų kompanijų ir pramonės įmonių partnerystė tampa įprasta.

Pramonės lyderis – „Google“ ir įmonė „Waymo“

Pramonės lyderis šiuo metu yra su „Google“ susijusi įmonė „Waymo“, kuri specializuojasi į autonominių vairavimo technologijų sritį. Nuo 2020 m. spalio mėnesio įmonė valdo autonomiškų taksi parką Finikse, Arizonoje.

Aišku, įmonei dar toli iki pelningumo. 2018 m. įmonė „Waymo“ paskelbė, jog planuoja įsigyti iki 82 tūkst. savaeigių automobilių, tačiau, kol kas jos taksi parke yra tik keli šimtai bepiločių automobilių.

Kitos bendrovės taiko tą pačią strategiją, kaip įmonė „Waymo“ ir pradeda plėtoti savo verslą naudodamosios vietinėmis taksi paslaugomis, kurias dažniausiai remia automobilių gigantai. „Cruise“ startuolis yra susijęs su „General Motors“ ir „Honda“, „Argo“ – su „Ford“ ir „Volkswagen“, o „Motional“ su „Hyundai“.

Ar „Tesla“ atsilieka nuo „General Motors“ ir „Ford“?

E.Muskas tiekia autonomines transporto priemones savo klientams. Tačiau iki šiol bepiločiai automobiliai siejami su mirtinomis avarijomis ir neįvykdytais pažadais.

„Tesla“ atsilieka nuo tokių automobilių gamintojų kaip „General Motors“ ir „Ford“, kurių modeliuose yra specialios pagalbos vairuotojui sistema, kad įsitikintų, jog jie žiūri į kelią“, – naujienų agentūrai „Reuters“ sakė automobilių testuotojas, įmonės „Consumer Reports“ ekspertas Jakeas Fisheris.

Ar automobiliai yra savarankiški?

Bepiločių važiuojančių automobilių kūrėjai turi atsižvelgti į tai, kad populiarėjant elektrinėms transporto priemonėms vartotojai reikalauja daugiau energijos vartojimo efektyvumo iš savo automobilių.

Kai kuriuose bepiločiuose automobiliuose yra įrengta „LiDAR“ sistema. Tai jutiklis, įrengtas ant automobilio stogo, kuris naudoja lazerio spinduliuotę nustatant atstumą iki aplinkinių objektų. Tokio jutiklio buvimas ant stogo padidina oro pasipriešinimą, kai automobilis juda, dėl to automobilis išnaudoja daugiau energijos judėdamas į priekį.

Kai kurios bendrovės, įskaitant ir „Tesla“, atsisakė „LiDAR“ sistemos ir pasirinko paprastesnes ir pigesnes kameras, kurios įrengiamos už automobilio lango. Tokios technologijos nereikalauja daug energijos, kaip „LiDAR“ jutikliai, tačiau kritikai teigia, kad jų tikslumas nėra toks didelis.

Tačiau kiti ekspertai pažymi, kad nepilotuojamos technologijos sparčiai vystosi ir artimiausiu metu taps energetiškai efektyvesnės. Tai leis autonominiams automobiliams tapti tokiais ekologiškais, kaip ir įprastos elektrinės transporto priemonės be autopiloto funkcijos.

Parengta pagal www.dw.com

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.