Planšetiniai kompiuteriai: gėris ar blogis?

Šiuo metu viešoje erdvėje suaktyvėjo diskusijos, ar planšetiniai kompiuteriai yra gėris ar blogis. Kadangi turiu šiokios tokios patirties dirbant šia technika, nusprendžiau išsakyti savo nuomonę šiuo klausimu. Pabandžiau surikiuoti mintis nesivadovaudama emocijomis, kas dažnai yra daroma kalbant apie IT panaudojimą mokyklose (ypač komentaruose po straipsniais).

Šiuo metu į technikos, naudojamos pamokose, arsenalą pabandžiau įtraukti ir planšetinį kompiuterį „iPad“. Kad tai pavyktų kokybiškai, reikėjo pačiai padirbėti iš peties.<br>Asmeninis archyvas
Šiuo metu į technikos, naudojamos pamokose, arsenalą pabandžiau įtraukti ir planšetinį kompiuterį „iPad“. Kad tai pavyktų kokybiškai, reikėjo pačiai padirbėti iš peties.<br>Asmeninis archyvas
Daugiau nuotraukų (1)

Inga Hokušienė

Oct 14, 2012, 11:19 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 3:15 AM

Jei šios įžvalgos yra svarbios tik man, tai nėra blogai. Juk norėdama kažkur eiti, turi nuspręsti, kur link suksi. Jei kažką pastūmės susimąstyti ir iš karto neatmesti mokiniams siūlomų naujovių, vadinasi, ne taip blogai yra pasvarstyti apie rūpimus dalykus garsiai. Juk visi žinome: turint keletą nuomonių galima rasti tinkamiausią.

Jau ne vieneri metai technologijų, dailės pamokose integruoju informacines technologijas. Šiuo metu į technikos, naudojamos pamokose, arsenalą pabandžiau įtraukti ir planšetinį kompiuterį „iPad“. Kad tai pavyktų kokybiškai, reikėjo pačiai padirbėti iš peties.

Bet čia nepasakiau jokios naujienos. Tiesiog norint kitam kažką papasakoti, reikia pačiam sukaupti patirties. Ko gera, čia ir slypi pagrindinės mokytojų baimės, kad nesugebės, kad reikės skirti daug laiko, o už tai niekas nemoka ir t.t.

Bet manau, kad jei reikalaujame iš mokinių, tai galėtume kartais ir patys šiek tiek pasitempti, išbandyti kokią naujovę, nenuvertinant jos nė neišbandžius. Taip pat jau girdžiu balsus klausiančius: „O iš kur mums kiekvieną kartą gauti vis naujos technikos?“ Na, galima tiesiog parodyti iniciatyvą ir pasirinkti mokymus, juose ir įvyktų pirmoji pažintis.

Tokiu keliu ėjau ir aš. Kadangi pati neturiu planšetinio kompiuterio, tai intensyviai dirbau mokymuose ir taip atsirado galimybė padirbėti su technika ilgiau, pabandyti sukurti kokį produktą (pavyzdžiui, mano sukurtos interaktyvios knygelės „Ornamentai. Radviliškio tautodailininkai“, „Tautinis kostiumas“).

Turėdama knygeles ir pabendravusi su mokymų lektore gavau pasiūlymą išbandyti su mokiniais savo sukurtas knygeles ir patikrinti, kiek teorinės galimybės pasiteisins pamokoje. Tik po šio bandymo galiu argumentuotai pagrįsti teigiamą planšetinių kompiuterių panaudojimo pamokoje vertinimą.

Peržvelgsiu įvairios kompiuterinės technikos panaudojimo pliusus ar minusus siekiant konkrečių tikslų pamokose „Tautinis kostiumas. Spalvos, ornamentika“ bei „Atpažinkime ir kurkime ornamentus“.

Vaizdinės medžiagos demonstravimas

Be technikos. Pasitelkus oratoriškus gebėjimus (ar visi tuo apdovanoti?) bei puikias iliustracijas (kiek jų turime?) šią misiją galima įvykdyti.

Kompiuteris / multimedija. Pasiruoštą vaizdinę medžiagą galima demonstruoti per multimediją.

Planšetinis kompiuteris. Pasiruoštą vaizdinę medžiagą galima demonstruoti per multimediją. Deja, reikalinga nauja technika (nes maniškė nelabai suprato, ką daryti pajungta prie planšeto). Bet puikus įrenginys Apple mokytojo TV leidžia demonstruojant medžiagą nebūti statiškam, matydamas ir galėdamas atlikti veiksmus planšetėje gali vaikščioti klasėje, jokių laidų ir būtino stovėjimo prie kompiuterio pelytės.

Vaizdo fiksavimas

Be technikos....

Kompiuteris / multimedija. Galima naudotis fotoaparatu, vėliau vaizdą perkelti į kompiuterį (jei užduotis atliekama kompiuterine programa). Gaištamas laikas aparatūros pasidalinimui, perkėlimui.

