Skandalingo magnetuko kūrėjas paaiškino, kodėl iškraipė kalbą

Esu Marius, vaikinas, kurio vienas iš kuriamų medinių magnetukų labai papiktino ponią Reginą. Jaučiuosi įpareigotas paaiškinti dizaino: „svarbeuse kaška dariti“ idėją ir siunčiamą žinutę.

Šis dizainas turi net keletą prasmių, kurių nei viena nesiekia skatinti neraštingumo, o netgi atvirkščiai.<br>Mariaus Dijoko nuotr.
Šis dizainas turi net keletą prasmių, kurių nei viena nesiekia skatinti neraštingumo, o netgi atvirkščiai.<br>Mariaus Dijoko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Dijokas

Apr 3, 2015, 7:36 PM, atnaujinta Jan 7, 2018, 2:04 PM

Galiu patikinti, kad iš didžiulio, keliasdešimties dizainų asortimento, tai yra vienintelis magnetukas, kuris apgalvotai parašytas su klaidomis. Šis dizainas turi net keletą prasmių, kurių nei viena nesiekia skatinti neraštingumo, o netgi atvirkščiai.

Visų pirma, frazė „svarbiausia kažką daryti“ yra mano gyvenimo moto, kuriam pritariu. Juk kaip kitaip jausimės visaverčiais ir reikalingais, jei nerealizuosime savo potencialo kažką kurti ar daryti, ypač bendram labui.

Bet kodėl su klaidomis? Todėl, kad skatintų susimąstyti, ar tai, ką ruošiamės daryti, objektyviai vertinant, yra būtent tai, ką sugebame geriausiai. O net jei tas „geriausiai“ nėra užtektinai gerai, visuomet yra pasiruošusių padėti padaryti geriau.

Juk jei neišdrįstum parašyti, kad ir su klaidomis, tai taip ir neatsirastų tas, kuris padėtų tas klaidas suvokti bei jas ištaisyti. Manau, svarbiausia yra parodyti iniciatyvą, kad norite būti tuo, kuris kuria gyvenimą aplink save. Būti pasirengusiam tobulėti.

Tokia galėtų būti „rimtoji“ magnetuko interpretacija. Kodėl ją suprasti reiktų kaip humoro formą? Aiškinti neketinu. Tikiu, kad humoro jausmo neišmoksi – turi jį arba ne. Tad pastariesiems siūlau nesikrimsti ir magnetuko interpretacijai naudoti pirmąjį aiškinimą. Arba pamėginti atrasti kokią nors savo, bet teigiamą,  interpretaciją.

Į viską galima pažvelgti iš įvairių pusių, tad šiuo atveju labai siūlau neužsidėti tamsintų akinių ir ieškoti pozityvesnių atspalvių. Turiu pripažinti, kad dizainas „svarbeuse kaška dariti“ pastaruoju metu yra pats perkamiausias, bet tikrai netikiu, kad bent vienas jį rinkosi todėl, kad pasišaipytų iš lietuvių kalbos.

Mano kuriamų magnetukų prekinis ženklas yra „Handmade Wooden Joy – vintage since 2012“ (liet. Medinis rankų darbo džiaugsmas – vintažas nuo 2012). Į jį taip pat galima žvelgti ir rimtai, ir su humoru.

2012-ieji yra metai, kai gimė idėja gaminti magnetukus. Bet ar tai vintažas? Greičiausiai ne, nors ir pirmieji magnetukai turėjo retro atspalvį, o be to, mediniai aksesuarai turi ir šiokį tokį nostalgijos jausmą, nes kurį laiką populiaresnės buvo sintetinės medžiagos, o mediena kaip jauki ir šilta medžiaga atgimė visai neseniai.

Todėl sąsajų yra. Mano seneliai yra mano kuriamų magnetukų reklamėlių personažai ir reklaminiai veidai. Jie jau nusifilmavo keturiose iš jų. Paskutinėje buvo pasirinktas būtent magnetukas su klaidomis ir viena angliška fraze.

Nors mano seneliai labai patriotiški, jiems net nekilo mintis, kad prisideda prie kalbos niekinimo ar panašiai. Jie suprato magnetuko perteikiamą humorą ir smagiai pasijuokė.

Taip pat jiems patinka skaityti angliškas magnetukų frazes ir jas kartais panaudoti kasdien bendraujant – kaip pašmaikštavimą. Nemanau, kad dėl to lietuvių kalbą mano seneliai mylės mažiau, ar pamirš ją visai.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime" temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.