Naujojo „Nissan Qashqai e-Power“ testas: varomas elektra, bet ne elektromobilis

Kas? Ogi naujas „Nissan Qashqai e-Power“, kurio ratus suka vien tik elektros variklis, tačiau pats automobilis net neturi įkrovimo galimybės iš elektros tinklo. Kaip taip gali būti?

„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
„Nissan Qashqai e-Power“ ratus suka vien tik elektros variklis.<br>J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (19)

Jurgis Paplaitis, Motorai

2023-01-13 19:01, atnaujinta 2023-01-15 12:19

Ogi viskas paprasta kai žinai, kad elektros energiją varikliui tiekia kitas motoras, tik jau kur kas žemiškesnis ir naudojantis įprastus iškastinius degalus. Sistema nesudėtinga – benzininis 1,5 l trijų cilindrų motoras veikia kaip elektros generatorius, tiek nuolatine srove įkraudamas nedidelės, 2,1 kWh talpos akumuliatorių, tiek ir kintama elektros srove maitindamas priekinius ratus sukantį elektros variklį.

Kam reikėjo tokios technologijos? Pasak „Nissan“ inžinierių, elektros varikliu varomas automobilis pasižymi ne vienu elektromobilio privalumu – įsibėgėjant akimirksniu pasiekiamas sukimo momentas leidžia dinamiškai pagreitėti, o optimaliais sūkiais dirbančio vidaus degimo motoro-generatoriaus beveik nesigirdi. Žinoma, kol bėgėjantis stipriau nenuspaudžiamas akceleratorius, kada jam tenka darbuotis aukštesniais sūkiais.

Na, o ar pasitvirtino pažadas, kad tokia sistema veikia taupiau nei vien tik įprastu motoru varomas automobilis?

Testas parodė, kad daug sutaupyti nepavyks. Po nuvažiuotų daugiau kaip 300 kilometrų, pamačiau vidutines 8,1 l/100 km degalų sąnaudas. Žinoma, važiavau esant neigiamai temperatūrai, sningant, nemažą kelio atkarpą įveikiau greitkeliu. Bet neturiu abejonių, kad hibridiniai „Toyota“ ar „Hyundai“ modeliai būtų taupesni.

Gal prie to prisidėjo neoptimalios oro sąlygos, bet tai jau nesvarbu – degalų sąnaudų tikėjausi maždaug dviem litrais mažesnių. Tuo labiau, kad važiavau tuščia mašina ir tikrai ne pernelyg dinamiškai. Tad ar vertas toks modelis kelių tūkstančių eurų permokos („Nissan Qashqai e-Power“ kainuoja nuo 35 915 eurų (įprasta tokios pačios komplektacijos versija kainuoja 31 963 eurus), „Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina – nuo 609 eurų)?

Taip, jei norite dinamiškiausio „Qashqai“ gamoje – 140 kW/190 AG ir iškart pasiekiamas 330 Nm sukimo momentas iki 100 km/h leidžia įsibėgėti per 7,9 sekundes – žinoma, tai tik skaičiai, bet palyginimui kitos „Qashqai“ versijos šioje disciplinoje yra lėtesnės. Ne svarbiausias, bet gana svarus argumentas.

O svariausias, matyt, būtų galimybė važiuoti elektra varoma tylia mašina, bet nebūti priklausomam nuo įkrovimo vietų, kurių ypač užmiestyje Lietuvoje tragiškai trūksta. Akivaizdu, kad fizikos dėsnių dar niekas nepakeitė, tad norint daugiau galios elektros varikliui, reikia ir stipriau darbuotis generatoriui, todėl nekeista, kad ir degalų sąnaudos buvo nemažos. Bet lietuviai jau seniai privertė japonus išplėsti akis, montuodami dujas į „Prius“, tad kas sakė, kad nagingi meistrai nepatobulins ir šios technologijos.

Daugiau apie naują „Nissan Qashqai e-Power“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.