Policijos vadovas atskleidė, kokie vairuotojai erzina labiausiai ir ką mano apie už konteinerių slepiamus trikojus matuoklius

Lietuvos policijos generalinis komisaras Renatas Požėla (47 m.) pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“. Taip vadinami agresyvūs treningus vilkintys ir trumpai apsikirpę jaunuoliai. „Esu šiaulietis, iš čia kilusi ir „gezo“ pravardė. Su šia žmonių kategorija reikia kovoti, nes kartais su jais susitarti yra misija neįmanoma. Tuomet tokius žmones tenka gydyti baudomis ar panašiomis priemonėmis“, – kalbėjo pareigūnas.

R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>M.Patašiaus nuotr.
Kelyje jau yra daugiau kultūros, bet kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo, sako R.Požėla.<br>M.Patašiaus nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>T.Bauro nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>V.Skaraičio nuotr.
R.Požėla pripažino, kad ant marškinėlių galėtų užsirašyti: „Gezai užknisa juodai“.<br>V.Skaraičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (12)

Lrytas.lt

Jul 20, 2021, 6:29 PM, atnaujinta Jul 21, 2021, 7:23 AM

– Komisare, Lietuvos policijos automobilių parkas atrodo stipriai pasikeitęs ir netgi atokesniuose šalies kampeliuose galima pamatyti naujų gera technika aprūpintų policijos automobilių.

– Tikrai nebūsiu tipiškas lietuvis, kuris sakys, kad viskas yra tik blogai. Praėjusiais ir šiais metais parką atnaujinome šimtais naujų automobilių.

Taigi pareigūnai neturėtų skųstis, kad važinėja padrožtais automobiliais kaip senais laikais. Negana to, jiems jau netenka už savo pinigus į mašinas montuoti dujų įrangos.

– Kokia būna patrulių reakcija, kai jie jus sustabdo? Juk paprastai nemato, kas sėdi prie vairo.

– Aišku, kad sustabdo ir mane. Pastarąjį kartą tai nutiko prieš kelias dienas, kai pakliuvau į reidą ir teko pūsti į alkostesterį. Žinoma, jis parodė nulius. Būna situacijų, kai pareigūnai neatpažįsta ir tik pamatę vairuotojo pažymėjimą sako: „O, jūs esate mūsų generalinis.“ Niekada nepiktnaudžiavau pažymėjimų rodymu ir stengiuosi elgtis kaip eilinis eismo dalyvis, nepakantus pažeidimams.

Kartais juos ir fiksuoju, nes tarnybiniame automobilyje įdiegta įranga, kuri leidžia stebėti vaizdą tiek iš priekio, tiek iš galo. Būna, kad kolegos iš manęs sulaukia informacijos apie akivaizdžius taisyklių pažeidimus.

– Kokie vairuotojai jus erzina?

– Mane erzina įvairūs pažeidimai: posūkio signalų nerodymas, kelio užkirtimas automobiliu, rizikavimas spaudžiant greičio pedalą. Būna, kad kai kurie autostradoje prašvilpia ir 200 kilometrų per valandą greičiu. Tai provokuoja prisivyti, pamirksėti šviesomis ar prisigretinus parodyti kokį nors gestą. Tai nėra kultūringa, bet visos priemonės, kurios padeda išsaugoti žmonių gyvybę turbūt leistinos.

– Agresyvaus vairavimo apraiškų galima pastebėti ne tik autostradoje, bet ir šalies sostinėje – čia neretas viršija leistiną greitį, pažeidžia kitas Kelių eismo taisykles.

– Eismas Vilniuje kažkiek skiriasi nuo likusios Lietuvos. Kelyje jau yra daugiau kultūros, tiesa, kartais pasitaiko ir žmogiško žioplumo.

Vilniuje daugiau jaunimo, tai – studentų miestas.

Suprantu, kad atvykusiems iš rajonų į sostinę vairuoti būna sudėtinga, pasitaiko įvairių eismo įvykių. Bet bent vairavimo kultūra auga, matyt, turime daugiau galimybių parsivežti gerosios praktikos iš Vakarų valstybių. Kita vertus, kol keliuose žūva bent vienas žmogus, turime skambinti visais varpais.

Lietuvos policija tai ir daro – aktyviai ir efektyviai naudojami mobilieji trikojai greičio matuokliai, diegiamos vaizdo stebėjimo sistemos, padedančios fiksuoti eismo pažeidimus. Bet netrūksta ir tokių, kurie pradeda aiškinti, kad jau gyvename policinėje valstybėje.

– Ne paslaptis, kad anksčiau su pareigūnais, kurie pažeidimus fiksuodavo rankiniais greičio matuokliais, buvo bandoma susitarti. Vėliau atsirado išmanesni greičio matuokliai su atmintimi, o dabar priimti tam tikri sprendimai, kad dalis greičio matavimo būtų atliekama be žmogaus pagalbos.

Nesvarbu, kas būtum, su trikoju greičio matuokliu nesusitarsi. Jei nufotografavo, teks sumokėti baudą.

Būna ir komiškų situacijų: vienas greit lekiantis pilietis greičio matuoklio buvo užfiksuotas tris kartus.

Žinoma, matome tam tikrų negerumų, kai trikojų greičio matuoklių pastatymo vietos sukelia ir pagrįstą pyktį.

Tarkime, kai matuokliai būna pastatomi autobusų stotelėse, prie kryžių ar tarp šiukšlių konteinerių. Statančiam greičio matuoklį pareigūnui ta vieta tuomet atrodo tinkamiausia.

Nuolat akcentuojame, kad matuokliai turi būti pastatomi neužslėpti ir ten, kur yra avaringa vieta.

