Šalį sukrėtusio smurto liudininke tapusi vilnietė atvėrė širdį

[[ge:lrytas:lrytas:321039]]

34-erių operatorė Jolanta Grinevičienė.<br>T.Bauro nuotr.
34-erių operatorė Jolanta Grinevičienė.<br>T.Bauro nuotr.
Vadovybė iki šiol džiaugiasi Jolantos neabejingumu – moters darbo stalą puošia vadovų įteikta gėlių puokštė bei padėkos raštas.<br>T.Bauro nuotr.
Vadovybė iki šiol džiaugiasi Jolantos neabejingumu – moters darbo stalą puošia vadovų įteikta gėlių puokštė bei padėkos raštas.<br>T.Bauro nuotr.
Moteris viliasi, kad ne tik ji, bet ir kiti žmonės turėtų būti atsakingi prieš kitus, padėti tiems, kuriems reikalinga pagalba.<br>T.Bauro nuotr.
Moteris viliasi, kad ne tik ji, bet ir kiti žmonės turėtų būti atsakingi prieš kitus, padėti tiems, kuriems reikalinga pagalba.<br>T.Bauro nuotr.
Paprašyta prisiminti garsųjį pokalbį, moteris tvirtino, kad pirmosios sekundės nebuvo ypatingos ar kažkuo išsiskiriančios iš kitų.<br>T.Bauro nuotr.
Paprašyta prisiminti garsųjį pokalbį, moteris tvirtino, kad pirmosios sekundės nebuvo ypatingos ar kažkuo išsiskiriančios iš kitų.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2017-01-26 13:30, atnaujinta 2017-04-11 09:57

Užsukus į „Vilniaus energiją“ apsaugos darbuotojams jau nebereikia sakyti, pas ką atvyksta naujienų portalo Lrytas.lt žurnalistų komanda. Jie žino, kad pastarosiomis dienomis visų akys ir dėmesys krypsta į bene garsiausią šalies Jolantą.

34-erių operatorė Jolanta Grinevičienė praėjusią savaitę buvo tas žmogus, kuris, išgirdęs kitame laido gale agresiją, nukreiptą prieš neįgalią nepilnametę, suskubo perduoti informaciją policijos pareigūnams.

Tik jos bei policijos pareigūnų dėka paaiškėjo, kad prieš neįgalią mergaitę buvo smurtaujama. Jau po kelių valandų pavyko išsiaiškinti, kad smurtaujama buvo Vilniaus savivaldybės specialiojo ugdymo įstaigoje „Aidas“.

Skambinusi moteris savo auką vadino „sterva“, „debilais“, kažkam guodėsi, kad dėl nepavykusio skambučio prarado „eurą ar du“, o galiausiai smurtavusi moteris išrėkė: „Dink iš čia! Negausi valgyti!“

Po pokalbio – drebančios rankos ir balsas

Praėjus kelioms dienoms po užfiksuoto skambučio, sukėlusio ant kojų visas įmanomas atsakingas tarnybas bei institucijas, Jolanta jaučiasi atsigavusi. Dabar ji drąsiai sako, kad jaudulys ir emocijos – praeitis.

„Kelias valandas po pokalbio man drebėjo balsas, buvo labai sunku kalbėti. Nors tame konflikte nedalyvavau, viską girdėjau tik telefonu, vis dėlto tai mane labai sujaudino. Jaučiausi viso to dalimi, stengiausi nepalūžti ir padaryti viską, ką tuo metu buvo įmanoma padaryti“, – taip savo emocijas apibūdino jauna moteris.

„Vilniaus energijoje“ operatore moteris dirba kiek ilgiau nei metus. Baigusi socialinio darbo studijas, ji pripažįsta žinanti, kaip elgtis net ir sudėtingose situacijose, kurių metu reikalinga savitvarda ir vidinė ramybė. Pasak jos, šios savybės itin padeda tiek darbe, tiek namuose.

„Mums paprastai skambina žmonės su buitiniais klausimais, susijusiais su sąskaitomis bei apmokėjimais. Per mano darbo praktiką nėra buvę panašių skambučių, kai kitame laido gale būtų girdėti smurtavimas ar konfliktinės situacijos.

Yra buvę mokymų, kaip bendrauti su žmonėmis, tačiau instrukcijų apie tai, kaip bendrauti neeilinėse situacijose, nesame klausę, bet kas kartą turime elgtis atsakingai.

