Naudoto „Seat Ateca“ testas: nesirinktų tik neišmanėlis – nebrangi eksploatacija, erdvus salonas ir sportiškas charakteris

Pirmasis ispaniškos „Seat“ markės SUV „Ateca“ kaip ir kiti gamintojo modeliai turi „Volkswagen“ koncerno komponentus, yra gaminamas Čekijoje kartu su „Škoda Kodiaq“ ir už savo savybes yra įvertintas daugybe apdovanojimų, tarp kurių – ir 2017 m. Lietuvos metų automobilio titulas.

Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.<br>J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (17)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“

Mar 6, 2023, 7:00 PM

Tad derinys puikus – patikrintos vokiškos technologijos, derinamos su ispanišku žavesiu ir temperamentu, šiam modeliui pelnė ne vieno leidinio ir konkurso aukščiausius įvertinimus.

Žinoma, nors „Ateca“ ir šaunus, bet ne be kompromisų. Pirmiausiai, jei vertinti jo bendraplatformius, 4,36 metro „Ateca“ yra mažiausias – „Tiguan“ ilgis siekia 4,5 m, o čekiško „Kodiaq“ – net 4,7 m ir jis gali turėti septynias sėdimas vietas (toks „Tiguan“ vadinamas „Allspace“).

Na, bet nors ir mažesnis, bet kaip miesto automobiliui pakankamai praktiškas, o mažesnis dydis reiškia patogesnį manevravimą ir azartiškiausias tarp bendraplatformių važiavimo savybes. Pavyzdžiui, renkant Lietuvos metų automobilį paaiškėjo, kad gerokai didesnis „Kodiaq“ turi ir mažiau standų kėbulą, tad jį persvėrus bandymų platformoje, nebeužsidarė bagažinės durelės.

Žinoma, geros važiavimo savybės yra smagu, bet SUV azartiškas valdymas nėra svarbiausias kriterijus, o kur kas svarbiau komfortas. Ir turiu pasakyti, kad „Ateca“ pakaba yra gana standi, tuo labiau, kad modelis iki atnaujinimo neturėjo ir reguliuojamos pakabos pasirinkimo.

Tad jei maksimalus komfortas jums svarbu, verta pasidairyti kito modelio. Tačiau vertinant tylą salone, garso izoliacija „Ateca“ nenusileidžia bendraplatformiams.

Na, o kas liečia praktiškumą, tai nuo 510 iki 1604 l siekianti bagažinė yra daugiau nei pakankama kasdienėms reikmėms, o vietos ant galinių sėdynių gali pavydėti ir gerokai didesni modeliai – atkreipkite dėmesį kaip vaizdo medžiagoje erdvu sėdėti pačiam už savęs.

Pavarų departamente – benzininiai TSI ir dyzeliniai TDI motorai, mechaninės ir automatinės DSG transmisijos, modeliai su visų ratų pavara („Haldex“ mova) – žodžiu, visas gerai pažįstamas „Volkswagen“ technologijų arsenalas. Tiesa, vadovaujantis subordinacija kaip nebuvo galima reguliuojama pakaba, taip ir skaitmeninis prietaisų skydelis pasirodė tik modelio atnaujinimo metu.

Mano bandytas 2018 gamybos metų „Ateca“ buvo su baziniu turbodyzeliniu 1,6 l 88 kW motoru – nors automobilis turi skirtingus važiavimo režimus, bet variklio charakterį jie keičia minimaliai ir toks motoras tikrai netiks mėgstantiems važiuoti energingiau (juolab tą daryti skatina tiek pakaba, tiek ir tiksli vairo sistema).

Tad norintiems daugiau sportiškumo, geriau rinktis 2.0 TDI ar TSI motorą.

Na, o kalbant apie automobilio patikimumą, tai iš esmės situacija panaši kaip su „Tiguan“ ir „Kodiaq“ modeliais, kurių apžvalgas rasite www.motorai.tv puslapyje. Tik priminsiu pagrindines problemines vietas – variklio grandinės, smagračiai ir purkštukai – pastarieji dyzeliniuose motoruose yra bene didžiausias galvos skausmas.

Kaip sako „Longo Lt“ naudotų automobilių pardavėjai, įprastai dyzelinių variklių purkštukų resursas siekia nuo 140 000 iki 180 000 km, nelygu kokios kokybės buvo naudojami degalai. Vienas naujas purkštukas kainuoja maždaug 300 eurų (keičiami visi keturi), dar papildomai kainuos darbas. Taip pat reikia nepamiršti, kad automatinėse DSG transmisijose alyvą reikia keisti kas 60 000 km.

Taip pat vairuotojai skundžiasi elektronikos gedimais – konkrečiai „Ateca“ modeliuose streikuoja elektrinis bagažinės atidarymas, elektroninis stovėjimo stabdys. Tačiau apskritai nėra nieko kritiško ir, kas nemažiau svarbu, „Volkswagen“ koncerno modeliams yra didelis kokybiškų ir nebūtinai originalių dalių pasirinkimas, tad modelio eksploatacija nebus brangi.

Daugiau apie naudotą „Seat Ateca“ žiūrėkite vaizdo medžiagoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.