Tilto statybos Kaune atidedamos, priežastis – erzinanti

Prieš dvejus metus vadinamojo Kėdainių tilto projekto konkursą laimėję architektai baigia rengti statinio techninį projektą. Kauno valdžia jau dėlioja planus pradėti statybas, tačiau tai įvyks gerokai vėliau, negu planuota.

Ekspertai nugalėtoju paskelbė bendrovės „Processoffice“ architektų darbą.<br>„Processoffice“ vizualizacija
Ekspertai nugalėtoju paskelbė bendrovės „Processoffice“ architektų darbą.<br>„Processoffice“ vizualizacija
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 3, 2019, 7:15 PM

Kauno savivaldybės vadovai mano, kad Vilijampolės ir Marvelės krantus sujungsiančio 430 metrų ilgio tilto statyba galėtų prasidėti 2021-ųjų pavasarį – dvejais metais vėliau, negu norėta iš pradžių. Darbams ketinama išleisti iki 35 mln. eurų.

Tiltas bus statomas pagal bendrovės „Processoffice“ parengtą projektą „Santakos tiltas“, kuris konkurso metu surinko net 99 balus iš 100 galimų.

Tikėtina, kad ateityje statinys ir bus pavadintas Santakos tiltu, nes jis stovės netoli Nemuno ir Neries santakos, visai netoli Kauno senamiesčio. Kėdainių tiltu jis vadinamas dėl to paties pavadinimo gatvės.

Proveržio laukia kitąmet

Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Paulius Keras pranešė, kad šiuo metu rengiamas vadinamojo Kėdainių tilto techninis projektas.

„Planuojame jį gauti iki šių metų pabaigos. Matydami šį itin svarbų dokumentą dėliosime kitus žingsnius“, – kalbėjo P.Keras.

Parengus projektą reikės poros mėnesių, kad jį įvertintų ekspertai, tuomet bus skelbiamas darbų konkursas. Tai užtruks 4–5 mėnesius.

Toks tiltas yra sudėtingas objektas, todėl visiškai normalu, kad konkurso metu gali iškilti daugybė klausimų.

Jeigu konkurso rezultatai būtų apskųsti teismui, statybų pradžia dar nusikeltų. Tokios versijos negalima atmesti žinant, kokia arši kova vyksta dėl brangiai kainuojančių projektų.

Nori išlaisvinti senamiestį

Pasak P.Kero, svarbiausias pokytis pastačius tiltą yra susijęs su didžiuliais automobilių srautais, kurie dabar apgulę miesto centrą ir senamiestį. Naujasis tiltas sumažins šiuos eismo srautus.

Pagerės Šilainių ir Vilijampolės gyventojų susisiekimas su kitomis miesto dalimis.

Per parą Šv.Gertrūdos ir Gimnazijos gatvių sankryžą visomis kryptimis kerta apie 70 tūkstančių automobilių, iš jų daugiau kaip pusę sudaro tranzitinis transportas. Šiemet rugsėjį šis skaičius turbūt buvo gerokai viršytas.

„Didžiąją dalį šio srauto nuo miesto senamiesčio nukreips naujasis tiltas“, – mano P.Keras.

Be to, pastačius tiltą atsiras nauja jungtis pėstiesiems ir dviratininkams, o tai dar labiau sutvirtins dviejų upių krantų saitus.

Skatins plėtrą Vilijampolėje

Tiek profesionalūs architektai, tiek kauniečiai nepaliauja svarstyti, ar Kaunui tikrai reikia šio tilto. Dideliu dėmesiu objektui nereikėtų stebėtis, mat tiltui numatyta vieta yra labai jautri ne tik kauniečiams, bet ir visai šaliai.

Kita vertus, jungtis per Nemuną ties Kėdainių gatve jau 40 metų numatyta Kauno bendrajame plane. Kartą miesto valdžia projektą buvo prisiminusi, tačiau netrukus vėl užmiršo.

Tiltas paskatintų miesto plėtrą Vilijampolės pusėje – ten galėtų prasidėti aktyvesnė gyvenamųjų namų ir kitų objektų statyba.

Pirmieji ženklai jau matyti. Visai netoli numatytos tilto statybos vietos kyla įspūdingas verslo centras, kiek toliau – gyvenamųjų namų kvartalas.

Pastarąjį kartą visiškai naujas tiltas Kaune buvo atidarytas 2015 metų pabaigoje – tai Panemunės tiltas.

Jo statyba užtruko daugiau kaip dvejus metus, nors šis statinys perpus trumpesnis negu Kėdainių tiltas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.