Kurjerių veiksmai per karantiną tiesiog pribloškia: siuntos – nemirtingiesiems?

„Šiandien Dvarčionyse nufilmuotas vaizdelis. Nei pirštinių, nei kaukių, nei saugaus atstumo.

Kurjerių tarnybos šiomis dienomis turi itin daug darbo.<br>123rf nuotr.
Kurjerių tarnybos šiomis dienomis turi itin daug darbo.<br>123rf nuotr.
Kurjerių tarnybos šiomis dienomis turi itin daug darbo.<br>123rf nuotr.
Kurjerių tarnybos šiomis dienomis turi itin daug darbo.<br>123rf nuotr.
Siuntinį pristatęs kurjeris neturėjo jokių apsaugos priemonių. Siuntą priėmęs pirkėjas – taip pat.<br>Stopkadras.
Siuntinį pristatęs kurjeris neturėjo jokių apsaugos priemonių. Siuntą priėmęs pirkėjas – taip pat.<br>Stopkadras.
Siuntinį pristatęs kurjeris neturėjo jokių apsaugos priemonių. Siuntą priėmęs pirkėjas – taip pat.<br>Stopkadras.
Siuntinį pristatęs kurjeris neturėjo jokių apsaugos priemonių. Siuntą priėmęs pirkėjas – taip pat.<br>Stopkadras.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Apr 4, 2020, 10:43 AM, atnaujinta Apr 6, 2020, 9:16 AM

Ir kurjeriams, ir klientui – nusispjaut ant mūsų“, – filmuotu siužetu ir savo komentarais pasidalijo vilnietis Evaldas. 

Jo užfiksuotame vaizdo siužete matyti, kaip kurjeris į daugiabučio kiemą pristato siuntą ir atiduoda ją pirkėjui. Tiek vienas, tiek kitas – be jokių apsaugos nuo koronaviruso priemonių.

Kurjeris paduoda pirkėjui specialių prietaisą, šis pasirašo ir atiduoda jį atgal. Abu juos skiria ne daugiau nei pusmetris.

„Siunta nemirtingiesiems“, – taip pakomentavo Evaldas. 

Kol paskelbtas karantinas, kurjerių tarnybos turi itin daug darbo.

Portalas lrytas.lt šią savaitę sulaukė ne vieno laiško, kuriuose skaitytojai piktinasi įvairių tarnybų kurjeriais, pasak jų, nedėvinčiais jokių apsaugos nuo koronavirusų priemonių.

Žinodami, kad kurjeriai važinėja nuo vieno kliento pas kitą, jie nerimauja dėl galimo užkrėtimo koronavirusu.

„Taip jau nutiko, kad baigėsi mano močiutės sutartis su vienu mobiliojo ryšio operatoriumi, ir ją reikėjo pratęsti. Operatoriaus atstovė išsiuntė naują sutartį ir naują SIM kortelę.

Kurjeris atvyko jau kitą dieną nurodytu laiku. Močiutė per laiptinės duris (skaidrus durų stiklas) pateikė tapatybės kortelę, kurjeris, vengdamas kontakto, nusirašė duomenis.

Bet norėdamas atiduoti siuntą kurjeris turėjo duoti močiutei pasirašyti atsiųstą 4 lapų sutartį, ir ant kiekvieno lapo reikėjo dėti parašą. Kurjeris nedėvėjo vienkartinių pirštinių, nedėvėjo apsauginės kaukės, nesilaikė saugaus atstumo (vartė lapus ir rodė kur pasirašyti).

Ar karantino laikotarpiu, kai reikia laikytis saugaus atstumo ir visų įmanomų priemonių, tikrai taip turi būti? Žmogus, patenkantis į rizikos grupę, turi pasirašinėti dokumentus iš kurjerio rankų, kuris nedėvi jokių apsaugos priemonių?“ – klausė lrytas.lt skaitytojas Justas.

100 siuntų per dieną

Situaciją pakomentavo „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila. 

„Pirmąją karantino savaitę, kaip ir visi, patyrėme problemų dėl kai kurių apsaugos priemonių, nes jų tiesiog niekur nebuvo. Visiems aiškus prioritetas buvo ir yra medikai. 

Bet reikia pripažinti, kad po medikų ir kasos darbuotojų prekybos centruose kurjeriai turbūt būtų treti, kuriems labiausiai reikia apsaugos priemonių, nes per dieną pristato apie 100  siuntų, taigi, įsivaizduokite, koks tai tempas ir kiek kontaktų su siuntų gavėjais.

