Širvintoms sugrąžintas palikimas spaudžia ašarą: autobusų parke seilę varvintų nebent metalo laužo supirkėjai

Širvintų rajono savivaldybė po 15 metų pertraukos susigrąžino autobusų parką, kurį rado koncesininkės bendrovės „Autovelda“ beviltiškai nugyventą.

Sprendžiant iš to, kokį autobusų parko turtą iš bendrovės „Autovelda“ susigrąžino Širvintų savivaldybė, pokyčių širvintiškiams dar teks ilgokai palaukti.<br>V.Ščivinsko nuotr.
Sprendžiant iš to, kokį autobusų parko turtą iš bendrovės „Autovelda“ susigrąžino Širvintų savivaldybė, pokyčių širvintiškiams dar teks ilgokai palaukti.<br>V.Ščivinsko nuotr.
Sprendžiant iš to, kokį autobusų parko turtą iš bendrovės „Autovelda“ susigrąžino Širvintų savivaldybė, pokyčių širvintiškiams dar teks ilgokai palaukti.<br>V.Ščivinsko nuotr.
Sprendžiant iš to, kokį autobusų parko turtą iš bendrovės „Autovelda“ susigrąžino Širvintų savivaldybė, pokyčių širvintiškiams dar teks ilgokai palaukti.<br>V.Ščivinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 18, 2022, 7:43 PM

„Deja, trykšta ne džiaugsmo ašaros ir ne šampaną šauname“, – atsiduso Širvintų rajono merė Živilė Pinskuvienė pasidairiusi po atgautą autobusų parką.

Jame – ne vienas į žemę įaugęs sovietmetį menantis autobusas PAZ, kitos dar riedančios transporto priemonės taip pat beviltiškai nudėvėtos.

Bet tai dar ne viskas. Širvintų autobusų parkas turi krūvas skolų, kurių, perėmusi turtą iš koncesininkės bendrovės „Autovelda“, savivaldybė grąžinti neketina, nors manoma, kad dėl to gali prasidėti ne vienas teismų maratonas.

Sutartis nebuvo pratęsta

Širvintų rajono valdžia „Autoveldai“ keleivių vežimo verslą perdavė 2006 metais.

Tada ši įmonė gavo valdyti ne tiktai visą autobusų parką, bet ir autobusų stotį, žemės sklypą su pastatais Zibalų gatvėje.

Ž.Pinskuvienė tikino, kad palaiminus jos pirmtakui valstiečiui Vytui Šimonėliui ir pasirašius koncesijos sutartį buvo sumokėtos ir visos autobusų parko skolos.

„Tas skolas sumokėjome mes visi – Širvintų rajono gyventojai. Pasirašyta koncesijos sutartis ne vieną Lietuvos teisininką vertė susiimti už galvos, bet tik ne Generalinę prokuratūrą“, – apgailestavo dabartinė Širvintų merė.

Koncesijos sutartis baigėsi prieš dvi savaites ir valdžia jos daugiau nepratęsė.

Įmonei reiškė priekaištus

Jeigu autobusų parko padėtis tokia liūdna, kodėl savivaldybė anksčiau nereiškė priekaištų koncesininkei?

Ž.Pinskuvienė aiškino, kad per šešerius jos vadovavimo metus savivaldybė kreipėsi į ne vieną teismą dėl koncesijos sutarties nutraukimo, į prokuratūrą – dėl tuomečių Širvintų rajono vadovų atsakomybės.

„Laukėme šios dienos, nes ištisai bylinėtis teismuose dėl koncesininkės reikalavimų didinti tarifą, rajono žmonėms aiškintis, kodėl jie turi važiuoti kiaurais, jokių saugumo standartų neatitinkančiais autobusais, tikrai nebuvo paprasta“, – tvirtino Ž.Pinskuvienė.

Ji supranta, kad sprendimas nepratęsti sutarties lems dar ne vieną teismų maratoną, nors „Autovelda“ įsipareigojimus Širvintų rajono žmonėms teikti kokybiškas viešojo transporto paslaugas vykdė aplaidžiai.

Dabar rūpintis keleivių vežimu teks savivaldybei.

„Sprendžiant iš to, kokį turtą susigrąžinome, pokyčių dar teks palaukti, tam prireiks daugybės tiek žmogiškųjų, tiek finansinių išteklių. Greičiausiai visi teisiniai procesai užtruks dar ilgus metus“, – optimizmu netryško merė.

Tikina, kad sutaupė pinigų

Tuo metu buvęs Širvintų rajono meras V.Šimonėlis aiškino, kad per 15 koncesijos sutarties metų savivaldybė autobusų parko nuomininkui nesumokėjo nė euro, priešingai – sutaupė apie porą milijonų eurų biudžeto lėšų.

„Taigi merei galvos neskaudėjo nei dėl autobusų, nei dėl maršrutų, nei dėl dotacijų. Savivaldybės valdžia gyveno sau, autobusų parko nuomininkas šeimininkavo taip, kaip išmanė“, – Ž.Pinskuvienės priekaištus atrėmė V.Šimonėlis.

Jo žodžiais, Širvintų autobusų parko koncesijos sutartis 2006 metais nebuvo pasirašyta spontaniškai, tai buvo logiška sprendimų ir įvykių tąsa.

Spręsti reikėjo, nes autobusų parkui iš savivaldybės biudžeto buvo skiriamos dotacijos, kurios kasmet didėjo ir perkopė 250 tūkst. litų (72 tūkst. eurų), be to, savivaldybei teko rūpintis ir autobusų įsigijimu.

V.Šimonėlis prisiminė, kad tuo metu buvo platus mokyklų tinklas, veikė daug įstaigų, laikotarpis finansine prasme buvo nelengvas: „Ieškodami sprendimų dėl tolesnės autobusų parko veiklos tarybos nariai lankėsi kitose savivaldybėse, kurios turėjo ir geros, ir blogos patirties.

Didelio pasirinkimo neturėjome, be to, rizika nebuvo didelė, nes nuomos sutarčiai nutrūkus ar pasibaigus turtas lieka savivaldybei.“

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.