Patys net neprisistatė
„Gal Stalino laikai sugrįžo?“ – stebėjosi panevėžiečiai, skirstydamiesi iš miesto savivaldybėje prieš kelias dienas vykusio senojo autobusų stoties pastato kapitalinio remonto projekto pristatymo.
Gyventojus pirmiausia nustebino tai, kad jiems buvo liepta užsiregistruoti, o jų klausimai buvo įrašinėjami.
Tuo metu patys valdžios atstovai net neprisistatę.
Kai kurie žmonės prisipažino tokioje keistoje aplinkoje taip ir neišdrįsę paklausti, kada pagaliau miestas turės naują, modernią autobusų stotį.
Ir miesto tarybos opozicijos atstovai viešą projekto aptarimą pavadino keistu ir nesuprantamu.
Pastatyta prieš pusšimtį metų nutriušusi autobusų stotis yra miesto gėda. Tačiau miesto valdžia, įsipainiojusi į ilgas projektų istorijas, niekaip nesugeba išspręsti to rebuso.
Išsaugos socialistinio modernizmo architektūrą
Pristatant projekto siūlymus buvo vizualiai pademonstruota, kaip senas autobusų stoties pastatas pasikeis po kapitalinio remonto. Nurodoma, kad pastato paskirtis bus pakeista į administracinę, vienoje dalyje įsikurs iš Laisvės aikštės perkeltas Turizmo informacijos centras, naujai įkurta įstaiga „Panevėžio keleivinis transportas“, kita erdvė bus skirta bendruomenių poreikiams, konferencijoms.
Ypač buvo pabrėžta, kad remontuojant pastatą bus išlaikyta socialistinio modernizmo architektūra.
Klausimų aptarime buvo daug, tačiau valdžios atsakymai nuskambėjo nelabai aiškiai, miglotai. Konkretaus atsakymo, kada galima tikėtis to projekto įgyvendinimo, irgi nebuvę išgirsta.
Pastato stogas neįtrauktas
Opozicijos atstovams pasirodė labai keista, kad projektą pradės savivaldybės įmonė Panevėžio autobusų parkas, nes būtent ji yra stoties pastato savininkė. Tik paskui jau tas pastatas iš jos bus perimtas pagal panaudos sutartį.
Pastatui atgaivinti prireiksią 700 tūkstančių eurų. Opozicijos atstovai iš to juokiasi, nes žino, kaip valdžia sugeba keliagubai išauginti projektų kainas.
Savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna išties prasitaręs, kad tų pinigų gali neužtekti. Į projekto užduotis kažkodėl neįtrauktas kiauras pastato stogas.
Pasak opozicijos atstovės Indianos Grigienės, projekto vadovė kaunietė Dovilė Naudžiuvienė aiškinusi, kad jie apžiūrėjo pastatą, jis labai baisus, stogas kiauras, todėl sienos drėksta. Kartu ji pasakiusi ir tai, kad stogo remontas į projektą neįtrauktas.
O kodėl ne stotis?
Tai papiktino opoziciją, todėl ji iškart po šio projekto pristatymo išplatino pareiškimą, kuriame siūlo seną pastatą ne panaudoti visokioms reikalingoms ir nereikalingoms organizacijoms, o pritaikyti, kaip ir dabar yra, autobusų stočiai. Taip būtų greičiau ir pigiau.
Kaip jau ne kartą esame rašę, autobusų stotį valdžia mato naujoje vietoje – vietoj alyvų parkelio prieš esamą stotį.
„Keista girdėti iš T.Juknos, kad galbūt dalį pastato išnuomos. Kam to reikia? Jie patys dar nieko nežino, o jau pristatinėja“, – stebėjosi konservatorė I.Grigienė.
Ilgai laukę dar palauks
Politikę šokiravo projekto pristatyme savivaldybės administracijos direktoriaus T.Juknos mestas arogantiškas atsakymas šiuo metu autobusų stotyje dirbančiai moteriai.
Ji papasakojo, kad dabartinės darbo sąlygos yra antisanitarinės, patalpos šaltos, o tualetai bjaurūs. Moteriai paklausus, kur prasidėjus remontui dėsis stoties darbuotojai ir kada galima tikėtis naujos stoties, direktorius atrėžė: „Penkiolika metų laukėte, palauksite dar dvejus.“
Moteris nuo tokio atsakymo aiškiai sutrikusi ir jau nieko nesakiusi.
Neaišku, kada pradės remontą
Apie įvykusį autobusų stoties remonto aptarimą savivaldybės internetiniame puslapyje neužsimenama nė žodžiu.
Projekto kuratorė Diana Matveičikienė paaiškino, kad projektuotojai pagal Statybos įstatymą turi viešai aptarti projektinius siūlymus ir juos surašyti į protokolą. Kadangi jie nepažįsta žmonių, paprašė jų prisistatyti.
D.Matveičikienė teigė, kad stoties pastatas bus remontuojamas savivaldybės lėšomis, bet tai vyks jau tik po to, kai bus pastatyta nauja stotis. Kada tai įvyks, ji negalėjo pasakyti.
Apie naujos stoties statybas išvis dar nekalbama. Po to, kai įsikišo prokurorai, pirmojo projekto, įtraukiant ir privatų verslą bei jam atiduodant visą mašinų stovėjimo aikštelę prieš „Iki“ parduotuvę, buvo atsisakyta. Naujas jos projektas yra, bet jis piktina opoziciją, nes stoties pastatą ketinama statyti vietoj alyvų parkelio.
Pinigai – ne europiniai
Administracijos direktorius T.Jukna korespondentei paaiškino, kad Panevėžio autobusų parkas rengs tik projektavimo konkursą, o kapitalinį stoties pastato remontą atliks savivaldybė – samdys rangovus.
Kartu valdininkas patvirtino, kad 700 tūkstančių eurų – tik pradinė suma, ji gali didėti.
Visi šie pinigai būsią pasemti ne iš europinio aruodo, o iš savų mokesčių mokėtojų kišenės.
„Stogas buvo remontuotas, tačiau projektuotojai dar kartą jį apžiūrėjo ir pamatė, kad jis vietomis praleidžia vandenį. Todėl tik dabar jis bus įtrauktas į projektinius siūlymus“, – dėl stogo paaiškino T.Jukna.
Jis irgi patvirtino, kad tik pastačius naują stotį senoji bus remontuojama. Sklypas naujai stočiai statyti jau esą įregistruotas registrų centre ir maždaug per metus bus suprojektuotas naujas pastatas. Kada bus pastatyta, administracijos vadovas nepasakė.
Dėl savo įžūlaus atsakymo stoties darbuotojai T.Jukna pasakė tik tiek, kad tai buvę suorganizuota opozicijos.