Šio sostinės rajono laukia įspūdingos permainos – po kelerių metų bus sunku atpažinti

„Lietuvos geležinkeliai“ ištyrė, kaip naudingiausia atnaujinti Vilniaus stoties rajoną. Kokia šios sostinės vietos ateities vizija – „Žinių radijo“ laidoje „Ryto Espresso“ diskutavo Vilniaus miesto vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis ir NT ekspertas Raimondas Reginis.

Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>SĮ „Vilniaus planas“ vizual.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>SĮ „Vilniaus planas“ vizual.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>SĮ „Vilniaus planas“ vizual.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>SĮ „Vilniaus planas“ vizual.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (8)

„Žinių radijas“, „Ryto Espresso“, Tomas Loiba

Aug 21, 2020, 8:02 AM

Pastaruosius kelerius metus Vilniaus stoties rajonas sparčiai keičiasi – tiek infrastruktūra, tiek pastatai. Atsirado naujų barų, kavinių, čia kuriasi žmonės. Prieš dešimtmetį situacija buvo visai kitokia. Vilniaus miesto vyriausiasis architektas M. Pakalnis patvirtino – šiuo metu sparčiai vyksta Vilniaus naujamiesčio atsinaujinimo procesai. Kadangi Naujamiestis itin patogioje vietoje, buvusios pramoninės teritorijos verčiamos gyvenamaisiais kvartalais, biurais.

„Tai – vieni geriausių pokyčių mieste per nepriklausomybės laikotarpį. Vietoje buvusio pramoninio rajono miesto centre turime patrauklią, gyvą miesto dalį – įvairių funkcijų mišinį“, – įsitikinęs vyriausiasis miesto architektas.

Pokyčių sulaukė ir „Lietuvos geležinkelių“ teritorija. Pasikeitus vadovybei, anot M.Pakalnio, kitaip suvoktas teritorijos potencialas, iškeltos gamybinės veiklos iš miesto centro. Pagrindinį pokytį Stoties rajone, M.Pakalnio žodžiais, paskatino projektas „Rail Baltica“. Planuose – pastatyti naują transporto terminalą, skirtą būtent geležinkeliams. Keleivinio geležinkelio terminalas ir bus didysis pokytis – jis ne tiks atliks terminalo funkciją, bet sujungs Senamiestį, Naujamiestį ir Naujininkus. Taigi, itin svarbi ir socialinė šio projekto misija.

Architektas priminė, jog puikiai žinoma aikštė priešais stotį atsirado miestą užėmus Raudonajai armijai, Antrojo pasaulinio karo metu, susprogdinus ešaloną. Buvo nušluoti keli kvartalai aplink stotį, toje vietoje buvo pastatyta aikštė, joje stovėjo Stalino paminklas.

Nuvertus paminklą liko bedvasė, neaiški aikštė, kuri per didelė, kad būtų aikštė. Dalis jos buvo užsodinta medžiais, ji tapo vadinamuoju Liuksemburgo sodu, kur vėliau pastatytas greitojo maisto restoranas. Šios dalies taip pat laukia nemaži pokyčiai. Čia planuojama pastatyti viešojo transporto terminalą, kad europiniu geležinkeliu atvykęs keleivis galėtų patogiai persėsti į miesto greitąjį transportą, sykiu atnaujinti erdvę.

Gyvenimui stoties teritorija, M.Pakalnio manymu, pritaikoma kiek sunkiau. Naujų gyvenamųjų pastatų galėtų atsirasti dabartinės autobusų stoties teritorijoje. Autobusų stoties būklė neatitinka nei miesto statuso, nei poreikių. Vietoje autobusų sandėliavimo aikštelės, planuojama, galėtų atsirasti gyvenamųjų-administracinių pastatų, pramogų vietų.

Autobusų stoties terminalą siūloma pertvarkyti taip, kad ji neprimintų autobusų sandėlio. Autobusai turėtų būti patraukti toliau, liktų tik autobusų atvykimo ir išvykimo aikštelės. „Turėtume judrią, gražią miesto dalį“, – reziumavo pašnekovas.

Vyriausiojo miesto architekto teigimu, labai svarbūs Naujininkai, kurie ilgą laiką buvo minimi kaip prastesnis rajonas su socialinėmis problemomis. Po šių pokyčių, neabejojama, gerės ir Naujininkų statusas, juolab kad pradėta rengti ir Naujininkų pokyčių koncepcija. Tikimasi, kad su Stoties rajonu atsinaujinus ir Naujininkams, bus galima stebėti Užupio fenomeną, kuomet, buvęs prastos reputacijos rajonas, staiga tapo labai patrauklus.

NT ekspertas R. Reginis kalbėjo, jog, kalbant apie Stoties rajoną ir jo prieigas, svarbu pabrėžti, kad per pastarąjį dešimtmetį miestas sparčiai plėtėsi – sparčiai išaugo gyventojų skaičius. Augimas tęsiasi, verslas plečiasi ne tik į miesto pakraščius, didinamos investicijos į centrinės miesto dalies tankinimą.

Centrinė dalis jau patyrė didžiąją konversiją iš gamybinės į gyvenamąją, dabar atėjo laikas teritorijai prie geležinkelių ir autobusų stočių. Verslas, R.Reginio teigimu, pasislinko stoties link. Nepriklausomai nuo to, ar bus modernizuota geležinkelio stotis, ar ne – procesas jau pajudėjęs, plėtotojai atranda tas teritorijas.

Naujos investicijos didina šios vietos patrauklumą, sykiu ir nekilnojamojo turto kainas. Dabartinių stoties rajono prieigų NT kainų intervalas labai platus. Čia galima rasti ir pigiausią, ir vieną brangesnių būstų mieste.

Šalia Senamiestis, Naujamiestis, todėl kainos labai įvairios. Standartinio būsto kainos prasideda nuo 1 tūkst. eurų už kv. m iki 3 tūkst. eurų už kv. m. Taigi, perspektyvos, nepriklausomai nuo to, kaip greitai įvyks stoties modernizacija, šioms teritorijoms nemažos, modernizacija procesus pagreitintų, būtų papildomas impulsas plėtotis aplink stotį esančioms teritorijoms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.