Darbo svetur ieškojusi pora atskleidė purviną agentūros virtuvę

Kaip ir dauguma jaunų žmonių, taip ir mes su draugu, neseniai baigę aukštąjį mokslą Lietuvoje, ieškojome darbo pagal specialybę. Tikėjome, kad rasime kvalifikuotą ir gana gerai apmokamą darbą, taupysime pinigus ir įkursime verslą. Bet tai ir liko svajonėmis.

Kadangi užsienyje neturime draugų ar giminaičių, kurie galėtų mus priimti, sugalvojome kreiptis į įdarbinimo agentūrą.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Kadangi užsienyje neturime draugų ar giminaičių, kurie galėtų mus priimti, sugalvojome kreiptis į įdarbinimo agentūrą.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Gavome dvi sutartis – mokamų ir nemokamų paslaugų.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Gavome dvi sutartis – mokamų ir nemokamų paslaugų.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

S.

Nov 25, 2015, 7:49 AM, atnaujinta Oct 3, 2017, 12:11 AM

Neradę tenkinamo darbo Lietuvoje, nusprendėme vykti į užsienį. Kadangi užsienyje neturime draugų ar giminaičių, kurie galėtų mus priimti, sugalvojome kreiptis į įdarbinimo agentūrą. Internete susiradome agentūrą (pavadinimas redakcijai žinomas), kuri įvairiuose skelbimų portaluose įdėjusi daug skelbimų su patraukliais darbo pasiūlymais vykti į Švediją, Norvegiją, Daniją ir kitas šalis.

Žinoma, prieš vykdami į pokalbį su įmonės atstovu, perskaitėme labai daug gerų ir blogų komentarų. Pasikalbėjome su įmonės atstove, kuri patikino, kad visus šmeižiančių komentarų autorius paduoda į teismą ir su jais kovoja, kad jų įmonė patikima ir jau ilgai dirbanti. Neva blogus komentarus rašo konkurentai.

Mes, būdami jauni ir naivūs, norėdami užsidirbti, patikėjome šia agentūra ir nuvykome į pokalbį.

Nustebino pasitikęs agentas

Atvykus mus pasitiko agentas, kuris, švelniai tariant, nustebino. Agentas buvo jaunas ir atrodė neseniai pradėjęs dirbti. Nustebino tai, kad jis nepristatė įdarbinimo sąlygų, nesupažindino su sutartimi, o jo bendravimo politika buvo maždaug tokia: „Nagi, tai klauskite, klauskite. Kas jus domina?“

Žinoma, daug ką išsiklausinėjome (klausinėjome konkrečiai apie Daniją, darbą kepykloje, kadangi ten labiausiai norėjome vykti), tačiau agentas trečdalio klausimų neatsakė. Neva jis tik pasirašinėja sutartis, o išsami informacija yra suteikiama telefonu.

Po pirmo pokalbio nepasirašėme jokių sutarčių, pasakėme, kad pagalvosime, kadangi šis agentas pasitikėjimo agentūra nekėlė. Po kelių dienų iš įmonės sulaukėme skambučio. Skambinęs teigė, kad kaip tik atsirado laisvų darbo vietų kepykloje, kurias galima rezervuoti. Reikia kuo greičiau atvykti pasirašyti sutartį, sumokėti mokestį (350 eurų), kad jie galėtų greičiau pradėti tvarkyti dokumentus ir greičiau išvyktumėme.

Skambėjo puikiai. Kažkodėl staiga pasidarėme patiklūs ir svajojome kuo greičiau išvykti, todėl nuvažiavome pasirašyti dokumentų ir sumokėti pinigų. Atvykę vėl radome tą patį agentą, kuris skubėjo kuo greičiau viską pasirašyti. Liepė patiems pasiskaityti sutartis, o ko nors paklausus dažniausiai nežinojo atsakymo.

Mokamos įdarbinimo paslaugos

Gavome dvi sutartis – mokamų ir nemokamų paslaugų. Nemokamos paslaugos – neva darbdavio paieška, gyvenamosios vietos rezervavimas, konsultavimas, o mokamos – dokumentų vertimas. Abi paslaugas vykdo skirtingos įmonės ir dabar jau suprantame, kodėl.

Pagal Lietuvoje galiojančius įstatymus, agentūros negali imti pinigų už įdarbinimą, todėl sugalvoja būdų, kaip paimti pinigus. Šiuo atveju – dokumentų vertimais, kurie, kaip ne keista, brangūs. Sumokėjome pinigus, nusiuntėme visus reikalingus dokumentus ir laukėme atsakymo.

Po kurio laiko vėl atvykome į agentūros biurą, kuriame mums buvo perduoti išversti dokumentai (reikia paminėti, kad viską galėjome išsiversti ir patys – CV, padarytas viename šabloniškame tinklalapyje, medicininę pažymą iš gydytojų mes ir patys gavome anglų kalba).

