Skuodo gimnazistai sukūrė suspaustu oru varomą kartingą

Esu 18-metis Linas Motiejauskas, Skuodo Pranciškaus Žadeikio gimnazijos III klasės mokinys, ir norėčiau su jumis pasidalinti savo projektu. Kartu su kolega Mariumi Jekučinskiu (17 m.), mokyklos projektiniam darbui sukūrėme suspaustu oru varomą kartingą.

Daugiau nuotraukų (1)

Linas Motiejauskas

Mar 4, 2013, 10:26 AM, atnaujinta Mar 10, 2018, 4:14 PM

Kartu su Mariumi mechanika domimės jau labai seniai - gal nuo 8 metų pradėjome domėtis motociklais.

Tad kai mokykloje gavome užduotį sukurti projektinį darbą, norėjome sukurti kažką neįprasto ir išmėginti savo jėgas ne tik ardant vidaus degimo variklį, bet ir jį perdarant į suspaustu oru varomą kartingą.

Kartingą pradėjome kurti rugsėjo mėnesį. Kadangi mokslai neleido susitikti darbo dienomis, tad kartingą kūrėme tik savaitgaliais. Viską sudėjus - pratūnojome apie mėnesį, nuo ryto iki vakaro, garaže.

Mums teko pirkti įvairias medžiagas, pradedant metalu ir baigiant sąvaržomis. Tikriausiai aplankėme visas Skuodo statybines ir automobilių parduotuves, kol suradome reikiamas dalis mūsų konstruojamam kartingui. Tai atėmė daug laiko. Stengėmės taupyti pinigus, tad medžiagas pirkome po truputį, nes tik taip tiksliai galėjome nustatyti, ko ir kiek mums reikia, o ką galėjome, tą patys pasidarėme. Kai ką davė pažįstami mechanikai.

Pavyzdžiui, kartingui pritaikėme seną kompiuterinių žaidimų sėdynę. Priekinius ratus paėmėme iš karučio, sukamąją atramą padarėme iš metalinio kampo, mediniams karkasams tvirtinti. Uždėjome motorolerio vairą. Iš dviračio „pasiskolinome“ galinę važiuoklę.

Iš viso išleidome apie 400 litų.

Sunkiausia buvo padaryti perdavimą nuo variklio į varomąjį ratą.

Aišku, mūsų sugalvotas variklio veikimo principas ir pats mūsų sukurtas kartingas nėra tiek ištobulintas, kad juo galėtum nuvažiuoti didelius atstumus. Kol kas jis rieda 200 metrų atstumą 22 km/h greičiu. Į 72 litrų talpos indus pripumpuojamas 30 barų slėgis.

Tačiau esame patenkinti ir savo ateitį siejame su transporto inžinerija. Suspaustu oru varomos transporto priemonės yra puiki alternatyva, siekiant mažesnio gamtos užterštumo. Tokių transporto priemonių varikliai yra kur kas paprastesni palyginti su elektriniais ar su vidaus degimo varikliais, todėl jų pagaminimo bei taisymo kaina yra mažesnė.

Kad suspaustu oru varomas variklis galėtų veikti, jam reikalingas kuo didesnis, bei kuo tvirtesnis didelį slėgį atlaikantis, indas. Įmontavus tokį indą į transporto priemonę, atsiranda didelė galimybė jį deformuoti per eismo įvykį, tokiu atveju - balionas suveiktų lyg bomba. Dėl šios priežasties, oru varomos transporto priemonės nesulaukia didelio dėmesio. Jeigu mums pavyktų, pasinaudojus aukštosiomis technologijomis, sukurti kuo tvirtesnį bei saugesnį balioną, oru varomos transporto priemonės galėtų užimti, dabar labai populiarių, vidaus degimo ar elektrinių variklių vietą automobiliuose.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.