2024 m. „Mazda MX-30“ testas: elektromobilis su rotoriniu generatoriumi ieškantiems išskirtinumo Vien elektra gali nuvažiuoti 85 kilometrus

Prieš ketverius metus „Mazda“ pristatė savo pirmąjį elektromobilį „MX-30“ su nepadoriai mažos 35,5 kWh talpos akumuliatoriumi – kritikos jam netrūko. Tad ką tik debiutavo modelis su dvigubai... mažesnės talpos akumuliatoriumi.

2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
2024 m. „Mazda MX-30“.<br>J.Paplaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (30)

Jurgis Paplaitis, „Motorai“

Mar 6, 2024, 7:33 PM, atnaujinta Mar 12, 2024, 11:19 AM

Bet nežiūrint į šį akibrokštą, tai yra variantas su „e-Skyactiv R-EV“ pavara – elektromobilis su jam energija tiekiančiu varikliu – generatoriumi. Žinoma, geriausiose „Mazda“ tradicijose – rotoriniu.

Tad tokiai sistemai nereikia didelio akumuliatoriaus – išsekus 17,8 kWh talpos akumuliatoriaus įkrovai, toliau energiją elektros varikliui tieks 840 cm3 rotorius.

Bet rotorius nėra panacėja degalų sąnaudoms, tad optimalus „MX-30“ naudojimas yra tada, kai akumuliatorius įkraunamas iš tinklo. O tą, beje, galima padaryti iki 36 kW siekiančia galia – tai ne tik vienas pigiausių iš tinklo įkraunamų hibridų, bet ir tas retas variantas kai jį galima įkrauti greituoju būdu.

Tad išbandžiau maksimalų elektra nuvažiuojamą atstumą – iki įsijungiant generatoriui, vien tik elektra ir esant 2 laipsnių oro temperatūrai, nuvažiavau 60 kilometrų (17,4 kWh energijos sąnaudos). Likusius 40 kilometrų važiavau hibridiniu režimu, o vidutinės degalų sąnaudos buvo 4,4 l/100 km, tad šiems kilometrams sunaudojau 1,7 l benzino.

Tikrai neblogai, įvertinus, kad važiavau ir neoptimaliu oru, ir sąlygoms (temperatūrai, žieminėms padangoms ir greitkeliu) – gamintojas nurodo, kad WLTP standartu nuvažiuojama 85 kilometrai, degalų sąnaudos yra 1 l /100 km.

Žinoma, jei važinėti iš tinklo neįkrautu akumuliatoriumi, tai sąnaudos bus 7–8 l/100 km – jei toks važinėjimas būtų ne nuolatinis, o naudojamas tik tada kai baigiasi akumuliatoriaus įkrova, kompromisas būtų priimtinas.

Tad kaip iš tinklo įkraunamas hibridas „Mazda MX-30“ įtikina. Deja, bet kaip kasdienis automobilis šeimai – vargu. Ir tai ne tik dėl kainos, kuri prasideda nuo 38 490 eurų („Sixt Leasing“ veiklos nuomos kaina yra nuo 628 eurų), ir tai yra daugiau nei kainuoja versija su vien tik elektros varikliu (nuo 37 380 eurų), bet dvigubai talpesniu akumuliatoriumi.

„Mazda“ gamoje MX serijos modeliai yra pristatomi kaip originalūs ir išskirtiniai, tad šį „MX-30“ su išlygomis galima bandyti įsivaizduoti kaip XXI amžiaus kupė-krosoverį. Bet tuo pačiu metu labai sunkiai įsivaizduoju, kad tai galėtų būti ir praktiškas automobilis šeimai, kada tenka naudotis ir galinėmis durelėmis, kurios atsidaro prieš eigą kaip iki 2012 metų gamintame „RX-8“. Beje, paskutiniame modelyje su rotoriniu motoru, iki kada pastarasis atgimė generatoriumi būtent „MX-30“ automobilyje.

Daugiau apie „Mazda MX-30“ elektromobilį su generatoriumi žiūrėkite vaizdo apžvalgoje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.