Pagaliau ne tik turtuoliai galės įsigyti saulės energija varomą automobilį – kiek toks kainuotų

Olandų startuolis „Lightyear“ sėkmingai pradėjo gaminti saulės elektros energija varomą automobilį, tačiau jis yra labai brangus – kainuoja net ketvirtį milijono. Las Vegase vykusioje parodoje olandai parodė naują prototipą „Lightyear 2“. Jis, anot kūrėjų, turėtų tapti išties masinės gamybos, nes jo kaina neturėtų viršyti 40 000 eurų, o gamyba numatyta jau po dviejų metų – 2025-isiais.

„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
„Lightyear 2“ prototipas.<br>Gamintojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jan 12, 2023, 10:14 AM

Pirmojo saulės energija varomo elektromobilio „Lightyear 0“ gamyba prasidėjo lapkričio 30 dieną Suomijoje, „Valmet Automotive“ gamykloje, primename „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“. Tai bus labai nedideliu tiražu išleistas automobilis – numatyta pagaminti vos 946 vienetus šių mašinų.

Daugumą laiko jis galės važinėti visiškai nekraunamas – bus varomas vien saulės energijos. Per parą saulės energijos jis gali prikaupti tiek, kad galėtų nuvažiuoti iki 70 km kelio. Jeigu reikia daugiau, teks krautis iš elektros lizdo kaip paprastą elektromobilį.

Tuo metu „Loightyear 2“ bus jau masinis, saulės energija varomas automobilis, nes projektinė jo kaina turėtų neviršyti 40 000 eurų ribos. Aišku, pagrindinė šių automobilių rinka bus Jungtinės Valstijos, būtent todėl šioje šalyje ir buvo pristatyta idėja tokio automobilio gamybai.

Paraiškos šiam automobiliui įsigyti jau priimamos, tačiau priešingai daugeliui startuolių, olandai nerenka piniginio užstato – pakanka išreikšti norą tokį automobilį įsigyti. Mat kūrėjai nori įsivaizduoti koks tokių modelių poreikis rinkoje.

Kūrėjai tikisi per metus pagaminti iki šimto tūkstančių „Lightyear 2“ modelių, o dėl gamybos vietos dar nenuspręsta. Iš principo įmanoma, kad ir antrasis pigusis modelis galės būti gaminamas Suomijoje „Valmet“ įmonėje. Pilnavertis masinis automobilis turėtų būti publikai pademonstruotas jau šių metų vasarą.

Beje, konstruktoriai teigia, kad pilnai pakrautas jis galės nuvažiuoti net iki 800 km – tai bent du kartus daugiau negu dabartiniai elektromobiliai, kurie parduodami už panašią kainą.

Sprendžiant iš pirmųjų eskizų, pigusis modelis bus panašus, bet kompaktiškesnis už dabartinį. Greičiausiai elektros varikliai bus sumontuoti automobilio ratuose, o saulės baterijos užims visus horizontalius kėbulo paviršius.

Beje, Vokietijos startuolis „Sono Motors“ pirmasis norėjo pradėti masinę saulės baterijomis varomo automobilio gamybą. Jis turėjo vadintis „Sion“, o jo gamyba turėjo prasidėti jau šių metų pabaigoje. Deja, praėjusį gruodį išplatino pranešime, kuriame teigiama, kad kompanija susidūrė su finansavimo problemomis.

Dėl to buvo paskelbtas 50 dienų paramos rinkimo maratonas, kuris dar nesibaigė. Tačiau bet kokiu atveju panašu kad Sono Motors niekaip nepavyks pradėti automobilių gamybos dar šiemet. Beje, ir reikiamos sumos kol kas nepavyksta surinkti. Taigi, eilinis eilinio startuolio likimas – dingti nebūtyje…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.