Gyventojams trūko kantrybė – palikti statybos defektai pavojingi gyvybei

Penktame daugiabučio aukšte sudėti ir jau vos besilaikantys stogeliai grėsmingi gyvybei – bet kuriuo momentu krisdami gali sužaloti į balkoną išėjusius vaikus ar traumuoti juos lakstančius po langais.

Namo gyventojai reiškia pretenzijas dėl statybinio broko.<br>R.Genienės nuotr.
Namo gyventojai reiškia pretenzijas dėl statybinio broko.<br>R.Genienės nuotr.
Stogeliai įsirėžę į namo sieną.<br>R.Genienės nuotr.
Stogeliai įsirėžę į namo sieną.<br>R.Genienės nuotr.
Balkonai liko be apdailos.<br>R.Genienės nuotr.
Balkonai liko be apdailos.<br>R.Genienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Regina Genienė, kurjeris.lt

May 27, 2019, 9:27 PM

Su tokia bėda į redakciją kreipėsi Taurų dvaro gatvės 34 a namo gyventoja Virginija Kutnickienė. Ji teigė, kad niekaip nepavyksta namą renovavusio rangovo „Apastata“ prisikviesti ištaisyti paliktą broką.

Apkartęs renovacijos džiaugsmas

„Mūsų prašymu vykstant namo renovacijai penktame aukšte sudėjo stogelius virš balkonų. Tik darbą atliko nekokybiškai: stogeliai yra pritvirtinti ne prie sienos, o prie „putos“. Todėl vėjui pučiant jie vis labiau išklibinami: vienur stogeliai yra įsirėžę į namą, kitur – išjudinti laisvai balansuoja juos laikantys varžtai. Vienas kampinis stogelis buvo nukritęs, „Apastatos“ darbininkai iš naujo pritvirtino“, – pasakojo V.Kutnickienė

Ji parodė, jog namo balkonai yra likę be apdailos. Taip atsitiko todėl, kad nesutvirtinus siūbuojančių balkonų buvo atlikta jų apdaila. Gyventojams reikalaujant apdailas pašalino ir balkonus sutvirtino, tačiau vėl jas uždėti nebeliko lėšų. Moters teigimu, prastas ir stogo nuolydis, nes sniegas krenta ant palangių. Esant stogeliams sniegas turėtų nukristi stačiai. Rekuperatoriai sudėti netinkamai, pritvirtinta tik viena jų dalis. Gyventojus neramina ir tai, jog eina penkti metai po renovacijos, tuoj baigsis garantinis laikotarpis – tai negi savomis lėšomis turėsią remontuoti?

Prieš pusantrų metų vis tik atkakli moteris išsireikalavo, jog pusę stogelių bendrovės darbininkai pritvirtintų taip, kaip reikia. Anot jos, pradėjus naikinti broką, rangovui „Apastata“ pritrūko jėgų – pusę jų suremontavo, o kitą pusę paliko neterminuotam laikotarpiui. Tuomet energingoji namo atstovė V.Kutnickienė nenurimo, daugelį kartų skubėjo pas daugiabučių namų administravimo tarnybos vadovę Gintarę Skrodlienę, raštiškai kreipėsi į savivaldybę. Šiuo metu moteris renka reikalingus dokumentus, ketindama aukščiau minėtą bendrovę paduoti į teismą.

Balkonai liko be apdailos

Namą administruojančios įmonės atstovė G.Skrodlienė informavo, kaip sekėsi spręsti šią problemą. Ji teigė, jog ne kartą kreipėsi į rangovą, bendrovę „Apastata“ dėl atsiradusių defektų šalinimo, tačiau ši į siunčiamus raštus ir statinio apžiūros raštus nereagavo:

„Rangovui vengiant šalinti statinio garantiniu laikotarpiu nustatytus statybos defektus, 2017 m. rugsėjo mėnesį raštu kreipėmės į Klaipėdos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentą (VTPSI), kad būtų imtasi priemonių, kreipiamasi į VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centrą (SPSC) dėl šio rangovo veiklos įvertinimo ir dokumento, suteikiančio rangovui teisę vykdyti atitinkamus statybos darbus, panaikinimo.

Reaguodama į kreipimąsi, po mėnesio VTPSI perdavė medžiagą SPSC apie rangovo – „Apastata“ – vengimą šalinti daugiabučiuose namuose modernizavimo darbų defektus, išryškėjusius garantiniu laikotarpiu“.

2018 m. sausio mėnesį G.Skrodlienė sulaukė SPSC sprendimo, nurodančio, kad „Apastata“ suderintų ir pasirašytų susitarimą dėl visų statybos defektų pašalinimo daugiabučiuose namuose.

Pasak moters, „Apastata“ į siunčiamus raštus ir statinio apžiūros aktus, siųstus 2018-ųjų birželio, liepos, rugpjūčio mėnesiais, nereagavo, pasirašyto susitarimo nesilaikė ir dalies defektų nepašalino. Todėl 2018 m. rugpjūčio mėnesį buvo kreiptasi į SPSC dėl susitarimo nesilaikymo ir defektų nešalinimo.

Daugiabučius namus administruojanti tarnyba spalio mėnesį iš SPSC sulaukė atsakymo, kad jei „Apastata“ nepašalins likusių defektų, vadovaujantis Statybos įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 2 punktu, bus sustabdytas 6 mėnesiams šios bendrovės kvalifikacijos atestatas. Tuomet „Apastata“ įsipareigojo likviduoti visus defektus esant palankioms oro sąlygoms, bet ne vėliau kaip iki 2019 m. gegužės mėnesio. G.Skrodlienė balandžio mėnesį el.paštu siuntė bendrovei priminimą.

Sutvarkys per savaitę

Bendrovės „Apastata“ direktorius Mindaugas Apavičius teigė, jog situacija yra žinoma: buvo sulaukę iš minėto namo pretenzijų, darbus atliko. Jis atsakomybės nesikratė ir patvirtino, jog garantiniu laikotarpiu yra atsakingi, rūpinasi namais, kuriuose atliko modernizavimą.

„Gavę pretenziją ją užregistruojam ir paskiriam žmones atlikti reikiamus darbus“, – apie bendrovėje esamą tvarką atviravo direktorius.

Gegužės 13 dieną kalbėjome su vadovu M.Apavičiumi. Jis el. paštu informavo, jog tą pačią dieną pats nuvykęs prie daugiabučio, Tauragės dvare 34 a, jį apžiūrėjo, visus stogelius rado savo vietose. Įvertinęs situaciją nusprendė 4 stogelius sutvirtinti, nors projekte toks sustiprinimas nebuvo numatytas. Jis patikino, jog darbus tikrai atliks.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.