Po bakalauro gynimo – emocijų pliūpsnis ir studentės perspėjimas, kur nestoti

Rašau dėl aktualios problemos – aukštųjų Lietuvos mokyklų mokslo kokybės. Visai neseniai baigiau Vilniaus Gedimino Technikos Universitetą (VGTU). Po baigiamųjų darbų gynimų nusprendžiau netylėti ir pasidalinti, kokia gi išties yra mokymo kokybė būtent VGTU Kūrybinių industrijų fakultete.

Diplomų įteikimas.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Diplomų įteikimas.<br>A.Barzdžiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Justė

Jun 27, 2019, 6:28 PM, atnaujinta Jun 27, 2019, 6:29 PM

To išgirsti nesitikėjo

Prieš ketverius metus, gavusi mokyklos atestatą, rinkausi studijų kryptį. Būtent skaitydama Pramogų industrijų programą pagalvojau, kad ji išties yra labai plati bei įtraukianti.

Tačiau visos problemos prasidėjo jau pirmuose kursuose, kuomet atėję į paskaitas sulaukdavome ir tokių dėstytojų pasisakymų, kaip kad „man jus paskyrė dėstyti čia prieš savaitę, aš tai nežinau, ką mes čia veiksime, nes medžiagos paruoštos aš neturiu“... 

Tuo metu tai nustebino daugelį studentų, nes mokant nemažą sumą pinigų už studijas ir mokantis tikrai gerus reitingus turinčiame universitete to išgirsti nieks nesitikėjo...

Nustebino ir tai, kad būtent technikos universitete nei technikos, nei normalių mokymosi sąlygų neturėjome, nes trūko ir programų licenzijų, ir pačių kompiuterių.

Toliau sekė dar įdomesni dalykai... Sutikdavome ir dėstytojų, kurie net nesugebėdavo atsiųsti mokymosi medžiagos elektroniniu laišku, nes tiesiog naudotis elektroniniu paštu nemokėjo ir to visai neslėpdavo. Pabrėždavo, kad jie nėra taip gerai įgudę šioje srityje (studijuojant inovatyvią studijų programą tikrai tikėjomės didesnės dėstytojų kompetencijos). Pagal studijų aprašą tikėjomės tikrai daug daugiau negu gavome...

Vidurkis - 9,5, bakalauras - 7

Galų gale kantrybė trūko po baigiamųjų darbų gynimų, kuomet darbas buvo įvertintas, mano manymu, nesiremiant jokia logika. Kaip stropi studentė (kurios 4 metų vidurkis 9,5) stengiausi ir įdėjau tikrai daug jėgų į savo bakalauro darbą. Sulaukusi recenzento vertinimo išties buvau laiminga, nes darbas buvo įvertintas kaip atitinkantis aukščiausius bakalauro darbo reikalavimus.

Atėjusi į gynimą nesulaukiau jokių kompromituojančių klausimų, kurie galėtų pakenkti mano darbo kokybei ar pažymiui. Bet kulminacija įvyko tada, kai dienos pabaigoje sulaukiau rezultatų sistemoje. Pažymys sukėlė tik didžiulį pykti ir nuostabą. Ir man, ir mano darbo vadovei, kuriai toks mano darbo įvertinimas buvo absoliučiai nesuprantamas.

Atėjus aiškintis į universitetą, neišgirdau faktų, kurie mane įtikintų, kad esu verta būtent septyneto. Gavau tik pliūpsnį blogų emocijų, iš universiteto išbėgau su ašaromis.

Perspėja kitus

Pateikiau logiškus klausimus. Pvz.: Kodėl taip kardinaliai skiriasi recenzento (kuris perskaitė visą darbą nuo A iki Z) ir komisijos, kuri per 5 min sugebėjo perprasti mane ir įvertinti būtent tokiu pažymiu, vertinimai?

Atsakymo nesulaukiau. Galiausiai išgirdau, kad kai kurie komisijos nariai buvo tiesiog neperkalbami ir turime gyventi su kitų žmonių klaidomis. Po šių žodžių taip supratau, kad būtent vienai iš komisijos narių galbūt tiesiog sužaidė asmeniniai principai, dėl kurių aš ir nukentėjau. 

