Palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus: rezultatai gali nustebinti ne vieną vairuotoją

JAV Energijos departamentas atliko įdomią analizę – ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus. Į šį tyrimą įtraukti tokie rodikliai kaip automobilio pirkimo kaina, nuvertėjimas, degalų (ar elektros) kaštai, draudimas, priežiūra ir remontas, įvairūs papildomi mokėjimai. Taigi šis tyrimas leidžia pažiūrėti, ar turėti elektromobilį tikrai pigiau nei benzinu varomą automobilį.

Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Ekspertai palygino skirtingų tipų automobilių turėjimo kaštus.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Aug 17, 2021, 4:11 PM

Tyrimas parodė, kad elektromobilių priežiūros kaštai yra net 40 proc. mažesni. Tai nestebina, nes šie automobiliai tiesiog nereikalauja tiek daug priežiūros – juk jie turi mažiau judančių dalių ir jokios variklio alyvos. Tačiau pasirodo, kad pigiau turėti hibridinį automobilį – jų priežiūros kaštai yra didesni nei elektromobilių, bet jie patys – daug pigesni.

Tiesa, ekspertai teigia, kad tai – tik laikinas pastebėjimas, nes krentanti baterijų kaina greitai pavers visiškus elektromobilius pigiausiais automobiliais.

Be to, tyrimas atskleidė, kad seni elektromobiliai nuvertėja greičiau nei nauji. Kitaip tariant, vertės kritimo kreivė iš pradžių nėra tokia statmena. Nauji elektromobiliai neblogai išlaiko savo vertę. Taip yra dėl nerimo, susijusio su elektromobilių baterijų senėjimu (nors „Tesla“ apie tai turi raminančių žinių) ir vis pigesnių naujų modelių.

Įdomu ir tai, kad ekspertai teigia, kad 2035 metais elektriniai vilkikai jau bus pigesni už savo burzgiančius konkurentus. Šiuo metu jų kainą ir naudingumą riboja baterijų svoris ir kaina.

Tokie palyginimai daug ko nenustebins. Elektriniai varikliai yra nepalyginamai efektyvesni už vidaus degimo variklius, o elektros kaina nėra labai aukšta.

Taigi elektromobilių turėjimas yra santykinai pigus, nors jų kaina vis dar yra pakankamai aukšta. Žemyn ją nutemps pingančios baterijos ir didesnė pasiūla, skatinama naujų vidaus degimo variklių suvaržymų ir taršos standartų. Kol tai neįvyko, hibridinis automobilis, kuris trumpus atstumus įveikia visiškai nenaudodamas vidaus degimo variklio, panašu yra pigiausias pasirinkimas žvelgiant į ilgalaikį automobilio naudojimą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.