Joje reikalaujama nurodyt, kur gyvenu ir moku mokesčius, ar mano šeimos nariai nedalyvauja politikoje (?), darbovietę, pareigas, pajamų šaltinį. Jei atsisakau pateikti šiuos duomenis, man grasina riboti prieigą prie mano elektroninės bankininkystės sąskaitos.
Ir apskritai iš elektroninės bankininkystės man dabar jau jokios naudos, nes „Nordea“ nebeleidžia daryti pavedimų, didesnių nei 30 eurų. Klientas yra priverstas atsisiųsti išmaniąją programėlę (appsą). Per kurią taip pat nepavyko padaryti pavedimo, nes suvedus visus duomenis paaiškėjo, kad reikia turėti kodų generatorių arba mobilųjį parašą.
Nei vieno, nei kito man nereikia. O jeigu ir norėčiau juos gauti – negaliu, nes gyvenu ne Lietuvoje. O tai, jog turiu pateikti visą krūvą su mano sąskaita banke nesusijusių duomenų, už kurių nepateikimą mane grasinama „nubausti“. Man visa tai atrodo absurdiška.
* * *
„Nordea Bank Lietuva“ komunikacijos vadovas Vaidotas Cucėnas informavo, jog laiško autorės minėtas klausimynas reikalingas dėl saugumo.
„Privalomąjį klausimyną sugalvojo ne „Nordea“ bankas. Europoje visiems finansiniams bankams yra duota rekomendacija pateikti klausimynus. Tam, kad aiškiau būtų atsekti klientus, kurie gali būti susiję su terorizmu, pinigų plovimu ir kitais įstatymams prieštaraujančiais dalykais, kiekvienas klientas turi suvesti tam tikrus savo asmeninius duomenis.
Viskas yra legalu, ši sistema sėkmingai veikia Europoje. Tie duomenys cirkuliuoja visoje Europos sąjungoje ir atsiradus tam tikriems įtarimams dėl pinigų plovimo ar terorizmo duomenimis yra pasidalijama. Galbūt klientė to nežino, tačiau tai nėra vieno ar kito komercinio banko išsigalvojimas. Duomenis renka visi bankai. Tai svarbu saugumui.
Dėl piniginių pavedimų dydžio. Visuose bankuose jie pasikeitė nuo balandžio 1 dienos. „Nordea“ banke pavedimo dydis – iki 30 eurų. Norint pervesti daugiau pinigų reikia dar kartą garantuoti savo tapatybę. Tam padaryti yra trys galimybės.
Banko programėlė (appsas), mobilusis parašas arba kodų generatorius. Iki balandžio 1 dienos generatorius dalinome nemokamai, visi klientai turėjo galimybę jais apsirūpinti.
Dėl programėlės naudojimo klientė tikriausiai kažką ne taip suprato. Jeigu turite programėlę, generatoriaus nebereikia. Pirmąsyk naudojantis programėle turite kodais prisijungti prie elektroninės bankininkystės ir taip patvirtinti, jog telefonas yra jūsų. Patvirtinus programėlė veikia“, – paaiškino V.Cucėnas.
Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.
Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.