Nenoriu per daug išsiplėsti, tačiau noriu surasti teisybę ir noriu būti išgirsta. Taip pat yra noras perspėti daugelį abiturientų, kurie jau visai greitai rinksis, kur stoti ir ką veikti gyvenime. Perspėti, kad jie nedarytų panašių klaidų stodami.

***

VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanė Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė patikino, kad vertinama yra pagal konkrečius kriterijus, o ne vadovaujantis asmeniškumais.

„Universitetui rūpi kiekvienas studentas ir studijų kokybė. Tikrai gaila, kad stipri studentė gavo žemesnį balą nei tikėjosi. Kad užtikrintume studijų kokybę, kiekvieną semestrą vykdome studentų apklausas, kalbamės su jais tiesiogiai, operatyviai reaguojame į visus studentų išsakytus pastebėjimus.

Studentų darbų vertinimo komisijoje visada dalyvauja išorinis ekspertas, kuris neleidžia reikštis asmeniniams interesams. Baigiamieji darbai vertinami, remiantis konkrečiais kriterijais, su kuriais studentai supažindinami iš anksto. Būtent kriterijai padeda išvengti subjektyvumo, „patinka/nepatinka“ vertinimo.

Nustatyti kriterijai naudingi ir tam, kad studijų metu silpniau besimokęs studentas be išankstinių nuostatų gautų puikų įvertinimą, bet nutinka ir atvirkščiai. Net ir stipriam studentui tenka rašyti žemesnį pažymį, jei ne visi kriterijai yra įvertinami aukščiausiu balu. Studentai turi teisę per tris darbo dienas kreiptis dėl procedūrų pažeidimo, tačiau tokių kreipimųsi šiais metais nebuvo.

Pasitaiko, kad studentai kreipiasi į katedrą dėl gauto pažymio, todėl tam visuomet ruošiamės. Gynimo metu komisija pasilieka užrašus, kad, esant poreikiui, galėtų konkrečiai atsakyti, kodėl gautas toks įvertinimas. Stengiamės komentuoti diskretiškai, konkrečiai atsakant į kiekvieno vertinamo kriterijaus reikalavimus, tačiau vyraujant emocijoms studentai ne visada objektyviai priima informaciją.

Studentė užsiminė, kad mokymosi proceso metu nebuvo reikiamų priemonių, tačiau norime atkreipti dėmesį, kad universitetas yra pilnai aprūpintas kompiuterine ir programine įranga, kurią kasmet atnaujiname.

Kadangi rengiame informacinių technologijų, multimedijos ir dizaino specialistus, kuriems reikalinga itin moderni įranga, tose pačiose auditorijose mokosi ir Kūrybinių industrijų fakulteto studentai. Per pastaruosius metus padaugėjo studijų dalykų, kuriems reikalingos kompiuterinės laboratorijos, todėl fakultete buvo įrengta dar viena kompiuterinė klasė.

Darbas su kompiuterine, programine ir audiovizualine įranga, kuriant medijų turinį, yra Kūrybinių industrijų fakulteto studijų programų išskirtinumas ir pagrindinis privalumas, todėl tai naudojama labai intensyviai.

Savarankiškų užduočių atlikimui studentai kompiuteriais gali naudotis po paskaitų. Turime Kūrybos laboratoriją, kurioje studentai gali naudotis audiovizualine technika, o didesnius projektinius darbus studentai atlieka VGTU Kūrybiškumo ir inovacijų centre „LinkMenų fabrikas“.

Dėstytojų komanda studijų programai yra komplektuojama dar pavasarį, tad naujas dėstytojas gali būti paskirtas prieš savaitę tik išimtiniais atvejais – prieš tai buvusiam dėstytojui susirgus ar dėl kitų nenumatytų priežasčių.

Studijų mokomoji medžiaga yra pateikiama universiteto „Moodle“ aplinkoje, jos siųsti elektroniniu paštu papildomai nereikia, o informacija visiems studentams lengvai prieinama. Ir toliau sieksime užtikrinti, kad kiekvienas universitete studijuojantis gautų kokybiškas studijas bei darbo rezultatus atspindinčius įvertinimus“, – teigė Ž.Sederevičiūtė-Pačiauskienė.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.