Europoje graibstomi miesto visureigiai, JAV – pikapai: kas lemia skirtingas populiarumo tendencijas?

Pardavimo skaičiai jau ne pirmus metus rodo, kad lietuviai mieliausiai sėda į miesto visureigius, vadinamuosius SUV. Šis segmentas ypatingu populiarumu išsiskiria ne tik mūsų šalyje – tokia jau kone dešimtmetį vyraujanti tendencija visoje Europoje. Tuo metu kituose žemynuose paklausa mėgaujasi ir tokie automobiliai, kurie mūsų krašte aptinkami dar gana retai.

Europoje graibstomi miesto visureigiai, JAV – pikapai: kas lemia skirtingas populiarumo tendencijas?<br>Shutterstock nuotr.
Europoje graibstomi miesto visureigiai, JAV – pikapai: kas lemia skirtingas populiarumo tendencijas?<br>Shutterstock nuotr.
„Ford Ranger Raptor“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Ranger Raptor“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Ranger Raptor“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Ranger Raptor“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Ranger Raptor“.<br>Gamintojo nuotr.
„Ford Ranger Raptor“.<br>Gamintojo nuotr.
J.Lengvinas.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
J.Lengvinas.<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Jul 10, 2023, 12:11 PM

Vienais tokių galime vadinti pikapus. Štai Jungtinėse Amerikos Valstijose geriausiai parduodamų naujų modelių dešimtuke nuolat aptiksime bent tris ar keturis tokio tipo automobilius, o tarp jų karaliauja „Ford F-150“.

Šio modelio statistika JAV yra tiesiog neįtikėtina – jis kasmet skina geriausiai parduodamo automobilio laurus jau nuo 1999-ųjų ir 31 metus niekam neužleidžia geriausiai parduodamo pikapo karūnos.

Savo ruožtu 53 proc. 2022 metais Baltijos šalyse parduotų naujų automobilių turėjo SUV kėbulą ir užtikrintai lenkė antroje vietoje įsitvirtinusius hečbekus (13 proc.), o lyderių penketuke atsidūrė įvairaus dydžio ir skirtingiems poreikiams tinkantys krosoveriai: „Toyota RAV-4“, „Kia Sportage“ ar „Volkswagen T-Cross“. Tad kas lemia tokius skonių skirtumus?

Dažnai – kasdienis automobilis

„Lietuvos metų automobilio“ konkurso vertinimo komisijos narys Justas Lengvinas sako, kad pikapai populiarūs ne tik JAV, bet ir daugybėje kitų pasaulio kampelių, pavyzdžiui, Jungtiniuose Arabų Emyratuose.

„Samprotavimų, kodėl taip yra, gali būti devynios galybės. Tačiau JAV, JAE ir kitose šalyse, kur pikapai paklausūs, įprastai yra daug vietos, tai yra – vietovės nėra taip tankiai apgyvendintos kaip, tarkime, Europoje.

Ten daug daugiau žmonių gyvena privačiuose namuose ar dideliuose ūkiuose, kur nėra prašalaičių, tad palikti daiktus pikapuose yra „saugiau“. Europoje didžiuma gyvena glaudžiai susispaudę, tad automobilius palieka bendruose kiemuose“, – pastebi apžvalgininkas.

Anot J. Lengvino, per transporto priemonių bandymus JAV jis pastebėjo, kad įvairūs darbininkai, kurių darbui reikalingos kopėčios ir kiti dideli įrankiai ar padargai, įprastai važinėja su pikapais, gale susikrovę savo gausią mantą. Specialisto teigimu, tai labai patogu, nes neišpurvinamas mašinos salonas.

„Žinoma, yra ir kultūrinis aspektas. Minėtose šalyse pikapai nėra naudojami tik darbo reikalams. Dažnai tai – kasdienis automobilis. Neretai jis pasirenkamas dėl kietumo – mačiau ir žemintų, dideliais ratais, ir tamsintais langais pikapų. Taip pat galingų, sportiškų, naudojamų kasdien. Manau, dažnas amerikietis pikapą renkasi pagal tokius pačius kriterijus, kaip europietis kupė“, – svarsto pašnekovas.

Europoje laužo stereotipus

Tad nenuostabu, kad vienas gajausių stereotipų, įsišaknijusių Europos vairuotojų galvose, esą pikapai – darbiniai arkliukai, galintys išgyventi rūsčiomis kasdienėmis sąlygomis ir pasižymintys itin asketiškais salonais bei prastomis valdymo savybėmis. Specialisto manymu, skirtingai nei JAV ar toje pačioje JAE, Europoje pikapas dažniau tebėra laikomas specifinę funkciją turinčiu atlikti automobiliu.

