„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus

„Tesla“ turės sutvarkyti daugiau kaip 2 mln. automobilių – tai didžiausias kada nors įvykęs atšaukimas – po to, kai vyriausioji Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) automobilių saugos reguliavimo institucija nustatė, kad „Tesla“ automoninė pagalbos vairuotojui sistema nepakankamai apsaugo nuo netinkamo jos naudojimo, skelbia „Bloomberg“.

„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus.<br>Unsplash nuotr.
„Tesla“ atšaukia 2 milijonus automobilių, kad ištaisytų autopiloto sistemos trūkumus.<br>Unsplash nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Dec 14, 2023, 3:46 PM

Šis žingsnis yra daugelį metų trukusio defektų tyrimo rezultatas, kurį Nacionalinė kelių eismo saugumo administracija (NHTSA) tęs, kad galėtų stebėti, ar „Tesla“ atliktas remontas yra veiksmingas.

Nacionalinės eismo saugos administracijos atstovas spaudai sakė, kad tyrimo metu nustatyta, jog „Tesla“ priemonės, skirtos vairuotojams išlaikyti dėmesį, buvo netinkamos.

„Automatizuotos technologijos yra labai perspektyvios gerinant saugą, tačiau tik tada, kai jos diegiamos atsakingai. Šiandienos veiksmai – tai pavyzdys, kaip tobulinti automatizuotas sistemas teikiant pirmenybę saugai“, – trečiadienį sakė NHTSA atstovai.

„Tesla“ atšaukimo ataskaitoje nurodė, kad tikisi pradėti diegti programinę įrangą nuotoliu per internetą, į kurią gruodžio 12 d. arba netrukus po to bus įdiegtos papildomos kontrolės priemonės ir įspėjimai.

Paskelbus žinią, nuo 10 val. ryto Niujorko akcijų biržoje šio automobilių gamintojo akcijos atpigo 1,9 proc.

Tai jau antrasis atšaukimas šiais metais, susijęs su „Tesla“ automatinio vairavimo sistemomis, kurios vis atidžiau tikrinamos po šimtų avarijų, kai kuriose iš jų žuvo žmonės.

Nors vyriausiasis vykdantysis direktorius Elonas Muskas jau daugelį metų prognozuoja, kad automobilių gamintoja yra ties visiško autonomiškumo riba, tačiau tiek autopilotas, tiek automobilio savarankiško vairavimo (angl. Self-driving) funkcijos beta versijos reikalauja, kad vairuotojas išliktų atidus ir laikytų rankas ant vairo.

Autopiloto funkcija „Tesla“ automobiliuose yra standartinė, todėl šis atšaukimas susijęs su didžiąja dauguma JAV keliais važinėjančių bendrovės automobilių. Gamintojas naudoja kelias kameras, kad stebėtų savo transporto priemonių aplinką, tinkamai įsilietų į eismą ir neatsiliktų nuo kitų eismo dalyvių bei padėtų laikytis aiškiai pažymėtų eismo juostų.

„Tesla“ nuo 2016 m. pabaigos rinkai tiekia aukštesnio lygio funkcijas, kurias vadina „FSD Beta“. Šis funkcijų rinkinys buvo atšauktas dar vasario mėnesį, NHTSA išreiškus susirūpinimą dėl sistemą naudojančių „Teslų“, kurios važiavo neteisėtai arba nenuspėjamai, tai yra, viršydavo greitį ir nevisiškai sustodavo.

Praėjusių metų pabaigoje E.Muskas socialinio tinklo X platformoje, anksčiau vadintoje „Twitter“, užsiminė, kad „Tesla“ atnaujins šią sistemą taip, kad kai kuriems vairuotojams būtų suteikta galimybė išjungti perspėjimus, raginančius laikyti rankas ant vairo. Po kelių dienų eismo saugos administracija paprašė bendrovės pateikti daugiau informacijos.

NHTSA pirmą kartą atliko autopiloto funkcijos defektų tyrimą po 2016 m. įvykusios avarijos, per kurią žuvo žmogus, kad kitų metų pradžioje jie būtų pašalinti.

Du šiuo metu vykdomi defektų tyrimai – pradėti 2021 m. rugpjūtį ir 2022 m. vasarį – prasidėjo dėl to, kad „Tesla“ automobiliai atsitrenkė į pirmosios pagalbos automobilius ir staiga stabdė greitkeliuose.

Agentūra pradėjo daugiau kaip 50 specialių avarijų tyrimų, susijusių su „Tesla“ automobiliai, kurie, kaip įtariama, yra susiję su autopiloto sistema, o tyrimų tempą pasididino ir J.Bideno administracija.

„Tesla“ vairavimo sistemas tikrinančios reguliavimo institucijos neapsiriboja tik eismo saugumo agentūra. Sausio mėnesį bendrovė atskleidė, kad gavo Teisingumo departamento prašymus pateikti dokumentus, susijusius su autopiloto ir „FSD Beta“ funkcijomis.

Tą mėnesį naujienų agentūra „Bloomberg“ taip pat pranešė, kad Vertybinių popierių ir biržos komisija tiria E.Musko vaidmenį formuojant „Tesla“ autonominio vairavimo sistemos reikalavimus.

Parengta pagal „Bloomberg“ informaciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.