Paaiškėjo, kokiomis karietomis Karolis III vyks į karūnaciją: viena jų – tikras antikvaras

Gegužės 6-tą dieną bus surengta Britanijos karaliaus Karolio III karūnacija. Į ją jis vyks itin prabangiai atrodančioje karietoje. Bus naudojamos dvi karietos, viena antikvarinė, kita – šiuolaikinė, pranešama „Žinių radijo“ laidoje „Piko minutės“.

Ši karieta buvo pagaminta Elžbietos II-osios 80-mečio jubiliejui ir pavadinta „Diamond Jubilee“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Ši karieta buvo pagaminta Elžbietos II-osios 80-mečio jubiliejui ir pavadinta „Diamond Jubilee“.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Nepatogioji „Golden state“ karieta.<br>AP/Scanpix nuotr.
Nepatogioji „Golden state“ karieta.<br>AP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Apr 18, 2023, 3:28 PM

Karūnavimo ceremonija vyks Vestminsterio abatijoje, o iki jos, iš Bekingemo rūmų, karalius su karaliene konsorte vyks karietomis.

Maršrutas neilgas – vos 2 kilometrai. Nors, kai buvo karūnuota karalienė Elžbieta II, 1953 metais, jos maršrutas driekėsi gerokai toliau.

Aplinkinėmis gatvėmis buvo apvažiuota net 7 kilometrus, kad kuo daugiau britų galėtų pamatyti šventinę procesiją. Būsimas karalius Karolis III to nepanoro ir maršrutas bus kelis kartus trumpesnis.

Į ceremoniją Karolis III vyks modernia karieta, kuri buvo pagaminta 2006 metais. Nors ji atrodo kaip senovinė, tačiau yra pakankamai moderni. Joje įrengtas kondicionierius ir elektra valdomi langai.

Ši karieta buvo pagaminta Elžbietos II 80-mečio jubiliejui ir pavadinta „Diamond Jubilee“. Lietuviškai – „Deimantinis jubiliejus“. Tai aliuzija į Elžbietos II 60-ties metų valdymo jubiliejų, kuris buvo 2012 metais.

Tačiau britams karietos gamyba užtruko ir ji buvo baigta tik 2014 metais, tais pačiais metais ji pirmą kartą ir buvo panaudota.

Modernioji karieta yra daugiau nei 5 metrų ilgio, joje sumontuota hidraulinė pakaba, tad ji yra itin komfortiška ir paauksuota, tačiau kiek aukso buvo panaudota papuošimams – nerašoma.

Po karūnacijos, Karolis III į Bekingemo rūmus sugrįš gerokai didesne karieta. Jos ilgis yra net 9 metrai, o ji pagaminta 18-ame amžiuje. Taigi, ši jau bus be patogumų.

Sklinda kalbos, kad ankstesni monarchai netgi skundėsi, kad ji nėra patogi sedėti.

Ši karieta irgi yra paauksuota. Ji vadinasi „Golden State“ ir buvo naudojama kiekvienos karūnacijos metu, nuo pat jos pagaminimo.

Pirmasis ją panaudojo karalius Vilhelmas IV, kuris karaliavo nuo 1830-ųjų metų.

Kaip rašo laikraštis „The Telegraph“, Elžbieta II važiavimą šia karieta apibūdino kaip „žiauriai nepatogų“.

Panašiai, apie keliones šia karieta, atsiliepė ir jos pirmtakai, Vilhelmas IV ir karalienė Viktorija, bent jau taip rašo amerikiečių laikraštis „The Washington Post“.

Valdovai skundėsi, kad karieta labai smarkiai supa. Jos pakaba yra pagaminta naudojant diržus, o ne linges, kaip yra įprasta tokio tipo transporto priemonėse.

Dėl to karieta linguoja ir juda į visas puses. Ne tik pirmyn ir atgal, bet ir į šonus. Tai turėtų smarkiai pykinti, ypač tuos, kurie yra linkę sirgti jūros liga.

Senąją karietą trauks net 8 žirgai, tačiau ne dėl to, kad būtų galima greitai judėti, o todėl, kad ji yra labai sunki.

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: I. Šimonytės ir D. Tusko komentarai po susitikimo
Gyvai
„Nauja diena“: kodėl politikai vis lipa ant to paties grėblio?