Nuomota mašina Lietuvoje važinėjęs emigrantas pasigedo pinigų

Rašau, nes noriu, kad visuomenė žinotų ir išvengtų nemalonumų su automobilių nuomos kompanija „Greenmotion“.

Taip automobilis atrodė prieš išsinuomojant klientui.<br>„Greenmotion“ nuotr.
Taip automobilis atrodė prieš išsinuomojant klientui.<br>„Greenmotion“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Marius Skipitis

May 12, 2015, 4:18 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 2:42 AM

Su jais turėjau reikalų sugrįžęs į Lietuvą trumpų atostogų. Internete ieškojau automobilio, kuriuo galėčiau penkias dienas važinėtis Lietuvoje. Lyginant su kitomis žinomomis automobilių nuomos kompanijomis, ši bendrovė suviliojo mane maža automobilio nuomos kaina. Tačiau dabar suprantu, kodėl ta nuoma buvo tokia pigi, – jie atsiima pinigus už tariamą automobilio sugadinimą.

Atskridau į Vilnių vidury dienos, apie 12 valandą. Automobilių nuomos biuras įsikūręs visai šalia oro uosto esančiame viešbutyje. Užpildžiau dokumentus, iš kreditinės kortelės rezervuota 600 eurų – jei automobilis būtų apgadintas.

Internetu buvau susimokėjęs už pigiausios – ekonominės klasės automobilį, tačiau keista, kad vos atvykus konsultantai man pasiūlė už papildomą mokestį pasiaukštinti klasę. Atsisakiau, nes ne komforto man reikėjo, o tiesiog ratų. 

Keista ir tai, kad sutvarkius popierius automobilių nuomos konsultantai iš karto įteikė raktelius, tačiau automobilio kartu su manimi neapžiūrėjo, atseit jį yra nufotografavę. Tai pasiūlė padaryti ir man, jei ką rasiu. 

Atėjęs prie mašinos likau maloniai nustebintas, tai buvo nauja „Škoda Rapid“ (Lietuvoje registruota 2015 metų balandžio pradžioje). Apžiūrėjau automobilį iš išorės, jis buvo naujutėlis (rida apie 2000 kilometrų), tai niekur akis ir neužkliuvo. Atrodė, kad viskas nauja, gražu, be jokių įbrėžimų. 

Manau, kad buvau jeigu ne pirmas klientas, važiavęs šia mašina, tai tikrai bent jau antras. Tiesa, įsėdęs pamačiau, kad šiek tiek įbrėžtos daiktadėžės durelės. 

Tačiau 290 eurų man iš sąskaitos nuskaičiuota todėl, kad neva įbrėžtas mašinos buferis. 

Automobilį grąžinau po penkių dienų 4 valandą ryto, kai buvo skrydis į Angliją. Išskristi turėjau 6 valandą 30 minučių, automobilių nuomos kontora dar nedirbo, tad nebuvo galimybės kartu su darbuotoju apžiūrėti automobilio. 

Tačiau esu tikras, kad nebuvo jokių prisilietimų prie galinio buferio, ir tikrai žinau, kad važiavau atsargiai. 

Kadangi darbuotojai apžiūrėjo mašiną ne tik be manęs, bet ir be mano žinios, akivaizdu, kad ir mano parašo greta automobilį apžiūrėjusio vadybininko parašo nebuvo.  Taigi viskas sugalvota ir daryta vienašališkai, žinant, kad gyvenu Anglijoje ir man bus sunku ką nors įrodyti. 

Elektroninį laišką iš šios bendrovės gavau tik balandžio 29 dieną, be mano žinios vadybininkai jau buvo spėję automobilį ne tik iki serviso nuvairuoti, bet ir nuskaityti iš manęs minėtą pinigų sumą (nuskaičiavo balandžio 24 dieną). 

Teko skaityti ir kitų klientų atsiliepimus – visų nukentėjusiųjų istorijos labai panašios. Skaičiau, kad po kiek laiko kai kurie klientai gauna ir antrą elektroninį laišką, kad paskirta antra bauda už neva padarytus sugadinimus ir  taip iš kreditinės kortelės iščiulpiama visa užstatyta suma. Aš vis dar baiminuosi, kad ši firma gali taip pasielgti ir su manimi. 

*** 

„Bendraukime“ susisiekė su automobilių nuomos kompanijos „Greenmotion“ atstovu Tomu Šajevičiumi ir jis patvirtino, kad automobilio pažeidimas, nors ir nežymus, buvo užfiksuotas.