Planšetinis kompiuteris. Fiksuoju čia ir dabar, kelios sekundės ir vaizdas užduoties lape. Galima daugiau laiko skirti vaizdų kūrimui, atrankai ir minimaliai laiko skirti vaizdo skaitmeninimui ir talpinimui užduoties lape.

Informacijos paieška

Be technikos. Gera praktika yra skatinti mokinius apsidairyti aplink informacijos ieškant ne tik internete.

Kompiuteris / multimedija. Taip jau yra, kad internetas labai nepastovus reiškinys. Bet patikimesnis (bent jau tuo metu mūsų gimnazijoje) stacionariuose kompiuteriuose.

Planšetinis kompiuteris. Ieškant informacijos internete planšetai pralaimi (kad tai netrukdytų mokiniai turėjo mano kurtas knygeles, kuriuose taip pat galėjo rasti pavyzdžių užduočiai atlikti). Bet tai techninė problema, kurią galima ir reikia spręsti, bet tuo turi užsiimti ne mokytojai.

Kūrybinė užduotis (ornamentas langeliais)

Be technikos. Galima piešti languotame popieriuje, deja, tai užima daug laiko.

Kompiuteris / multimedija. Galima dirbti „Ecxel“ programa.

Planšetinis kompiuteris. Galima dirbti „NUMBERS“ programa.

Vadovėlis

Be technikos. Puiku, jei turime meno albumus. (leidžiama daug kokybiškų, bet ar jie įperkami mokyklų bibliotekoms?).

Kompiuteris / multimedija. Galima pasiruošti informacija atskirais failais (vaizdai, video…) ar bandyti juos sudėlioti kokioje nors programoje, kad nereikėtų gaišti laiko vienų uždarymui ar atidarymui (jei failai didesnės apimties, tai veiksmai gali užtrukti).

Planšetinis kompiuteris. Puikiausias pasirinkimas – „iBook“. Viskas estetiška, kompaktiškai talpinta. Yra galimybė mokiniams po kiekvieno skyriaus pasitikrinti žinias, taip skatinant savikontrolę, savimonę (juk atsakymų niekas netikrins, tik parodys tau pačiam, ar supratai informaciją).Deja, kol kas knygeles teks kurtis patiems ar tikėtis, kad artimiausiu laiku jas kažkas sukurs (galima pasiieškoti nemokamų anglų kalba).

Taigi galima daryti išvadą, kad pamokas kūrybingas mokytojas gali vesti ir naudodamasis technika, ir be jos. Nors vien kūrybiškumo menų pamokose kartais gali ir neužtekti, reikia ir materialių išteklių (meno albumai, žurnalai…). Minimali technika (kompiuteris, multimedija) suteikia galimybę parodyti įvairesnę medžiagą mokiniams (vaizdai, video, garsas) bei leidžia taupyti laiką atliekant kūrybinę užduotį ir per tą patį laiką sukurti daugiau eskizų – dėl to didesnė tikimybė pasirinkti geriausią darbą.

Planšetiniai kompiuteriai suteikia mobilumo tiek aiškinant medžiagą, tiek atliekant kūrybinę užduotį (nesi „pririštas“ prie kompiuterių klasės).

Vienareikšmiško atsakymo į klausimą, ar planšetiniai kompiuteriai yra gėris ar blogis, gal ir nėra. Kaip nėra ir vieno vaisto nuo visų ligų. Tiesiog reikia atsirinkti, kada ir kokias priemones tikslinga, o ne madinga naudoti. Aš pati dėčiau pliusą prie mobilių įrenginių panaudojimo ugdymo procese.

Aišku, naujovės atima daug jėgų ir laiko, bet turiningai (kuriant mokomąją medžiagą ar mokantis) praleistas laikas negali būti įvardintas kaip prarastas. O technika anksčiau ar vėliau atsiras. Jūsų patirtis kitokia? Padiskutuokime.

***

Tavo klasė taip pat išmani? Prisijunk prie mokykla-2-0-kaip-surasti-keli%C4%85-%C4%AF-%C5%A1iuolaikinio-moksleivio-prot%C4%85-ir-%C5%A1ird%C4%AF.htm"="">mokykla-2-0-kaip-surasti-keli%C4%85-%C4%AF-%C5%A1iuolaikinio-moksleivio-prot%C4%85-ir-%C5%A1ird%C4%AF.htm"" target="_blank">socialinės kampanijos „Mokykla 2.0 ir pasidalink savo pasakojimu, patarimais ir vaizdais.

Kampanija „Mokykla 2.0“siekiame atkreipti dėmesį į Lietuvos mokyklose naudojamas naująsias technologijas ir paskatinti diskusiją tarp mokinių, jų tėvų ir mokytojų. Savo istorijas iki spalio 22 d. siųskite adresu bendraukime@lrytas.lt arba įkelkite čia.

Išmaniausių klasių laukia prizai - trys ekskursijos po naująjį „Microsoft“ biurą Vilniuje, žaidimų kompiuteriai „Xbox 360“ su judesius atpažįstančiu priedu „Kinect“, taip pat nauja interneto svetainė mokyklai, kurią sukurs „Webas.lt komanda.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.