Lietuviai būstą renkasi ir pagal emocijas

EIKA įmonių grupė per pirmą 2017 m. ketvirtį atliko savo klientų, įsigijusių būstą per 2016 m., apklausą, siekdama išsiaiškinti, kokiais kriterijais ir savybėmis remiantis, jie išsirinko ir priėmė sprendimą įsigyti būstą. Nuo 2006 m. atliekamas tyrimas atskleidžia, kad per paskutinius trejus metus būsto pirkėjams svarbiausi kriterijai renkantis būstą yra kaina, vieta ir kokybė, tačiau galutinio sprendimo priėmime didelę įtaką turi tokie emociniai kriterijai, kaip bendrovės reputacija ar vaizdas pro langą.

Būsto pirkeGalutinio sprendimo priėmime didelę įtaką turi tokie emociniai kriterijai, kaip bendrovės reputacija ar vaizdas pro langą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Būsto pirkeGalutinio sprendimo priėmime didelę įtaką turi tokie emociniai kriterijai, kaip bendrovės reputacija ar vaizdas pro langą.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 6, 2017, 11:52 AM, atnaujinta Apr 13, 2017, 9:09 PM

Analizuojant paskutinių trijų metų – 2014 m., 2015 m. ir 2016 m. – būsto pasirinkimo kriterijus, kai klientas tik pradeda paieškas, duomenis, pirmajame penketuke matome tris dominuojančius kriterijus: statybos darbų kokybę, kainą ir vietą mieste.

2014 m. būsto pasirinkimo kriterijų penketuke dar matėme būsto išlaikymo kainos kriterijų, o anksčiau buvusį aktualų pastato energinio efektyvumo kriterijų pastaraisiais metais iš penketuko išstūmė būsto išplanavimo kriterijus.

2015 m. į penketuką įsiveržęs bendrovės reputacijos kriterijus stiprias pozicijas (ketvirta vieta) išlaikė ir 2016 m.

Pasak EIKA plėtros direktoriaus Martyno Žibūdos, kai analizuojame klientų jau atliktą sprendimą, matome, jog daugiau įtakos įgyja emocijomis pagrįsti kriterijai.

„2016 m. klientai nurodė, kad priimant galutinį sprendimą pirmoje vietoje buvo rajonas/vieta mieste, antroje – bendrovės reputacija, toliau rikiuojasi statybos metai, kaina ir statybos darbų kokybė. Tikėtina, kad toks priimto sprendimo kriterijų pasiskirstymas atskleidžia gyventojų norą gyventi infrastruktūros ir logistikos atžvilgiu patogioje vietoje ir būti tikriems, kad būstą parduodanti bendrovė, sauganti savo reputaciją, laikysis savo įsipareigojimų ne tik pardavimo procese, bet ir kitais būsto gyvavimo etapais,“ – teigia M. Žibūda. Tuo tarpu, tiek renkantis, tiek padarius sprendimą įsigyti būstą, jau keleri metai mažiausiai aktualiu kriterijumi yra įvardinamos draugų ir pažįstamų rekomendacijos, būsto įrengimo lygis bei būsto kreditavimo sąlygos.

Vertinant pasirinkimą pagal būsto savybes, per visus šiuos trejus metus penketukas šiek tiek keičiantis pozicijoms išlieka toks pat: garso izoliacija, parkavimosi galimybės, eksploatavimo išlaidos, šiltinimo medžiagos ir aplinka šalia pastato/kiemas. Tačiau, pasak M. Žibūdos, kai vertiname klientų atsakymus apie jau padarytą sprendimą, matome, kad emocijos čia ir vėl šiek tiek daugiau: klientams išlieka labai svarbios eksploatavimo išlaidos, garso izoliacija, šiltinimo medžiagos, bet ne mažiau svarbus ir vaizdas pro langą bei aplinka šalia pastato, kiemas.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.