„Buvo patikrintas automobilis ir pastebėtas apgadinimas. Mes įtariame, kad apgadinta keliant arba traukiant iš bagažinės lagaminą. Tačiau mums nėra jokio skirtumo, kaip jis buvo apgadintas, tiesiog matome, kad dažai yra pažeisti“, – aiškino atstovas. 

Paklaustas, kodėl už šį, kaip jis pats pavadino, nežymų pažeidimą iš kliento sąskaitos nuskaičiuota net 290 eurų, vadybininkas paaiškino, kad žalą nustato ta atstovybė, iš kurios mašina buvo paimta, šiuo atveju automobilio „Škoda“. 

„Mes nesame žalos nustatymo ekspertai, automobilių atstovybės skaičiuoja žalą pagal tam tikrą sistemą, pripažįstamą draudimo bendrovių, teismų ir kitų institucijų. Todėl manome, kad žalos dydis nustatytas teisingai. O jeigu klientui atrodo, kad suma yra per didelė, jis pats gali kreiptis į automobilio atstovybę“, – sakė T.Šajevičius. 

T.Šajevičius taip pat patikino, kad norint nuskaičiuoti sumą iš sąskaitos kliento parašo nereikia.

„Kliento parašas nėra būtinas, nes nuomodamasis mašiną jis pasirašė kreditinės kortelės administravimo lapą. Atiduodami automobilį klientą informuojame apie riziką ir siūlome įsigyti papildomą draudimą, kuris sumažina riziką iki 300 eurų arba ją visiškai panaikina. Tačiau klientas atsisakė, todėl jam teko prisiimti visą atsakomybę už automobilį“, – sakė T.Šajevičius.

Atstovo teigimu, kadangi nuomojamos mašinos yra beveik naujos, įmonė reikalauja grąžinti automobilį identiškai tokį, koks jis buvo prieš  išnuomojant.

*** 

Europos vartotojų centro komentaras:

„Europos vartotojų centras nagrinėja vartotojų prašymus dėl informacijos suteikimo ir skundus dėl netinkamos kokybės prekių ar paslaugų, įsigytų kitoje nei vartotojo gyvenamosios vietos Europos Sąjungos valstybėje narėje, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje.

Centras skundus nagrinėja taikiu būdu, kompromiso principu ir Europos vartotojų centro sprendimai neturi privalomosios galios. Mūsų paslaugos yra nemokamos. Nepavykus taikiai išspręsti vartotojo skundo, byla, vartotojo sutikimu, yra persiunčiama alternatyvaus ginčų nagrinėjimo institucijai, esančiai prekių pardavėjo ar paslaugų teikėjo valstybėje.

Nuomojantis automobilį iš paslaugos teikėjo registruoto kitoje ES šalyje, Norvegijoje ar Islandijoje, prieš pasirašydami nuomos sutartį, būtinai patikrinkite, ar automobilio kėbulas nesubraižytas ir neįlenktas, sužymėkite visus esamus automobilio apgadinimus (nuomos sutartyje paprastai būna tam skirtas automobilio brėžinys) – įbrėžimus, stiklo įtrūkimus, ratų gaubtų apibraižymus ir pan. Geriausia patikrinti automobilį dalyvaujant nuomos kompanijos darbuotojui.

Tuo atveju, jeigu tokios galimybės nėra, pažeidimus nufotografuokite bei nedelsiant praneškite paslaugos teikėjui. Reikalaukite raštiško patvirtinimo, kad jūsų pretenzija gauta. Nesuderinę apgadinimų pradžioje, rizikuojate, kad nuomos gale gali tekti sumokėti už tai, ko nepadarėte. Taip pat reikalaukite, kad jums būtų raštiškai patvirtinta, jog automobilis grąžintas nepriekaištingos būklės.

Jei pastebėjote, jog paslaugos teikėjas nuo jūsų banko kortelės nuskaičiavo pinigus, su raštišku skundu kreipkitės į paslaugos teikėją bei reikalaukite paaiškinimo. Jeigu paslaugos teikėjas nurodys, kad pinigai buvo nuskaičiuoti dėl jūsų nuomos laikotarpiu automobiliui padarytos žalos, prašykite jog paslaugos teikėjas pateiktų įrodymus grindžiančius šiuos teiginius: automobilio apžiūros protokolą, pažeidimų nuotraukas, sąskaitą iš autoserviso už automobilio taisymą ir pan.

Jeigu vartotojas gyvena Lietuvoje bei įsigijo automobilio nuomos paslaugą iš paslaugos teikėjo, kurio buveinė yra kitoje ES šalyje, Norvegijoje ar Islandijoje ir susidūrėte su problemomis, galite kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje“ – patarė centro atstovas. 

Sekite mus „Facebook“ ir skaitykite daugiau skilties „Bendraukime“ temų.

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.