Garsaus lenkų kilmės amerikiečio architekto Danielio Libeskindo vadovaujamos „Studio Libeskind“ projektas 2016 m. balandžio mėnesį laimėjo Vilniaus miesto savivaldybės, Lietuvos architektų sąjungos bei investicijų valdymo bendrovės „Lords LB Asset Management“ rengtą tarptautinį architektūrinį konkursą.
Dešiniajame Neries krante atsirasiantis daugiafunkscis kompleksas „k18b“ neabejotinai pakeis Vilniaus veidą.
„k18B“ bus ryškus dešiniojo Neries kranto akcentas, įpūs gyvybės ir energijos tolesnei Konstitucijos prospekto plėtrai. Projektuodami šį kompleksą sukūrėme naują XXI a. Vilniaus traukos tašką, papildantį esamą architektūrinį ir istorinį šios vietos kontekstą“, – portalui lrytas.lt yra sakęs D.Libeskindas.
O mero socialinio tinklo puslapyje užvirė diskusijos.
„Visa tai yra, atleiskite, šlamštas – tol, kol Baltasis tiltas nepavirs 4 eismo juostų gatve, palendančia į tunelį po Libenskindu ir išlendančia Šnipiškėse. Šnipiškėse vietos plačiai gatvei yra sočiai, tik porą lūšnų reikia nugriauti“, – rašo neabejingas vilnietis.
Į jo nuomonę meras netrukus sureagavo: „Šiaip aš pats sakyčiau, kad struktūriškai tai labai didelės problemos išsprendimas. Logika aiški. Nors ir lieka klausimų dėl judėjimo po apačia, taip pat dėl estetinių aspektų aiškumo – kad tikrai būtų gražu ir jauku.“
Kodėl pėstiesiems labirintai padaryti, o automobiliams – autostrada? Gal galima automobilių judėjimą nuleisti po pėsčiųjų perėja? Ar dviratininkais pasirūpinta? – tokius klausimus kelia feisbuko vartotojai.
„Viskas bus, bet po poros dešimtmečių“, – įvertino Ernestas.
Primename, kad bendras „k18B“ komplekso plotas su trijų lygių požemine automobilių stovėjimo aikštele turėtų siekti 43,4 tūkst. kv. metrų o naudingasis – 36,2 tūkst. kv. metrų. Oficialiai skelbta, kad Konstitucijos pr. 18B iki 2020 metų planuojama pastatyti A klasės 18,6 tūkst. kv. metrų ploto biurų ir viešbučio „Radisson Red“ pastatą.
Investicijos į projektą sieks per 50 mln. eurų, iš kurių 2 mln. eurų planuojama skirti investicijoms į viešąją erdvę.