Mums visada pabrėžiama, kad neaiškių situacijų metu mes privalome informuoti vadovybę. Taip ir buvo“, – kalbėjo Jolanta.

Apėmė nuojauta, kad reikia padėti

Paprašyta prisiminti pagarsėjusį pokalbį, moteris tvirtino, kad pirmosios sekundės nebuvo ypatingos ar kažkuo išsiskiriančios iš kitų. „Pakėliau ragelį. Po kelių sekundžių išgirdau triukšmą.

Kelis kartus sveikinausi ir laukiau, kada klientas ims su manimi šnekėtis. Šį kartą buvo viskas kitaip – jaučiau, kad turiu įsitikinti, ar viskas gerai.

Bandžiau užmegzti pokalbį, tačiau kitame laido gale aš girdėjau tik triukšmą, o vėliau ir keiksmus. Išgirdau išgąsdintą vaiko balsą ir žodį „atsiprašau“. Supratau, kad skambinančios moters agresija nukreipta į kitą, greta esantį žmogų.

Apėmė vidinė nuojauta, kad turiu įsitikinti, ar ten viskas gerai, ar niekam nereikia pagalbos.

Kaip įmanoma ilgiau bandžiau išlaikyti kontaktą. Ypač susijaudinau, kai išgirdau išsigandusio vaiko verksmą ir atsiprašymus“, – prisiminė Jolanta ir pridūrė vis bandžiusi įsiterpti į pokalbį.

Bandymas įsiklausyti, kas vyksta kitame laido gale, truko daugiau nei tris minutes. Visą laiką moteris bandė atkreipti skambinančios moters dėmesį: „Norėjau atkreipti dėmesį į save, kad tie baisūs žodžiai nebepasiektų vaiko.“

Kas paskatino moterį nesudvejoti ir bandyti ieškoti pagalbos kitame laido gale atsiprašinėjančiam ir verkiančiam vaikui? „Per tą pokalbį, kuris truko tris minutes, galvoje sukosi daugybė informacijos.

Prisiminiau radijuje transliuotą socialinę reklamą apie tai, kad būtina reaguoti, išgirdus apie galimai skriaudžiamus vaikus. Žinau ne vieną situaciją, kai bent menkiausias dėmesys iš šalies išgelbsti gyvybę“, – pasakojo moteris.

Vadovybė pamalonino dėmesiu

Po pašnekesio moteris informavo vadovus apie situaciją, o šie akimirksniu sureagavo ir kreipėsi į policiją bei Vaikų teisių apsaugos tarnybą.

Vadovybė iki šiol džiaugiasi Jolantos neabejingumu – moters darbo stalą puošia vadovų įteikta gėlių puokštė bei padėkos raštas.

Paklausta, gal valdžia žada priemoką prie atlyginimo už socialinį atsakingumą, pašnekovė nusuko pokalbį kita linkme. „Džiaugiuosi, kad dirbu įmonėje, kurios vertybės tokios pačios.

Sulaukiau pagyrimų ir paskatinimo. Už tai esu labai dėkinga. Vis dėlto aš nieko nepadariau ypatingo. Mane stebina toks dėmesys.

Susikoncentruoti reikėtų ties situacija, kodėl taip vyksta ir kas dedasi mūsų šalyje.

Tokios situacijos labai gąsdina, išmuša iš pusiausvyros“, – sakė ji.

Diegia tinkamas vertybes dukrai

Moteris viliasi, kad ne tik ji, bet ir kiti žmonės turėtų būti atsakingi prieš kitus, padėti tiems, kuriems reikalinga pagalba.

Išsiskyrusi 34-erių moteris namuose augina ketverių dukrytę. Ji savo atžalai taip pat papasakojo apie susiklosčiusią situaciją ir dar kartą priminė, kad jokiu būdu negalima skriausti kitų vaikų.

„Diegiu tinkamas vertybes vaikui, aiškinu jai, kas yra normalu arba kas negerai. Labai svarbu nepamiršti, kad savitvarda bei vidinė ramybė itin padeda bendraujant su žmonėmis.

Kai esi išsibalansavęs kaip kaktusas, tai skleidi neigiamą energiją aplinkiniams. Toks elgesys tikrai niekam nepadeda“, – itin ramiu tonu aiškino Jolanta.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kokias pratybas šiemet rengs Lietuvos kariuomenė?