Vyriausiasis Vilniaus miesto architektas Mindaugas Pakalnis projektą pristatė, kaip pradinį žingsnį siekiant Vilniaus stoties teritorijos ir viso Naujininkų rajono atnaujinimo. Detaliajame plane pramoninę teritoriją siekiama atverti visuomenei ir paversti ją erdve, kurioje galėtų įsikurti biurai, paslaugų bei kultūros įstaigos.
Vykdant teritorijos pertvarką siekiama darnaus pokyčio, todėl teritoriją ketinama skaidyti atsižvelgiant į aplinkinių rajonų charakteristiką. Ties Senamiesčiu ir Pelesos gatve pastatų aukštis ir užstatymas turės būti formuojamas atsižvelgiant į besiribojantį vietovaizdį, o ties Geležinkelio gatve pastatų aukštis palaipsniui didės, atsižvelgiant į Naujamiesčiui būdingą užstatymą.
Pasak detalųjį planą rengusios savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ projekto vadovo Nerijaus Siciūno, vienas ryškiausių pokyčių – Stoties gatvės humanizavimas, joje formuojant viešąją erdvę įtraukiant pėsčiųjų bei dviratininkų judėjimą. Pagrindinį eismo srautą planuojama nukreipti Seinų, Šopeno ir Kauno gatvėmis, o Geležinkelio gatvėje, siekiant užtikrinti patogų judėjimą, nebeliks žiedinės sankryžos su stotelėmis, bus kuriama dviračių takų infrastruktūra.
Pelesos gatvėje numatoma eismą skirstyti į du lygius. Žemoji gatvės dalis bus perkelta iki bėgių lygio ir skirta susisiekimui su kitais rajonais, todėl joje gali būti stebimas nežymus srauto padidėjimas piko metu. Tačiau siekiant sumažinti triukšmo ir taršos lygį Naujininkų gyventojams, aukštoji Pelesos gatvė, besiribojanti su namais, taps ramaus eismo gatve.
Rengiant detalųjį planą buvo remtasi platesnės apimties studijomis, besiribojančių rajonų tyrimais (Naujininkų, Naujamiesčio urbanistinės kaitos studijos), Strateginiu pasekmių aplinkai vertinimu bei 2019 m. rugsėjį įvykusių kūrybinių dirbtuvių metu nubrėžtomis galimos teritorijos užstatymo ir susisiekimo sistemos kaitos gairėmis.
Rengiant detalųjį teritorijos planą buvo organizuojami periodiniai susitikimai su visuomene – geriausių galimų sprendimų ieškota kartu su gyventojais.