Kelionių agentė prabilo apie klientus: „Taip dirbti neįmanoma“

Esu kelionių agentė. Mintis parašyti šį straipsnį brendo jau seniai, nes privačiuose pokalbiuose su kolegomis ir konkurentais vis dažniau nuskamba frazė: „Daugiau taip dirbti neįmanoma!“ Tačiau apie žmonių ydas visada truputį nemalonu kalbėti.

Neretai pasitaiko, kad žmonės kreipiasi visiškai neapsisprendę dėl kelionės krypties, laikotarpio ir neišsigryninę savo poreikių bei galimybių.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Neretai pasitaiko, kad žmonės kreipiasi visiškai neapsisprendę dėl kelionės krypties, laikotarpio ir neišsigryninę savo poreikių bei galimybių.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Kelionių agentas, kuriam svarbūs jo klientai, dirba su jais savo laisvu laiku.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Kelionių agentas, kuriam svarbūs jo klientai, dirba su jais savo laisvu laiku.<br>„123rf.com“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Kelionių agentė

2016-06-30 12:39, atnaujinta 2017-05-20 06:10

Supratau, kad kaulijimas yra tokia įsisenėjusi visuomenės liga. Apie ją nesmagu, tačiau būtina kalbėti. Na, panašiai kaip apie alkoholizmą, narkomaniją, kleptomaniją, nimfomaniją ar kitas gėdingas negeroves.

Kaulijimo problema plačiai išsikerojo tarp įvairių paslaugų teikėjų ir ypač turizmo srityje. Nežinia, iš kur atsirado supratimas, kad realią vertę turi tik tie dalykai, kuriuos galima apčiuopti rankomis arba įsidėti į burną. Retas pagalvoja, kad brangiausiai vertinamas dalykas turėtų būti jam skirtas laikas.

Iškaulytas ir išspjautas laikas

Patikėkite, mes, kelionių agentai, neskaičiuojame darbo valandų, nes branginame savo klientus ir mūsų darbas yra ne tik pomėgis, bet ir pajamų šaltinis (dažniausiai vienintelis). Ir jūs, brangūs klientai, turėtumėte suprasti, kad laikas, skirtas jūsų konsultavimui, turėtų būti apmokamas. O apmokamas jis yra vieninteliu būdu – jums įsigijus keliones ar kitas turizmo paslaugas.

Jeigu jūs vienu metu kreipiatės į keletą kelionių agentūrų ir įdarbinate kelias dešimtis agentų, vadinasi, tik vienam iš jų bus atlyginta už atliktą darbą – tam, iš kurio įsigysite turizmo paslaugas. Iš likusių – tiesiog atimsite laiką, kurį jie galėtų skirti darbui (mokamam), šeimai arba pomėgiams.

Neretai pasitaiko, kad žmonės kreipiasi visiškai neapsisprendę dėl kelionės krypties, laikotarpio ir neišsigryninę savo poreikių bei galimybių. Ką tai reiškia mums, kelionių agentams? Daug beprasmio ir neapmokėto darbo valandų.

Kompetentingas ir atsakingas agentas vienam pasiūlymui paruošti skiria apie porą valandų. Dėl klientų poreikių neapibrėžtumo tenka parengti ne vieną ar du, o dažnai net iki dešimties skirtingų pasiūlymų. Jeigu apskaičiuotumėte savo darbo valandinį tarifą, nebūtų sunku įvertinti ir kelionių agento darbo laiko vertę.

Neretai žmonės dėl didelio užimtumo savo atostogų planavimui gali skirti tik laisvalaikį, t.y., vakarus bei savaitgalius. Tai reiškia, kad kelionių agentas, kuriam svarbūs jo klientai, dirba su jais savo laisvu laiku.

Atlygį už viršvalandžius darbovietėje, kurioje dirbate, tikėtumėtės gauti padidintu tarifu, ar ne? Turizmo agentas iš savo „darbdavio“ – kliento – to neprašo. Mes tikimės, kad ilgą ir kantrų bendravimą su klientu vainikuos jo užsakymas ir labai džiaugiamės, kai tai įvyksta, nepriklausomai nuo užsakymo vertės.

Kaip reikėtų vertinti klientą, kuriam turizmo agentas skiria savaitę ar net dvi, teikia begalę įvairiausių pasiūlymų ir galiausiai nebesulaukia atsakymų į laiškus ir skambučius? Kelionių agentas, kaip ir kiekvienas kitas sąžiningai dirbantis žmogus, tikisi, kad jo darbas bus įvertintas ir deramai atlygintas.

„O kaip dėl nuolaidėlės?“

„O kaip dėl nuolaidėlės?“ – klausimas, tapęs didžiausiu kelionių agentų keiksmažodžiu. Metas pakalbėti apie tą nelemtą „nuolaidėlę“ kelionei. Tačiau prieš tai būtina paaiškinti (praktika rodo, kad ne visi tai žino), kuo skiriasi kelionių organizatorius ir kelionių agentas.

Šios sąvokos labai aiškiai apibrėžtos LR Turizmo įstatyme, tačiau būtų naivu tikėtis, kad prieš įsigydamas kelionę klientas imtų jį studijuoti. Esminis skirtumas, kurį būtina žinoti, yra šis: kelionių organizatoriai organizuoja keliones ir nustato jų kainas, o kelionių agentas parduoda kelionių organizatorių organizuojamas keliones už jų nustatytas kainas ir gauna už tai komisinį atlygį. Kelionių agentas neturi teisės nustatyti ar keisti kelionių kainų!!!

Taigi, dabar galime grįžti prie „nuolaidėlės“. Juk neprašote nuolaidos, nunešę valyti kostiumą į valyklą, nuvarę remontuoti automobilį į autoservisą ar pirkdami maisto produktus prekybos centre, ar ne? Žinoma, visi džiaugiamės ir naudojamės skelbiamomis akcijomis, tačiau nereikalaujame, kad kasininkė dalį jūsų įsigytų prekių kainos padengtų iš savo atlyginimo!!!

Turėtumėte žinoti, jog reikalaudami „nuolaidėlės“ prašote, kad kelionių agentas padovanotų jums dalį savo uždirbto atlygio, kuris tikrai nėra tokio dydžio, kaip jūs dažnai įsivaizduojate.

Kokios priežastys lemia jūsų atlyginimo mažinimą? Nekokybiškai ar ne laiku atliktas darbas, pravaikštos, darbo tvarkos pažeidimai ar kitos drausminės pražangos. Tačiau už jūsų kokybiškai atliktą darbą ir viršvalandžius tikitės paskatinimo – priemokos, ar ne? Tad nevalingai kyla klausimas: kodėl siekiate „apkarpyti“ atlyginimą turizmo agentui, kurio paslaugomis esate patenkinti?

Kadangi dar nenustojau tikėti žmonių padorumu, spėju, jog tai darote dėl nežinojimo, kieno sąskaita gaunate nuolaidą. Antraip vargu ar prašytumėte kelionių agento pasidalinti su jumis savo atlygiu. Neabejoju – nustebtumėte, išgirdę tokį prašymą savo adresu.

Skaitantiems šį tekstą veikiausiai iškilo klausimas, kodėl mes, kelionių agentai, dirbame šį sunkų ir menkai apmokamą darbą? Atsakymas paprastas – mes mylime savo darbą ir savo klientus. Tačiau labai norėtume, kad ta meilė būtų abipusė.

Sėkmingų kelionių ir daug malonių atostogų įspūdžių!

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.