Švietimo ministrei – gimnazistės atkirtis: „Tai išspręstų daug problemų“

Gerbiama Jurgita Petrauskiene, aš mokausi vienoje iš Vilniaus gimnazijų. Rašau Jums šį laišką su visa pagarba norėdama Jums pasiūlyti kažką keisti švietimo sistemoje. Kadangi Jūs esate naujosios Vyriausybės naujoji Švietimo ir mokslo ministrė, manau, kad Jums būtų įdomu išgirsti naujų pasiūlymų.                                 

 Mokinė švietimo ministrei pateikė tvarkaraščio pavyzdį - toks gerokai palengvintų mokinių gyvenimą.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
 Mokinė švietimo ministrei pateikė tvarkaraščio pavyzdį - toks gerokai palengvintų mokinių gyvenimą.<br> „123rf“ asociatyvioji nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 8, 2017, 10:24 PM

Kiekvienas mokinys švietimo sistemoje norėtų ko nors naujo, nes kiekvienos dienos rutina bei spaudimas ir per dideli reikalavimai skatina mokinius prarasti ūpą mokytis.

Gal bent vieną kartą per savaitę pamoką turėtų pravesti vaikų psichologė ir papasakoti, kaip pasirinkti savo gyvenimo ateitį. Žinoma, visų pirmiausia reikia priimti įstatymą - mokymosi pasirinkimą. Aš manau, kad pačią dažniausią ir mūsų visų mokyklų naudojamą švietimo programą reikia po truputį, ar bent šiek tiek keisti į “Valdorfo” sistemą. 

Mokykloje dažnai sukčiaujama. Rašydamas kontrolinius darbus dažnas vaikas, jei turi tokią galimybę nusirašyti, nusirašo, pasigamina tas mokinių vadinamas “špargalkes”, Kas trečias vaikas eina į mokyklą nepadaręs namų darbų. Bet kaip vaikams paaiškinti, kad namų darbus mes darome dėl savęs ir tuos pačius kontrolinius darbus mes rašome irgi dėl savęs... Tai kodėl mes bėgame patys nuo savęs?!?

Mokiniai visiškai neturi laiko kada ilsėtis. Jie mokosi dvylika valandų per parą. Mes grįžę iš mokyklos ir vėl sėdame prie pamokų, o ką jau be kalbėti apie mokslo metų prailginimą? Atostogas mes turime visiškai minimalias, bet ir atostogų metu mokytojai užduoda darbo visoms atostogoms. Tai kada mums ilsėtis?!? Mokiniams tai yra per didelis krūvis.

Štai vienas iš mano pasiūlymų Jums. Tikiuosi, kad Jūs susidomėsite. Gal tai nieko daug ir nepakeistų švietimo sistemoje, bet bent šiek tiek vestų mus į šviesesnį rytojų.

Štai yra mokinio, kuris mokosi penktoje klasėje, pamokų tvarkaraštis:

PIRMADIENIS 

1. Muzika

2. Kūno k.

3. Matematika

4. Lietuvių k.

5. Info. tech.

6. Anglų k.     

ANTRADIENIS

1. Matematika 

2. Anglų k.

 3. Istorija

4. Technologijos

5. Technologijos 

6. Lietuvių k.

TREČIADIENIS  

1. Matematika 

 2. Choreografija  

 3. Lietuvių k.   

4. Lietuvių k. 

5. Gamta ir žm.

6. Gamta ir žm.

KETVIRTADIENIS 

1. Antikos k.

 2. Kūno k. 

 3. Lotynų k.   

 4. Istorija 

5. Dailė 

PENKTADIENIS

 1. Info. tech.

 2. Lietuvių k.

 3. Matematika

4. Anglų k.

5. Lotynų k.

6. Dorinis ugdymas

O štai čia pamokų tvarkaraštis penktokui, kuris mokiniams, manau ,būtų daug patogesnis:

PIRMADIENIS

1. Lietuvių k.

2. Lietuvių k.

3. Lietuvių k.

4. Lietuvių k.

5. Lietuvių k.

6. Dailė

7. Technologijos

8. Technologijos    

ANTRADIENIS 

1. Muzika

2. Choreografija

3. Dorinis ugdymas

4. Kūno k.

5. Kūno k.

6. Info. tech. 

TREČIADIENIS

1. Matematika  

2. Matematika  

3. Matematika

4. Matematika 

5. Info. tech.                   

KETVIRTADIENIS

1. Istorija 

2. Istorija 

3. Gamta ir žm.       

4. Gamta ir žm.    

5. Antikos k.                   

PENKTADIENIS

 1. Anglų k. 

 2. Anglų k. 

3. Anglų k. 

 4. Lotynų k.

5. Lotynų k. 

Manau, kad vienas iš pasiūlymų, ką galėtumėte pakeisti mokslo ir švietimo sistemoje, tai daug kompaktiškesnis ir patogesnis vaikams tvarkaraštis. 

Pati mokymosi programa abiejuose tvarkaraščiuose yra vienoda. Viename tvarkaraštyje yra sudėtos visos į savaitės programą įtrauktos pamokos. Šis tvarkaraštis, manau, vaikams padėtų geriau įsisavinti žinias, įgytas per pamokas, nes jis beveik visą laiką, kurį praleidžia mokykloje, mokytųsi tą pati dalyką, bet tikrai ne šešis ar penkis.

Taip pat šis spendimas išspręstų visų mokyklų problemą: sunkias kuprines ir krypstančius stuburus! Žinoma, dar vaikai turės daug daugiau laiko (savaitę), o ne tik vieną vakarą paruošti namų darbus, pasiruošti pamokai ar kontroliniam darbui.

Šis sprendimas taip pat padėtų išspręsti grūstis koridoriuose, nereikėtų tampyti kuprinių iš klasės į klasę. Be abejo, vaikas bus susikoncentravęs tik į vieną dalyką, kai kur ir į porą, bet tikrai ne į penkis ar šešis. Labai dažnai nutinka taip, kad vaikai per dieną rašo net po kelis skirtingų pamokų kontrolinius darbus, taigi šis tvarkaraštis padėtų išspręsti ir tai! 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.