„Manau, iš dalies taip yra dėl to, jog daugelis žmonių, kurie galbūt rastų šiame segmente sau tinkamą modelį, iš inercijos tiesiog nesidomi pikapų rinka. Nors dabar pikapai, kaip ir daugelis lengvųjų komercinių modelių, tampa vis artimesni kasdieniams automobiliams saugumo ir komforto prasme“, – tikina J. Lengvinas.

Aktyvių veiksmų ėmėsi patys gamintojai. Jie deda nemenkas pastangas, siekdami paneigti stereotipus realiais pavyzdžiais.

Tarp tokių – jau minėtas JAV pikapų lyderis „Ford“. Šio amerikiečių gamintojo Europoje parduodamas naujos kartos „Ford Ranger“ pikapas formuoja visiškai kitokį įvaizdį. Jis ypač matomas „Raptor“ versijoje, kuri komforto lygiu ne tik neatsilieka nuo SUV, bet ir daugybę jų pranoksta.

Šis pikapas gali turėti ne tik šildomas odines sportiško profilio sėdynes, bet ir „Apple CarPlay“ funkcionalumą, aukštos kokybės garso sistemą, 12,4 colio įstrižainės centrinį multimedijos ekraną, šešių cilindrų 292 AG benzininį variklį, 10 pavarų automatinę greičių dėžę, daugybę vairuotojo pagalbininkų ir komfortišką aktyvią važiuoklę su vienų geriausių pasaulyje amortizatorių gamintojų „Fox“ kūriniais.

Apžvalgininkai pastebi, kad taip sukomplektuoti modeliai iš pašaknų keičia ankstesnę pikapų sampratą – iš darbo bičių jie tampa laisvalaikio praleidimo priemonėmis. O dėl puikių pravažumo savybių pikapai gali tapti visaverčiais SUV pakaitalais, universalumu pralenkiančiais netgi juos.

„Tarkime, „Ranger“ gali rauti bekele kaip tikras visureigis, o tradicinis SUV dažniausiai nuvažiuoja tiek, kiek bet kuris universalas ar sedanas. Žinoma, yra SUV, galinčių įveikti dideles bekeles, bet tai veikiau išimtys“, – priduria J. Lengvinas.

Ne tiek darbui, kiek poilsiui

Susidomėjimą pikapais iš dalies pakurstė ir išpopuliarėjęs Dakaro ralis – jam ne viena komanda įspūdingus bolidus sukūrė būtent patvarių pikapų pagrindu. Tarp tokių mūsų krašte gerai žinomi, pavyzdžiui, „Toyota Hilux“, kuriais rungėsi ir lietuvių pilotai, ar „Ford Ranger“, kuriuos naudoja taip pat aukštus rezultatus pasiekiantys jų konkurentai iš kitų šalių.

Ši įvaizdžio paskata, taip pat vis didesnis pikapų komfortas palaipsniui plečia jų pritaikymo amplitudę. Specialistas pažymi, jog vis dažniau dėmesį į juos atkreipia ieškantys aktyviam laisvalaikiui tinkamo, pakankamai didelio automobilio nebūtinai dėl pikapams būdingų didelių atvirų bagažinių.

Nors Baltijos šalyse 2022 metais „Toyota Hilux“ pardavimai krito 14 proc. (586 vnt.), pavyzdžiui, „Ford“ pardavė 15 proc. daugiau „Ranger“ modelių nei ankstesniais metais (277 vnt.). Pastarasis modelis Europoje yra perkamiausias pikapas.

J. Lengvino teigimu, tokie pikapai kaip „Ranger“ gali būti aktyvių šeimų automobiliai – bagažinėje tilps visi dviračiai ir palapinės, o uždėjus kėbulą bus ir saugu, ir nesijaus vėjo garso, kuris gali atsirasti lekiant greitkelių greičiu.

Nepriklausomos organizacijos „Euro NCAP“ saugumo bandymuose šis modelis buvo pirmasis pikapas, surinkęs maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą. Be to, atsiranda ir papildomų privalumų nenorintiems paprasto SUV modelio.

„Toks pasirinkimas leidžia neprašapti minioje. Kai visi renkasi vieną kurpalį, pikapas yra geras būdas būti išskirtiniam“, – reziumuoja ne vieną modelį išbandęs specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.