Žemaitės g. 28-asis namas turėjo būti užbaigtas renovuoti šių metų birželį. Tačiau darbų pabaigos nematyti iki pat šiol, o kantrybę praradę gyventojai jau skaičiuoja ir nuostolius.
Vėžlio greičiu dirbantys statybininkai išsėmė ir Būsto energijos taupymo agentūros (BETA) kantrybę. Imta svarstyti, kad rangovą reikėtų šalinti iš renovacijos programoje dalyvaujančių įmonių sąrašo.
„Iš tiesų padėtis čia yra bloga, gyventojų nepasitenkinimas pagrįstas. Jei statybininkai dirbtų, o ne trypčiotų, darbą užbaigtų per kelias savaites“, – sakė BETA specialistė Dovilė Giačienė.
Padrąsino kaimynų pavyzdys
20 butų name gyvenantys tauragiškiai savo daugiabutį renovuoti ryžosi iš trečio karto. Dukart šio sumanymo buvo atsisakyta dėl apskaičiuotų pernelyg didelių išlaidų.
Abejonės išnyko, kai į daugiabučių atnaujinimo programą įsitraukė gretimas namas.
„Šį namą statybininkai visiškai sutvarkė per tris mėnesius. Žiūrėjome ir stebėjomės, kaip daugiabutis kasdien keičiasi“, – sakė namo gyventoja Ona Alšauskienė.
Kai renovacijai pasiryžę ir iššūkį įveikę kaimynai gavo stulbinamai mažas sąskaitas už šildymą, abejonės išnyko ir Žemaitės g. 28-ojo namo gyventojams.
Daugiau ilsėjosi nei dirbo
Rangovo konkursą laimėjo bendrovė PST, o darbus atlikti pavedė savo antrinei įmonei „Klaipstata“. Pastaroji turėjo viską užbaigti iki vidurvasario, bet pabaigos ir dabar nematyti.
„Buvome sukėlę triukšmą, vyko susirinkimas, rangovo atstovas žadėjo dirbti savaitgaliais, bet viskas liko pažadais, – piktai kalbėjo namo gyventojos. – Abejojame, ar šiemet apskritai užbaigs darbus, nes orai subjuro. Juk dažną dieną čia būna tik po 2–3 darbininkus.“
O.Alšauskienė piktinosi, kad statybininkai daugiau ilsėjosi nei dirbo: „Pirmadieniais jų nebūdavo. Pasirodydavo antradienį įdienojus, o namo išvažiuodavo dažniausiai ketvirtadienį.“
Jau skaičiuoja patirtą žalą
O.Alšauskienė sakė, kad kilo įtarimų ir dėl statybininkų sąžiningumo, nes kelis kartus buvo pričiupti į lengvąjį automobilį kraunantys statybines medžiagas. Darbininkai aiškindavo, neva jas veš į kitą objektą.
Vis dėlto nebaigto naujinti namo gyventojai pripažino, kad vėjas nebekošia sienų ir butuose jau šilčiau. „Tačiau mes nukentėsime finansiškai. Kol namas neatiduotas naudoti, mokėsime ne už sunaudotą šilumą, o senuoju metodu – už būsto plotą“, – sakė O.Alšauskienė.
Šiai gyventojai už 31 kvadratinio metro ploto buto atnaujinimą teks mokėti beveik 7800 eurų. Suma būtų buvusi dar didesnė, jei būtų reikėję keisti langus, įstiklinti balkoną.
Palaiko gyventojus
Tauragėje gyvenanti BETA atstovė D.Giačienė sakė dažną dieną užsukanti pažiūrėti, kas vyksta šiame daugiabutyje.
„Kalta darbus atliekanti įmonė. Kitur būna vėlavimų, tai yra normalu, bet viskas vyksta ne taip. Žinau, kad šiame objekte terminas bus pratęstas, o administratorius sumokės už elektros instaliacijos keitimą“, – sakė D.Giačienė.
Jos teigimu, darbo šiame daugiabutyje liko išties nedaug – jeigu statybininkai dirbtų kasdien, pakaktų ir mėnesio.
Kratosi metamų kaltinimų
Daugiabutį už daugiau nei 345 tūkstančius eurų atnaujinančios bendrovės „Klaipstata“ vadovas Rimantas Skarbalius sakė, kad dauguma gyventojų išsakytų priekaištų – nepagrįsti.
„Metų pradžioje negalėjome dirbti kelis mėnesius, nes gyventojai pasistengė ir darbai buvo sustabdyti. Tada turėjome būrį žmonių, bet negalėjome dirbti. Vėliau kelių butų savininkai neįsileido į balkonus, teko grasinti net policija, – sakė įmonės direktorius. – Priežastys buvo svarios, viskas buvo fiksuota, todėl pratęstas terminas iki gruodžio 28-osios.“
Pasak R.Skarbaliaus, gyventojai ne kartą bandė išsireikalauti darbų už dyką: „Jie manė, kad mes privalome už savo pinigus pakeisti elektros instaliaciją, laukujes duris, kurių pirma patys nenorėjo keisti“.
„Klaipstatos“ direktorius kratėsi kaltinimų dėl nekokybiško darbo: „Šiukšlės bus išvežtos, darbai padaryti kokybiškai. Jei lietus sumerkė šiltinimo medžiagas, jas keisime. Mes tik vėluojame, bet kaltę turėtų prisiimti ir gyventojai.“