Neįgaliojo šeimą nustebino paradoksai Migracijos departamente: „Va tau ir ori senatvė“

Į redakciją kreipėsi neįgalų asmenį globojanti „Bendraukime“ skaitytoja Jolanta, nebežinanti, kur daugiau ieškoti pagalbos. 

Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
 Nesulaukęs paslaugos neįgalusis išsigando, ką be asmens dokumento reikėtų daryti susirgus ar dar blogiau – numirus.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
 Nesulaukęs paslaugos neįgalusis išsigando, ką be asmens dokumento reikėtų daryti susirgus ar dar blogiau – numirus.<br> 123rf.com asociatyvioji nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Migracijos departamentas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Jolanta

Jan 24, 2023, 5:30 PM, atnaujinta Jan 24, 2023, 6:07 PM

„Nemažai kalbama apie galimybes ir pagalbą neįgaliesiems pasiekti reikiamas įstaigas, gauti paslaugas, tačiau realybė kartais nustebina ir pagalbos ieškoti nežinia, kur reikia...

Situacija – garbaus amžiaus neįgaliam, nevaikštančiam ir tik gulinčiam asmeniui baigiasi asmens dokumento galiojimo laikas. Kadangi to dokumento reikia perkant vaistus, iškvietus greitąją, gulant į ligoninę, natūralu, kad iš anksto ėmėme domėtis, kaip tą dokumentą atnaujinti.

Prieš beveik 2 mėnesius iki būsimo pabaigos termino kreipiausi į Migracijos departamentą dėl paslaugos, kai darbuotojai atvyksta į namus ir vietoje sutvarkomi formalumai, man pasakė, kad užrašė į eilę ir su manimi susisieks.

Praėjo mėnuo – niekas neskambina, tad paskambinau aš ir klausiu, kokioj mes eilėj, kokia situacija ir tt, atsakymas – nėra jokių sąrašų, jokio eiliškumo, nieko pasakyti negaliu, nežinau kada kas jums darys kažką, jei užsirašėt – laukite, laukti gali būti kad reiks iki 4 mėnesių.

Dėl žmogiškos klaidos juk galėjo būti, kad darbuotojas mano prašymo niekur neįtraukė, tai ar dabar mūsų visai nėra niekur? Kaip patikrinti, ar esame užrašyti jie negali, sąrašų nėra. Tai kaip tada skambins, jei jų nėra, nesuprantu niekaip?

Paradoksalu – galima rezervuotis laiką pas gydytojus, į bankus, į registrų centrą , ir net tą pačią migraciją, tačiau kaip sutvarkyti tokių ligotų žmonių dokumentus – pakomentuoti negali niekas, atsakymas – laukite, niekuo padėti negaliu, eilė didelė, darbuotojų trūksta ir pan.

Gyvename Vilniuje, ne kokiam atokiam kaime, kaip tai išspręsti? Ką turi daryti senoliai, neturintys aktyvių giminaičių, kurie visomis išgalėmis bando ieškoti išeities?

Turint omeny, kad dar mėnesį dokumentas gaminamas, jau dabar aišku, kad kurį laiką reiks gyventi be jo ir jokiu būdu nesusirgti ir, neduok dieve, nenumirti, nes negalės niekas palaidoti...

Va tau ir ori senatvė, neįgaliųjų integracija ir visi kiti skambūs žodžiai, kurie tik žodžiais lieka...“ – rašė Jolanta.

Tiesa, tik pradėjus rengti publikaciją ir susisiekus su Migracijos departamentu, skaitytoja Jolanta greitai sulaukė pagalbos ir pasidžiaugė, kad problema buvo nedelsiant išspręsta.

„Labai ačiū jums už pagalbą – reikalai pajudėjo neįtikėtinu greičiu ir jau šiandien migracijos darbuotojai atvyko bei sutvarkė visus formalumus. Net įdomu, kaip jūs taip paveikėte juos“, – rašė moteris.

***

Migracijos departamento pateiktame komentare atsiprašoma ir paaiškinama situacija, kodėl taip galėjo nutikti.

Migracijos departamentas puikiai suvokia kliento susirūpinimą dėl jam laiku nesuteiktos paslaugos. Norėtume atsiprašyti kliento, tikėtis jo supratingumo bei paaiškinti susidariusią situaciją.

