Viešajame transporte išsitraukė termometrą ir nepatikėjo: „Galima ledus gaminti“

Kaune nuolatos važinėju autobusais, troleibusais ir noriu pasidalinti savo nedideliu tyrimu. 

 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br>M.Patašiaus asociatyvioji nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br> Skaitytojo nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br> Skaitytojo nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br> Skaitytojo nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br> Skaitytojo nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br> Skaitytojo nuotr.
 Kaunietis nusprendė pamatuoti, kokia temperatūra yra viešajame transporte.<br> Skaitytojo nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Saulius

Feb 27, 2018, 5:56 PM

Anksčiau nuolatos važinėdavau troleibusais, nes ten, kur gyvenu, jų daugiausiai važiuoja. Bet atėjus žiemai esu priverstas perlipti į mikroautobusiukus. Nes troleibusais važinėti nebeįmanoma. 

Šiandien paėmiau termometrą ir pravažiavau visais – troleibusu, autobusu, mikroautobusu. Lauke buvo -17 laipsnių. 

Paskutinė kelionė buvo 53 mikroautobusiuku pati šilčiausia. Termometras rodė 20 laipsnių.

Juokavom su draugu, kad pas jį namie šalčiau būna. Kai lauke taip šalta, norisi, kad bent viešajame transporte nebūtų minusinė temperatūra...

***

„Kauno autobusų“ atstovė spaudai Ramunė Tarandė komentavo, kad „Kauno autobusai“ paslaugas keleiviams teikia pagal Viešųjų paslaugų teikimo sutartyje numatytus reikalavimus (paslaugos užsakovas – Kauno miesto savivaldybės administracija). 

„Sutartyje yra numatyti standartiniai reikalavimai transporto priemonėms, vienas iš jų – transporto priemonės salonai turi būti šildomi vežant keleivius, kai oro temperatūra yra žemesnė nei 0 laipsnių Celsijaus. Kadangi autobusas/troleibusas yra mobilus statinys, jokie kiti reikalavimai nėra taikomi.

Šildymo sistemos yra įrengtos visose transporto priemonėse, vairuotojai jas tikrai įjungia, tačiau autobusai ir troleibusai yra laikomi atviruose parkuose, tad salonai šaltuoju metų laiku įšyla ne iškart, o dažniausiai tik po 2–3 reisų arba po 1–1,5 valandos.

Kita vertus, palaikyti pastovią ir gana aukštą teigiamą temperatūrą transporto priemonėje, kuri stoja stotelėse kas 250–450 metrų ir visas 1,20 m pločio duris (trejas, ketverias ar netgi penkerias) atidaro kas 1–1,5 min (stoti ir atverti visas duris įpareigoja aukščiau minėta sutartis), tikriausiai nėra įmanoma. Jeigu ir kambaryje, kuriame palaikoma 20–24 laipsnių temperatūra, kas tiek laiko vis atidarytume balkono duris, temperatūra tikrai gerokai kristų žemyn.

Deja, ties autobusų / troleibusų durimis įrengti kokias nors „šilumos užuolaidas“, kaip, pavyzdžiui, prekybos centruose, nėra techninių galimybių, to nenumato ir transporto priemonių gamintojai.

Mažuosiuose miesto tipo autobusuose, kurie yra nauji, gerokai mažesnės talpos ir atidaromos tik vienos durys, užtikrinti aukštesnę temperatūrą yra gerokai lengviau, tad ir keleiviams juose šilčiau.

Sakoma, kad nėra blogo oro, gali būti tik netinkama apranga. Tad keleiviams norėtume palinkėti sveikatos, žvarbią žiemos dieną šilčiau apsirengti ir aktyviau judėti, keliant kūno temperatūrą“, – komentavo „Kauno autobusų“ atstovė spaudai R. Tarandė.

 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.