Taip pat agentas ragino pasirašyti sutartį su jų įmonės siūlomu vežėju į Daniją ir sumokėti 170 eurų. Nors net nežinojome, ar gausime darbą Danijoje, ir kada išvykstame. Nesutikome mokėti tol, kol negausime raštiško darbdavio patvirtinimo. Nors agentūra tikino, kad „su jumis viskas gerai ir duodame 99 procentus, kad gausite darbą“. Neva greičiau mokėkite pinigus.

Gavome laišką, kad Danijos darbdavys mūsų nepasirinko (buvome įspėti, kad galutinį sprendimą dėl darbo priima pats darbdavys). Tačiau liko neaišku, kaip prieš tai mums buvo rezervuotos vietos, jeigu sprendimui įdarbinimo agentūra nedaro įtakos, o veikia tik kaip tarpininkė. Supratome, kad vyksta neaiškūs dalykai ir kad skaityti neigiami komentarai su analogiškomis situacijomis virsta realybe.

Net nežinojome, kur važiuosime

Kaip ir buvo galima tikėtis, gavome kitus pasiūlymus vykti į Jungtinę Karalystę (JK) („atsarginė“ šalis, tiesiog tikras išsigelbėjimo ratas). Sutikome vykti į kažkokią gamyklą (tiksliai patys nežinojome kur), kažką pakuoti (nežinojome nė ką pakuosime).

Viltys išvykti geso, tačiau buvo įdomu, kaip ši įmonė elgsis toliau. Po kiek laiko gavome laišką, kad šįkart darbdavys mus pasirinko ir galime važiuoti. Ir vėl buvo spaudžiama kuo greičiau susimokėti už kelionę (130 eurų). Radome pigesnių vežėjų (internete gausu į Jungtinę Karalystę vežančių bendrovių už 70 – 80 eurų).

Kai agentūrai pranešėme, kad nevyksime su jų transportu ir paprašius duoti tikslų adresą, iš pradžių jie atsisakė tai padaryti, neva pateiks mums tikslų adresą tik tada, kai būsime pačioje JK. Neva jų klientai yra pridarę agentūrai gėdos, atvykdami į gyvenamąją vietą naktį.

Tai mus lengvai šokiravo – tiksliai nežinojome, nei kur važiuojame, nei ką dirbsime. Pareikalavome duoti adresą prieš išvykstant. Agentūra nenoriai, bet vis dėlto sutiko duoti adresą 1 dieną iki kelionės pradžios.

Gavus adresą paaiškėjo, kad dirbsime viename miestelyje, o gyvensime kitame. Taip pat neaiškiai buvo surašytos darbo pradžios datos, negavome lietuviško sutarties su darbdaviu varianto. Žadėjo nurodyti kontaktinį asmenį, kuris kuruotų mus svetimoje šalyje ir kalbėtų lietuviškai. Tačiau mums davė pačių anglų kontaktus.

Trumpai tariant, nieko tiksliai nežinojome. 

Siekiame atgauti pinigus

Nusprendėme daugiau nerizikuoti ir nevykti (beje, kaip tyčia: kelias dienas prieš planuotą išvykimą perskaitėme analogišką mūsų situacijai straipsnį, kuriame vaikinukas, išvykęs į Jungtinę Karalystę per tą pačią agentūrą, buvo apgyvendintas kažkokiame lūšnyne).

Reikėtų paminėti ir tai, kad per visą laikotarpį agentūra vengė kelti telefono ragelį, o ir dokumentus atsiųsdavo 1 ar 3 val. nakties...

Šiuo metu siekiame atgauti sumokėtus pinigus, kadangi agentūra pažeidė kelis sutarties reikalavimus, tačiau jokių žinių nesulaukiame – į el. laiškus neatsakoma, telefono taip pat niekas nekelia. Suprantame, kad esame patys kvailai, naivūs, jog pasitikėjome agentūra. Todėl norisi, kad visi, kurie perskaitė mūsų istoriją, pasimokytų iš svetimų klaidų ir nepatikėtų savo pinigų neaiškioms įmonėms.

***

Laiške minėtos įmonės atstovas skaitytojos pasakojimą vadino šmeižtu. 

„Mes negalime komentuoti konkrečios situacijos dėl informacijos konfidencialumo. Informuojame, kad pateikta informacija yra šmeižikiška, įžeidžianti, menkinanti įmonės reputaciją, daug informacijos yra nuslėpta, daug prieštaravimų. Visa tai mes galime įrodyti turimais dokumentais, tačiau juos pateikti galime tik oficialioms institucijoms“, – teigė įmonės atstovas.

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.