Dabar jau esame aprūpinę kurjerius tiek pirštinėmis, tiek dezinfekciniu skysčiu, tiek apsauginėmis kaukėmis. Be to, kiekvieną rytą, prieš išvykstant pristatyti siuntų, matuojame tiek kurjerių, tiek siuntų rūšiavimo terminalų darbuotojų temperatūrą Vilniuje ir Kaune. Tikime, kad kurjeriai naudojasi visomis suteiktomis priemonėmis ir saugo tiek save, tiek kitus.

Ne paskutinėje vietoje ir prevencinės-informacinės priemonės. Nuolat transliuojame saugos informaciją kurjerių darbo skeneriuose, šią savaitę papildomai pradėjome skelbti ir informaciniuose ekranuose ir skelbimų lentose.

Mažinant kontaktų kiekį mūsų verslo klientai trumpina įvairius dokumentus (įvairios sutartys, garantiniai dokumentai ir pan. – ne mūsų, o mūsų verslo klientų), kiek įmanoma trumpina ir informacijos kiekį, ir puslapių, o tuo pačiu – parašų skaičių.

Tačiau galbūt svarbiausia – tai paties siuntų pristatymo proceso pakeitimas į bekontaktį.

Paprastai ir žmogiškai kalbant, neeilinė situacija pavertė įprastinį siuntų pristatymą kone neįmanomu tiek dėl kurjerių, tiek siuntų gavėjų saugumo. Su analogiška situacija susidūrė visos siuntų bendrovės visame pasaulyje. Ne išimtis buvome ir mes, todėl buvo sukurtas toks siuntos procesas, kuris abipuses rizikas mažintų maksimaliai.

Be abejo, jį ruošdami atsižvelgėme į teisininkų rekomendacijas, nes tokie veiksmai atliekami iš esmės ir dėl dar dviejų priežasčių. Pirma – kad siuntos gavėjas gautų siuntą, antra – kad siuntėjas būtų tikras, jog siuntą tikrai pristatėme, ir būtent tam gavėjui, kuriam ir turėjo būti pristatyta. Esminis pokytis pristatant siuntas yra tas, kad šiuo atveju negauname siuntos gavėjo parašo, todėl turime spręsti šią problemą kitais būdais.

Šiuo metu DPD Lietuva siuntas pristato vadovaudamasi tokiu bekontakčiu procesu 

Kurjeris siuntą pristato ir palieka laikydamasis saugaus 2 metrų atstumo, o siuntą perduoda gavėjui atlikus vieną iš šių veiksmų:

parodžius dokumentą, kurjeris į skenerį įveda paskutinius 5 dokumento numerio skaičius (tai ne asmens kodo skaičiai). Tinka pasas, ID kortelė, vairuotojo pažymėjimas ir leidimas gyventi Lietuvoje;

jei siuntos gavėjas neturi ar nenori pateikti savo dokumento, kurjeris, gavėjui sutikus, gali iš 2-3 metrų jį nufotografuoti su siunta;

nesutikus nusifotografuoti, kurjeris siuntą nukreips į DPD „Pickup“ paštomatą (siuntos dydis turi atitikti paštomato išmatavimus).

Jei siunta yra skirta įmonei, kurjeris nufotografuoja įmonės patalpose paliktas siuntas.

Atsisakius visų galimų būdų, siuntos nepristatome ir ji yra grąžinama siuntėjui.

Taigi, kaip matote, toks procesas yra sukurtas ir tam, kad gavėjas turėtų kuo daugiau pasirinkimų kaip gauti siuntą, ir kad ją apskritai gautų nesukeldamas grėsmės nei sau, nei kurjeriui. 

Tobulų procesų nėra ir, karantinui užsitęsus, ateityje galbūt jį dar ne kartą koreguosime, tačiau tiek kalbant apie esminę kurjerių misiją pristatyti siuntas, tiek teisiniu duomenų tvarkymo pagrindu tai yra teisėtas DPD ir siuntėjo interesas įteikti siuntą tinkamam siuntos gavėjui“, – paaiškino T.Vaišvila. 

Ši subjektyvi autoriaus nuomonė nebūtinai sutampa su redakcijos: už skaitytojo turinį lrytas.lt neatsako.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.