Praėjusių metų pabaigoje ir šių metų pradžioje Migracijos departamentas sulaukė itin daug asmenų skambučių, kuomet kreipiamasi dėl atvykimo į namus paslaugos.

Įprastai laukiančiųjų tokios paslaugos skaičius neviršydavo 100 klientų, tačiau sausio 19 dienos duomenimis, šios paslaugos dabar laukia net 474 asmenys.

Vidutiniškai per dieną didžiausias Migracijos departamento teritorinis klientų aptarnavimo padalinys, Vilniaus skyrius, sulaukdavo apie 30 prašymų suteikti atvykimo į namus paslaugą.

Tačiau pastaruoju metu pasitaikė atvejų, kuomet per dieną tokios paslaugos paprašydavo 70 ir daugiau asmenų.

Migracijos departamentas tokį staigų prašymų gausėjimą sieja su būtinybe kas dešimtmetį keisti asmens tapatybės korteles. Pastarąjį kartą jos masiškai buvo keičiamos 2013-aisiais, tad šiais metais, 2023-aisiais, neabejotinai išaugs ne tik klientų, atvykstančių į teritorinius skyrius, skaičius, bet ir daugės prašymų suteikti šias paslaugas namuose asmenims, praradusiems mobilumą.

Vilniaus skyriuje klientų aptarnavimą jų namuose vykdo du ekipažai, o vienas ekipažas per dieną vidutiniškai aptarnauja 15 asmenų.

Įprastai vieno kliento aptarnavimas jo namuose trunka 30 – 40 minučių.

Čia svarbu pabrėžti kelis papildomus aspektus.

Daug laiko Migracijos departamento komandoms užtrunka pati kelionė iki kliento namų. Įtakos turi ne tik fizinis atstumas iki asmens gyvenamosios vietos, bet ir kelių būklė, oro sąlygos bei sezoninis tiek pačių klientų, tiek ir Migracijos departamento darbuotojų sergamumas.

Vilniaus skyriaus darbuotojams, teikiantiems klientų aptarnavimo paslaugą jų namuose, neretai tenka įveikti didelius atstumus. Pavyzdžiui, vykti į Šalčininkų rajone esančią vadinamąją Dieveniškių kilpą (apie 80 km nuo Vilniaus). Vilniaus ir Šalčininkų rajonuose (t.y., Vilniaus skyriaus atsakomybės teritorijoje) taip pat važiuojama į nuošalius kaimus, vienkiemius, toliau nuo asfaltuotų kelių nutolusias sodybas ir pan.

Klientų aptarnavimo tempą veikia ir žmogiškieji faktoriai. Tokios paslaugos besiprašantys senjorai dažnai būna tiesiog išsiilgę paprasto neformalaus bendravimo, noriai kalbina pas juos atvykusius darbuotojus, kviečia pabūti ilgiau, o vėliau, sužinoję, kad bus fotografuojami, ima ieškoti geresnių drabužių, puoštis ir pan.

Visa tai labai ženkliai įtakoja klientų aptarnavimo laiko vidurkį tiek per dieną, tiek ir ilgalaikėje perspektyvoje.

Taip pat pasitaiko atvejų, kuomet paaiškėja, jog klientai neturi pasiruošę pinigų sumokėti valstybės rinkliavą už prašymo pakeisti dokumentus įforminimą. Tuomet sprendimas priimamas individualiai atsižvelgiant į esamas aplinkybes.

Yra buvę atvejų, kai asmuo tarnybiniu Migracijos departamento transportu nuvežamas iki artimiausios vietos, kur galima atsiskaityti už paslaugas, pvz., „Perlo“ terminalo. Jame klientas sumoka valstybės rinkliavą, kadangi be jos neįmanoma užsakyti dokumentų keitimo paslaugos.

Atsižvelgdamas į metų pradžioje susidariusią situaciją, Migracijos departamentas jau ėmėsi priemonių sumažinti laukiančiųjų atvykimo į namus paslaugos klientų skaičių.

Artimiausiu metu ketinama suformuoti papildomus ekipažus, optimizuoti jų maršrutus taip, kad vieno išvažiavimo metu būtų aptarnauta kuo daugiau klientų, o pirmenybė teikiama tiems asmenims, kurių dokumentų galiojimo terminas yra arčiausiai pabaigos.

Planuojama, kad vasario mėnesį mobilios paslaugos laukimo laikas sutrumpės iki poros savaičių“, – teigiama Migracijos departamento komentare.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.