– Jei galėtumėte, ką keistumėte Kelių eismo taisyklėse ar Administracinių nusižengimų kodekse?

– Džiaugiuosi, kad 2006–2007 metais, kai vyko karas keliuose, kaip eismo saugumo specialistas dalyvavau ir aš, kad būtų pakeistos tam tikros Administracinių teisės pažeidimų kodekso nuostatos, inicijuotas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas.

Baudų persvarstymas, alternatyvių nuobaudų taikymas padarė didžiulį efektą: 2007-aisiais Lietuvos keliuose žuvo per 700 žmonių, o 2008 metais šis skaičius sumažėjo iki 499. Atsirado galimybė konfiskuoti automobilį.

Išsivalė ir kaimai, nes ne paslaptis, kad grupelės susimesdavo pinigų, nusipirkdavo vieną automobilį ir juo šiurpindavo visus gyventojus. Pokyčiai teisėkūroje leido kovoti ir su neturinčiais vairuotojo pažymėjimo – jų automobilius galima iškart pastatyti į atitinkamą vietą.

Šios dienos rykštė yra išmaniųjų įrenginių naudojimas vairuojant. Dėl to įvyksta tragiškų eismo įvykių, nes nežiūrima į kelią. Tikrai reikėtų priemonių, leidžiančių konfiskuoti išmanųjį įrenginį.

Svarbus ir nuomonės formuotojų vaidmuo. Norėtųsi, kad jie skatintų ne tik sveikai maitintis, bet ir taisytų mūsų elgseną prie vairo.

– Kiek automobilių jūs turėjote ir ką vairuojate dabar?

– Nesu užkietėjęs automobilininkas ar išbandęs daug skirtingų transporto priemonių. Apie 1997-uosius už 700 litų įsigijau tuomet egzotišką automobilį „Nissan Sunny“. Juo neišvažiuodavau toliau Šiaulių, nes abejodavau jo techninėmis galimybėmis.

Neilgai man teko juo pasidžiaugti, atėjo diena, kai jis nebepajudėjo iš vietos.

Vėliau įsigijau kitą egzotišką seną automobilį „Ford Granada“. Tai buvo amerikietiškas modelis, juo pavažinėjau ilgiau, bet ir jo finišas buvo toks, kad tiesiog sustojo.

Trečias automobilis buvo „Ford Scorpio“, turėjęs specifinį variklį. Pamenu, kai nuvykdavau į autoservisą, mechanikai, pakėlę variklio dangtį, sakydavo: „Su tokiu varikliu važiuok kitur.“ Tai buvo geras ir galingas automobilis, vis dėlto juo pasidžiaugiau taip pat neilgai, nes irgi sustojo.

Vėliau įsigijau „Opel Vectra“, o dabar vairuoju „Škoda Octavia“. Kai 2014-aisiais ją įsigijau, buvo gana gerų metų – pagaminta 2006-aisiais. Šį automobilį pardavė pažįstamas, kuris mašiną pirko naują iš salono. Galbūt dėl tos priežasties ji man vis dar važiuoja, nors jau įveikė 400 tūkstančių kilometrų.

– Kasmet tenka nuvažiuoti daug kilometrų?

– Nemažai. Kartais naudoju ir tarnybinį transportą, nes tenka daug važinėti po Lietuvą darbo tikslais. Bet savaitgaliais savu automobiliu vykstame į gimtinę, pajūrį ir, žinoma, važinėju juo ir kasdien po darbo.

– Kas svarbu renkantis automobilį?

– Saugumas. Jau atsikandau egzotikos, tad norisi kuo paprastesnio automobilio, kad nebūtų elektronikos pertekliaus.

Svarbu, kad pats, būdamas nekvalifikuotas šioje srityje, pasikėlęs variklio dangtį galėtum ką nors pamatyti, sutvarkyti ir nutikus bėdai nereikėtų važiuoti į servisą arba dar blogiau – į specializuotą autoservisą. Turbūt dabartinis automobilis jau artėja prie finišo tiesiosios, nes smarkiai rūdija.

Pajuokaujant galima pasakyti, kad ne vien tik „Opel“ gali išgirsti rūdijantį, kai ateini tamsią naktį į garažą, bet ir „Škoda“. Nors šie automobiliai geri, korozijos problema labai aktuali. Turbūt šio automobilio teks atsisakyti, nes nepereis techninės apžiūros. Šis išbandymas laukia dar šį mėnesį, tad gali kilti iššūkių.

– Kokio kito dairytumėtės?

– Darbe tenka naudotis išimtinai „Škoda“ automobiliais, aišku, naujesniais, tad tikrai neturiu nieko blogo pasakyti apie šią markę. Matyt, jei atsirastų geras variantas, rinkčiausi vėl „Škoda“. Dabar naudojuosi tarnybiniu „Škoda Kodiaq“ ir esu labai patenkintas. Jis yra gero pravažumo, o dirbant tenka įveikti ir didesnes balas, ir važiuoti bekele.

– Paminėjote, kad pats prižiūrite ir tvarkote savo automobilį?

– Pats pasikeičiu ratus, esu investavęs į ratlankius, tad nereikia važiuoti į autoservisą, kad permontuotų padangas. Tokiu būdu yra gera proga įdarbinti ir savo vaikus, išmokyti juos pakeisti ratus.

Į automobilį pats įpilu reikiamų skysčių, pasikeičiu valytuvus ir atlieku kitus smulkesnius darbus. O daugiau ko nors remontuoti nesiimu, kad vėliau netektų patirti papildomų išlaidų. Kartais, kai žmogus stengiasi būti visų galų meistras, būna prastas rezultatas.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.